کد خبر: ۱۴۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
مدیرکل کمیته امداد فارس در گفتگو با «شیرازه»؛

طرح اطعام مهدوی همزمان با ماه مبارک رمضان در فارس آغاز می‌شود

بذرافشان گفت: در طرح اطعام مهدوی قریب به یک میلیون و پانصد پرس غذای گرم بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد توزیع می‌شود و حداقل یکصد هزار بسته معیشتی نیز در این ایام به همت خیرین توزیع خواهد شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد فارس در مراسم اهدا تبلت به دانش آموزان نیازمند گفت: در پی شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها، نیاز به ابزارهای هوشمند آموزشی یکی از الزامات دانش آموزان محسوب می‌شود که بسیاری از دانش آموزان به دلیل نیاز معیشتی و عدم دسترسی به ابزار هوشمند آموزشی، با مشکلات زیادی روبرو شدند.

بذرافشان افزود: در راستای کمک های مومنانه تاکنون ۴۰۰۰ دستگاه تبلت به دانش آموزان نیازمند اهدا شده است که پیش بینی می شود با کمک خیران و تعامل و همکاری سایر نهادهای خیریه این تعداد تا پایان سال تحصیلی به ۵۰۰۰ دستگاه تبلت برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۴۴ هزار ۵۸ دانش آموز نیازمند، تحت حمایت کمیته امداد استان فارس هستند، گفت: تعداد ۴۳ تبلت توسط خیرین تهیه شده که به دانش آموزان تحت حمایت اهدا می شود. 

توزیع غذای گرم در قالب طرح اطعام مهدوی در ماه رمضان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در حاشیه این مراسم در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار شیرازه به برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 2میلیون پرس غذای گرم بین خانواده‌های تخت پوشش کمیته امداد فارس توزیع و بیش از 200هزار بسته معیشتی نیز بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

بذرافشان با بیان اینکه ماه رمضان امسال هم ویژه برنامه های خاصی را در نظر داریم، اظهار کرد: همانند سال های گذشته امسال نیز جذب حامیان اکرام ایتام را در برنامه خواهیم داشت که بنا است 90 هزار حامی به حامیان کمیته امداد اضافه شود و امید است همه هم استانی‌ها از طریق سامانه کمیته امداد  ekram.emdad.ir وارد شوند و فرزندان محسنین خود را انتخاب کنند.

وی در ادامه به طرح اطعام مهدوی اشاره کرد و افزود: بنا است بر اساس این طرح قریب به یک میلیون و پانصد پرس غذای گرم بین خانواده های تحت پوشش کمیته امداد توزیع شود و حداقل یکصد هزار بسته معیشتی نیز در این ایام به همت خیرین توزیع خواهد شد.

سفره ساده از دیگر برنامه های کمیته امداد فارس در ماه رمضان است که بذرافشان به آن اشاره کرد و افزود: از این طرح برای اطعام نیازمندان در کنار اطعام مهدوی استفاده خواهد شد.

مدیرکل امداد فارس اظهار کرد: یک ویژه برنامه هم به مناسبت نیمه ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده که در ایام دهه اکرام برگزار خواهد شد، طبق این طرح 2هزار و 16سری جهیزیه بین نوعروسان کمیته امداد توزیع می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: افتتاح و بهره برداری از 600واحد منزل مسکونی و اتمام گازکشی 3هزار منزل مسکونی که به علت عدم تمکن مالی از نعمت گاز شهری بی‌بهره بودند، همچنین برخی پروژه‌های اشتغال را نیز در دستور کار داریم که قرار است جشن ایجاد 18هزار فرصت شغلی در سال99 را برگزار کنیم. 

خودکفا شدن پنج هزار خانوار تحت پوشش که از سنوات گذشته از تسهیلات امداد برخوردار بودند و از دیگر ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در کمیته امداد فارس خواهد بود.

بر اساس گزارش شیرازه، قریب به 10هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد و 23هزار فرزند محسن در استان فارس وجود دارد.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان