کد خبر: ۱۴۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
مديركل استاندارد فارس خبر داد؛

اجرای طرح نظارتی استاندارد فارس در ماه مبارک رمضان

رهنما گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان وباتوجه به افزایش تقاضا برای برخی کالاها ازجمله مواد غذایی وبه ویژه اقلام لبنی، پروتئینی، روغن، قند و شکر و شیرینی‌های پر مصرف مرسوم در ایام مذکور طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان در استان فارس اجرا می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد فارس گفت: بازرسان استاندارد در قالب اين طرح نظارت ویژه ای بر قنادی‌ها كه مصرف كننده عمده شكر و روغن و همچنين آرد که کالاهای مشمول استاندارد اجباری هستند خواهد داشت؛ تخم مرغ و موادلبنی باید در یخچال نگهداری شود، همچنین اب معدنی نباید یخ بزند و یا درمعرض نور مستقیم آفتاب باشد.

وی افزود: تمامي مواد اوليه زولبيا و باميه اعم از شكر، روغن، آرد و همچنين جعبه مقوايي آن مشمول استاندارد اجباری هستند و بازرسان اداره استاندارد باحضور در قنادي ها ، بر مصرف اين اقلام نظارت نموده تا جعبه هاي مقوايي تهيه شده از مواد ضايعاتي مورد استفاده قرار نگيرد و يا زولبيا و باميه در روغن هاي سياه پخت نشود. 

مدیرکل استاندارد فارس ازمصرف کنندگان خواست اقلام موردنیاز خود را ازمکانهای معتبر تهیه نمایند و ازخریدکالای بدون علامت استاندارد و یاکالاهایی که در کنارجاده ویا مکانهای نامناسب عرضه می شودخودداری کنند.

وی افزود: تمامی شهروندان و هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را طريق شماره تلفن هاي 1517 و 36290906 به این اداره كل منعکس کنند تا بازرسان اين اداره كل در نخستین فرصت موضوع را پیگیری نمايند.

رهنما يادآور شد كه هم استاني هاي عزيز ميتوانند جهت اطمینان از اصالت علامت استاندارد حك شده برروي كالا كد ده رقمي درج شده در زير علامت استاندارد را به سامانه پيامكي  10001517 ارسال تا از اصالت نشان استاندارد اطمينان حاصل نمايند.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان