کد خبر: ۱۴۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛

فعالیت سینما و نمایش در شهرهای نارنجی با رعایت پروتکل بهداشتی بلامانع است

مرامی گفت: سالن‌های سینما و نمایش در شهرهایی که به تشخیص ستاد مدیریت بیماری کرونای استان از نظر رنگ‌بندی در محدوده رنگ نارنجی قرار گرفته‌اند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از قبیل در نظر گرفتن فاصله گذاری و ضدعفونی کردن فضای سالن‌ها قادر به فعالیت هستند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، بهروز مرامی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اعلام اینکه طبق پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سالن های سینما و سالن های اجرای نمایش که تا پیش از این و به دلیل قرار گرفتن در مشاغل شماره سه فعالیت آنها فقط و فقط درمناطق و شهرهای با رنگ بندی زرد و آبی مجاز بوده است، افزود: اینگونه مکان ها می توانند در شهرهایی که به تشخیص ستاد مدیریت بیماری کرونای استان از نظر رنگ بندی در محدوده رنگ نارنجی قرار گرفته اند با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از قبیل در نظر گرفتن فاصله گذاری و  ضدعفونی کردن فضای سالنها فعالیت داشته باشند.

معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس، همچنین با ابراز تاسف از اینکه با خیز موج چهارم بیماری کرونا و به دنبال آن بالا رفتن تعداد مبتلایان و متاسفانه جان باختگان و قرار گرفتن اغلب شهرهای کشور در وضعیت قرمز، فعالیت این فضاها مجددا تعطیل شد، گفت: جالب این است که در گزارش هایی که در مورد فعالیت سالنهای سینمای و صنعت فلیمسازی یا اجرای نمایش در دیگر کشورهای جهان منتشر می شود، اگر نگوییم دقیقا، می توان گفت از بسیاری جنبه های مشابه با کشور خودمان هستند.

مرامی اظهار داشت: نمایش فیلم ها در سینما های حرفه ای آنسوی مرزها نیز با ممنوعیت مواجه بوده و قرار بود تا قبل از ماه آوریل (دو هفته قبل) با رعایت 25 درصد ظرفیت و یا حداکثر با 50 نفر آغاز به فعالیت کنند. همین موارد را می توانیم در مورد سالن های اجرای نمایش هم ملاحظه کرد. در این کشورها نیز از سرگیری فعالیت ها را با احتیاط و تا اطلاع ثانوی و عدم بروز موج جدید بیماری اعلام کرده اند.

به گفته معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس، امیدواریم وضعیت این روزهای بیماری به زودی به پایان برسد و ستاد مدیریت بیماری کرونا در کشور و در استان فارس و ضعیت شهر را به گونه ای تشیخص دهند که بتوان مجددا سالن ها را بازگشایی نمود. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته به مشکلاتی که صاحبان این سالن ها در تامین هزینه ضدعفونی نمودن سالن ها متحمل می شوند واقفیم و امیدواریم که این مساله را در صورت امکان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل صمت (صنعت معدن و تجارت) رفع کنیم. 

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان