کد خبر: ۱۴۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
در بازدید مدیران ارشد دادگستری فارس از دفتر «شیرازه» مطرح شد؛

باید مراقب بود در زمینه انتخابات مسامحه نشود/ پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» در زمینه‌های مختلف منصفانه و با دقت اطلاع‌رسانی کرده است

عالی‌ترین مقام قضایی دراستان فارس گفت: در حال حاضر مهم ترین مسئله انتخابات است که باید مراقب بود در این زمینه مسامحه نشود تا افرادی که صلاحیت ندارند، وارد میدان نشوند که بعدها با مشکل روبرو شویم.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس ظهرامروز23فروردین در بازدید از دفتر پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» با اشاره به اینکه دادگستری فارس حامی همیشگی و محکم رسانه‌ها است، عنوان کرد: بنده به طور مستمر سایت «شیرازه» را دنبال می‌کنم و می‌بینم که شعارهای انقلاب را به خوبی اجرا کرده و حمایت می‌کنید آن هم در شرایطی که برخی رسانه‌ها برای اینکه همرنگ جماعت شوند به گونه‌ای موضع‌گیری می‌کنند که دشمنان هم برای آنان به‌به و چه‌چه می‌زنند و از عملکرد آنان شاد می‌شوند.

اقدامات و مطالب عدالت محور «شیرازه» جای قدردانی دارد

وی با بیان اینکه تفاوت بسیاری بین خوشحالی و تعریف و تمجید مقام معظم رهبری از رسانه است تا تعریف و تمجید رسانه های معاندین، اظهار کرد: این امر نشان دهنده ارزش بالای کار شما رسانه‌های انقلابی است و اقدامات و مطالب عدالت محور «شیرازه» نیزجای قدردانی دارد.

رئیس کل دادگستری فارس با تاکید بر اینکه از رسانه‌ها حمایت می‌کنیم و انتظارداریم اقدامات رئیس قوه قضائیه نیز بیشتر دیده و برجسته شود، گفت: دستگاه قضایی هیچ اغماضی در مورد کسی ندارد و به فرموده مقام معظم رهبری دادگستری باید صددرصد قوه قضائیه انقلابی باشد.

بسترهای فساد در جامعه خشکانده‌شود/ پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» در زمینه‌های مختلف منصفانه و با دقت اطلاع رسانی کرده است

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه سند تحول کار بزرگی است که دستگاه قضایی بر روی آن تاکید و تکیه دارد، اظهارکرد: مقابله با فساد، وضعیت معیشت مردم، علت یابی گرانی‌ها، کمبود نهاده های دامی، علت واردات مرغ به کشور در حالی که ما در کشور در تولید مرغ بی‌نیاز هستیم و دیگر مباحث مربوط به جامعه و مردم از جمله موارد ذکر شده در سند تحول است که باید بیشتر برای مردم تشریح شود.

عالی‌ترین مقام قضایی دراستان فارس تصریح کرد: ما باید بسترهای فساد را در جامعه بخشکانیم و به جای برخورد با معلول می بایست باعلت‌ها برخورد کرد چرا که هدف نهایی سند تحول قوه قضاییه نیز ایجاد رضایتمندی عمومی است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن ضعف‌های ما را چند برابر نمایش می‌دهد اما خوبی‌ها و نقاط قوت را منعکس نمی‌کند، عنوان کرد: این وظیفه رسانه‌های انقلابی و منصف است که اینگونه اقدامات مثبت را منتشر کند، به طور مثال در زمینه تولید ماسک، موادضدعفونی، صلح و سازش و دیگر اقدامات استان فارس رتبه های برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

بسترهای فساد در جامعه خشکانده‌شود/ پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» در زمینه‌های مختلف منصفانه و با دقت اطلاع رسانی کرده است

باید مراقب بود در زمینه انتخابات مسامحه نشود

موسوی در ادامه به مسئله انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مهم ترین مسئله انتخابات است که باید مراقب بود در این زمینه مسامحه نشود تا افرادی که صلاحیت ندارند، وارد میدان نشوند که بعدها با مشکل روبرو شویم.

رئیس کل دادگستری فارس در پاسخ به سوال خبرنگار «شیرازه» مبنی بر رویکرد دادگستری فارس در راستای تخلفات انتخاباتی چیست؟ عنوان کرد: از بهمن ماه سال گذشته ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در معاونت پیشگیری از جرم دادگستری فارس راه اندازی و در سراسر استان نیز شعب ویژه‌ای در دادگستری‌ شهرستان‌ها تشکیل داده‌ایم که اگر کاندیداهایی که تایید صلاحیت شده اند مرتکب تخلفی شوند خارج از نوبت اطلاع رسانی و برخورد شود چنانچه در انتخابات دور قبل مربوط به نمایندگان مجلس، قریب به 50 نفر که عده‌ای هم از مسئولین بودند برخورد شد.

موسوی با بیان اینکه مردم هم در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه از طریق سامانه سجا یا معاونت پیشگیری دادگستری فارس یا دادستان‌های سراسر استان اطلاع دهند تا اقدامات لازم و قانونی صورت گیرد، تصریح کرد: با هیچ کسی بنای اغماض نداریم، اگر هر مسئولی از امکانات دولتی استفاده و یا از موقیعت خود سوء استفاده کند دادگستری به عنوان یک مرجع بی‌طرف با این موارد بخورد خواهد کرد و مجازات سختی در انتظار متخلفان از قانون خواهد بود.

رئیس کل دادگستری فارس در پایان از رسانه ها خواست تا بیش از گذشته به مباحث فرهنگی و معضلاتی اجتماعی همچون طلاق وعلل آن ورود کنند تا ببینیم چرا تاب‌آوری در جامعه کم شده و به هر بهانه ای تعهد مهمی چون ازدواج را بر هم می‌زنند.

بسترهای فساد در جامعه خشکانده‌شود/ پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» در زمینه‌های مختلف منصفانه و با دقت اطلاع رسانی کرده است

ارزش و اعتبار کار رسانه‌ها به‌ویژه در شرایط فعلی و حوزه جنگ نرم کاملا ملموس است

در ادامه این دیدار، سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با بیان اینکه ارزش و اعتبار کار رسانه‌ها به‌ویژه در شرایط فعلی و حوزه جنگ نرم کاملا ملموس است، عنوان کرد: رسانه‌ها از ارزش و اعتبار اطلاع رسانی و روشنگری در اجتماع چه در زمینه مثبت و چه زمینه منفی برخوردار هستند و به همین خاطر نیاز است از زحمات آنان قدردانی شود.

وی ادامه داد: پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» در زمینه‌های مختلف منصفانه و با دقت اطلاع رسانی کرده و گزارش می‌دهد، برای دادستانی نیز گزارشات رسانه‌ها مبنای رسیدگی قرار می‌گیرد پس لازم است رسانه‌ها به صحت و درستی اخبار هم توجه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز درادامه با اشاره به اینکه تعقیب قضایی قانون و چارچوب خاص خود را دارد، افزود: گاه ممکن است خبری که از مبادی مختلف منتشر می‌شود درست یا غلط باشد به همین خاطر باید درجای خود مورد رسیدگی قضایی با مدارک مستند قرار گیرد.

بحرینی اظهار کرد: در زمینه شعار سال که تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها است نیز دادستانی به جد ورود کرده و در حال انجام اقداماتی در حوزه معیشت مردم، تولید و توزیع کالاهای اساسی، انتخابات و... است، پس تلاش ما بدون همراهی شما رسانه‌ها چندان اثرگذاری نخواهد داشت.

بسترهای فساد در جامعه خشکانده‌شود/ پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» در زمینه‌های مختلف منصفانه و با دقت اطلاع رسانی کرده است

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان