کد خبر: ۱۴۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز در گفتگو با «شیرازه»؛

مرحله دوم طرح ملی شهیدسلیمانی با ۱۸۳ تیم در شهرشیراز آغاز شد

مجید علی‌پور گفت: اکنون در پیک چهارم کرونا قرار گرفته‌ایم و ۱۷ حوزه مقاومت این ناحیه با ۲۹۶ پایگاه مقاومت بسیج و ۱۸۳ تیم کارهای محوله را با کمک علوم پزشکی و مراکز بهداشت در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی رزمایش و عملیات یا صاحب الزمان(عج) ادرکنی در منطقه استحفاظی ناحیه بقیه الله(عج) شیراز آغاز خواهند کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مجید علی‌پور فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج بقیه‌الله(عج) شیراز در گفتگو با خبرنگار این رسانه، از اجرای مرحله دوم طرح ملی شهید سلیمانی در شهرستان شیراز خبردادو گفت: مرحله دوم طرح ملی شهید سلیمانی همزمان با کل کشور با هدف بیماری‌یابی فعال و همچنین حمایت از خانواده‌هایی که با بیماری سرپرست خانواده دچار مشکل شده اند و نظارت بر اصناف و بازاریان و کمک به کادر درمان آغاز گردید.

وی افزود: اکنون در پیک چهارم کرونا قرار گرفته‌ایم و ۱۷ حوزه مقاومت این ناحیه با ۲۹۶ پایگاه مقاومت بسیج و ۱۸۳ تیم کارهای محوله را با کمک علوم پزشکی و مراکز بهداشت در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی رزمایش و عملیات یا صاحب الزمان(عج) ادرکنی در منطقه استحفاظی ناحیه بقیه الله(عج) شیراز آغاز خواهند کرد.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز با تشریح ماموریت تیم‌های بهداشتی به خبرنگار شیرازه گفت: این تیم ها در موضوعات حمایتی، نظارتی و مراقبتی تخصصی و غیر تخصصی کار خود را انجام می دهند و تحت اشراف ۲۷ مرکز سلامت شهرستان شیراز خواهند بود.

علی‌پور با بیان اینکه بیماری‌یابی فعال همراه با ارائه خدمات امدادی یکی از ماموریت های طرح شهید سلیمانی است، خاطرنشان کرد: همشهریانی که دارای علائم کرونا هستند به تیم های مراقبتی غیر تخصصی معرفی می شود و این تیم ها با تماس تلفنی از نزدیکان مرتبط با بیمار، به تست سریع کرونا هدایت می شوند. 

به گفته فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز، در تماس تیم‌های بسیجی خانواده هایی که با بیماری سرپرست خانوار معیشت آن ها به خطر افتاده باشند از بسته‌های ارزاقی و حمایتی بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به همکاری بسیجیان اصناف با سازمان صمت و اتاق اصناف، تاکید کرد: بسیجان اصناف این ناحیه بر بازاریان و صنوف مختلف نظارت می کنند تا پروتکل های بهداشتی رعایت شود و همچنین در موضوع مراقبتی غیرتخصصی با حضور در مراکز درمانی به پرستاران و کادر درمان کمک می‌کنند. 

علی‌پور در پایان ابراز امیدواری کرد که با این اقدامات قدمی در راه قطع زنجیره بیماری کرونا برداشته شود.

به گزارش شیرازه، بسیجیان ناحیه مقاومت سپاه بقیه الله(عج) شیراز امروز با آغاز مرحله دوم شهید سلیمانی با راه‌اندازی کاروان هشدار شهروندان را به رعایت پروتکل های بهداشتی دعوت می‌کنند و همچنین با مواد ضدعفونی کننده معابر و مبلمان شهری را گندزدایی می کنند. 

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان