کد خبر: ۱۴۵۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث«شیرازه»:

از تعطیلی ۱۰مراسم عروسی در داراب تا دستگيری ۴۳متهم تحت تعقيب در شيراز

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید


زير بار سنگ آهن، 197 كيلو مواد مخدر جاساز بود

فرمانده انتظامی استان از توقیف يك دستگاه كاميون و كشف 197 کیلو مواد مخدر از نوع ترياك و حشيش در محور مرودشت-شيراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي، اظهار كرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند شخصي با يك دستگاه كاميون حامل بار سنگ آهن قصد انتقال مواد مخدر از كرمان به شيراز دارد كه موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به محور مرودشت-شيراز اعزام و با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس، كاميون حامل مواد مخدر را شناسایی و آن را متوقف كردند.

فرمانده انتظامی استان فارس، گفت: ماموران انتظامي كاميون مذكور را به مقر انتظامي انتقال و موفق شدند در بازرسی از آن، 99 کیلو تریاک و 98 كيلو حشيش (در مجموع 197 كيلو مواد مخدر) كه به طرز ماهرانه‌اي زير بار سنگ آهن جاسازي شده بود كشف كنند.

سردار حبيبي با اشاره به اينكه در اين خصوص راننده قاچاقچي دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، تصريح كرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر و دستگیری سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

توقیف اتوبوس حامل بيش از 5 ميليارد کالای قاچاق درلارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 5 میلیارد و 500 میلیون ریال در اين شهرستان خبر داد.

 داوود امجدی، اظهار داشت: ماموران انتظامی لارستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به یک دستگاه اتوبوس مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، 2 هزار و 318 ثوب انواع پوشاک، 73 جفت کفش، 17 دستگاه انواع لوازم خانگی از نوع فلاكس، همزن برقي، آب ميوه‌گيري، 2 عدد باند بزرگ و 20 قوطی جوهر پرینتر خارجي قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان با اشاره به اينکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر كارشناسان، 5 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مرجع قضائي شد.

انهدام اعضای باند سارقان خودرو و محتويات آن درآباده

فرمانده انتظامي آباده از انهدام اعضاي باند سارقان خودرو و محتويات آن و کشف 48 فقره سرقت خبر داد.

 سيدابوالفضل مسعودي، اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت خودرو و محتويات آن در شهرستان آباده، تيمي از ماموران پلیس آگاهی ‌موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي ادامه داد: ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی حين انجام ماموريت و گشت زني در محور آباده-اصفهان، به يک سواري زانتيا با 2 سرنشين مشكوك و آن را متوقف كردند.

فرمانده انتظامي آباده افزود: ماموران با استعلام از سامانه پليس آگاهي متوجه شدند كه اين خودرو داراي سابقه سرقت بوده و راننده و سرنشين نيز از سارقان حرفه‌اي مي‌باشند.

 مسعودي خاطر نشان كرد: در تحقيقات علمي و فني پليس، سارقان سابقه دار به 5 فقره سرقت خودرو و 43 فقره سرقت قطعات و محتويات با همدستي فردي ديگر اعتراف كردند.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه ماموران انتظامي موفق شدند همدست سارقان را در شهرستان آباده دستگير كنند، گفت: در بازرسي از مخفيگاه متهمان، 3 دستگاه ضبط صوت خودرو، 2 دستگاه بلندگو، 2 عدد باطري، 10 عدد فلش مموري، يك دستگاه دوربين شكاري و ... كشف شد.

فرمانده انتظامي آباده با اشاره به اينكه ارزش اموال مكشوفه بنا به نظر كارشناسان، يك ميليارد ريال برآورد شده است، گفت: هر 3 متهم پس از سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شدند

وي خاطر نشان كرد: پليس با اشراف اطلاعاتي اجازه نخواهد داد افراد فرصت طلب و مخلان امنيت به اهداف پليد خود دست پيدا كنند و از شهروندان درخواست مي‌شود با استفاده از وسايل ايمني مانند دزدگير و قفل فرمان، سارقان را از رسيدن به اهداف شومشان باز دارند.

كشف 10  تن تخم مرغ فاقد مجوز در بوانات

فرمانده انتظامي بوانات از توقيف يك دستگاه کامیون حامل 10 تن  تخم‌‌مرغ فاقد مجوز به ارزش يك ميليارد ريال در اين شهرستان خبر داد.

 ابوالحسن مزارعی، بيان كرد: ماموران انتظامي بوانات هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به يك دستگاه کامیون حامل بار مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 10 تن تخم مرغ فاقد مجوز حمل كشف شد، افزود: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

فرمانده انتظامي بوانات با بیان اینکه در اين خصوص راننده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد، تصريح كرد: حمل اينگونه محموله‌ها بدون مجوز تخلف محسوب مي‌شود و شهروندان مي‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

پلمب 15 واحد صنفي متخلف دركوه چنار

فرمانده انتظامي شهرستان كوه چنار از پلمب 15 واحد صنفي متخلف به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

 دوم لطف‌اله محمدي، در تشريح اين خبر بيان كرد: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و ساماندهي صنوف متخلف، طرح نظارت و كنترل بر اصناف توسط ماموران انتظامي اين فرماندهي و حضور قاضي دادسراي عمومي و انقلاب كوه‌چنار طي  48  ساعت گذشته در اين شهرستان اجرا شد.
 وي اظهار داشت: در همين راستا 115 واحد صنفي مورد بازديد قرار گرفت كه در جريان اين طرح، 15 واحد متخلف از جمله یک تالار به علت نداشتن پروانه کسب و همچنين عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد.

دستگیری سارقان لوازم خودرو و اماکن خصوصی درفیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد  از دستگیری 2 سارق اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو با 20 فقره سرقت خبر داد.

 مهدی جوکار، اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از داخل خودروها و اماکن خصوصی در شهر فیروزآباد، ماموران پلیس آگاهی برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: ماموران با کارهای اطلاعاتی و استفاده از شگردهای پلیسی، موفق به شناسایی 2 سارق سابقه دار شدند و آنها را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان  فیروزآباد ، تصريح كرد: متهمان در تحقیقات پلیسی به 20 فقره سرقت از اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو  اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

 جوكار افزود: شهروندان هشدارها و آموزش‌هاي پليس را جدي گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سريعا با پليس 110 در ميان بگذارند.

دستگيري 43 متهم تحت تعقيب در شيراز

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان طي 24 ساعت گذشته، 43 متهم تحت تعقيب را دستگير و روانه دادسرا كردند.

 فرج شجاعي، بيان كرد: در اجراي دستورات قضائي و با هدف دستگيري مخلان نظم و امنيت و متهمان تحت تعقيب، شناسايي اين افراد در دستور كار ماموران انتظامی این فرماندهي قرار گرفت.

وي اظهار داشت: ماموران با انجام اقدامات فني و پليسي طی 24 ساعت گذشته، 43 متهم تحت تعقيب را شناسايي و طي چند عمليات جداگانه آنها را دستگير کردند.

فرمانده انتظامی شیراز تصريح كرد: در سوابق اين افراد جرايمي همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهين و تمرد نسبت به ماموران، جعل و كلاهبرداري و ايجاد ضرب و جرح ديده مي شود.

سرقت خودرو در سیستان و بلوچستان و کشف در سروستان

فرمانده انتظامي شهرستان سروستان از توقيف يك خودرو پرايد مسروقه و دستگيري 3 نفر خبر داد.

 عبدالرسول مجتهدی، بيان كرد: ماموران انتظامي حين گشت زني در محور مواصلاتي سروستان-شيراز به يك سواري پرايد كه حركات مشكوكي داشت مظنون و دستور ايست را صادر كردند.

وي افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران موفق شدند خودرو را متوقف و پس از استعلام از سامانه پليس آگاهي مطلع شدند سابقه سرقت از استان سيستان و بلوچستان را دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان با بيان اينكه راننده سارق و 2 سرنشين آن دستگير شدند، اظهار داشت: متهمان پس از تشکيل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائي معرفی شدند.

با تهدید کنندگان سلامت مردم مماشات نمی کنیم/ تعطیلی 10 مراسم عروسی و دستگیری مسببان آن در داراب

فرمانده انتظامي داراب از تعطیلی 10 مراسم عروسی و دستگیری مسببان آن در این شهرستان خبر داد.

 علیرضا نوشاد، بيان كرد: با توجه به شیوع کرونا و افزایش مبتلایان اميدواريم شهروندان با درک درست و صحيح از وضعيت موجود، توصيه‌هاي ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عایت فاصله گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و رعایت دستورالعمل‎های بهداشتی و عدم برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزاداری را جدي گرفته و رعایت كنند.

وي با اشاره به اینکه پلیس با تهدید کنندگان سلامت مردم هیچگونه مماشاتی نمی کند، افزود: طی 5  روز گذشته 10 مراسم عروسی تعطیل و در همین راستا 3 نفر داماد و یک نفر پدر عروس که تمرد از دستور پلیس به دليل عدم توجه به مصوبات ستاد ملي مبارزه با كرونا کرده اند دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه مسببان مراسم حتی پس از برپایی جشن تحت تعقیب قضائی قرار می‌‎گیرند، گفت: پليس به عنوان مدافعان امنيت در کنار مدافعان سلامت انجام وظیفه می‌کند و این فرماندهی آمادگی دارد تمامی ظرفیت های موجود خود را برای خدمت رسانی به مردم و کمک و همیاری با سازمان‌ها در راستای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا به کار گیرد.

 نوشاد با اشاره به اینکه برابر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌ها همچنان به قوت خود باقي است، اظهار داشت: از مردم قدرشناس شهرستان داراب می‌خواهیم که با توجه به شرایط فعلی و بنا به توصیه و تاکید پزشکان و متولیان امر بهداشت و درمان، از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.


نقش بالقوه شیرهای آتش نشانی در کنترل حوادث بافت تاریخی -  فرهنگی

از تعطیلی 10 مراسم عروسی و دستگیری مسببان آن در داراب تا برخورد شدید دو خودروی سواری و برجای گذاشتن 5 مصدوم در شیراز
رییس سازمان آتش نشانی  و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از نصب و راه اندازی تعداد 250 عدد شیر هیدارنت در نقاط مختلف شهر  با اولویت بافت تاریخی و فرهنگی به منظور ارتقاء سطح ایمنی خبر داد.

محمد هادی قانع در این خصوص عنوان کرد: شیر‌های هیدرانت آتش نشانی که توسط سازمان آتش نشانی و با همکاری شرکت آبفا درنقاط مختلف شهر نصب می‌شوند نقش بسیار مهمی را در تامین آب آتش نشانی به هنگام مبارزه با آتش سوزی‌ها به ویژه در نقاط حساس و پرجمعیت که امکان تردد خودروهای عملیاتی وجود ندارد ، ایفا می کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تا کنون ۱۲۸۰ شیر هیدرانت در سطح شهر شیراز نصب شده است، با قرارداد منعقد شده فی ما بین سازمان آتش‌نشانی و سازمان آبفا نصب 250 شیر هیدرانت نیز با اولویت نصب در بافت تاریخی و فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

قانع با اشاره به شرایط حساس بافت تاریخی و فرهنگی شیراز و نگاه ویژه این سازمان به آن، گفت:  علی رغم اینکه سه ایستگاه با تجهیزات کامل این محدوده را پوشش می دهند اما به دلیل عدم تردد خودروهای عملیاتی در برخی نقاط بافت تاریخی، خانه های قدیمی که هر یک از آن‌ها تبدیل به یک کارگاه یا انبار شده و البته برخی از ساختمان‌هایی که زیر نظر مجموعه میراث فرهنگی هستند و از اهمیت ویژه ای برخوردارند، وجود شیرهای هیدرانت به تعداد استاندارد ، نقش موثری را در عملکرد به موقع و سریعتر آتش نشانان ایفا می کند.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: تا کنون 78 شیر هیدرانت ایستاده در بافت تاریخی و فرهنگی نصب شده و تعداد 70 شیر دیگر نیز پیش بینی و مکان یابی شده است و به صورت فازبندی در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست عملیات نصب شیرهای هیدرانت از محله سنگ سیاه آغاز شده و هم اکنون در حال اجراست عنوان کرد: در ایام تعطیلات عید نوروز عملیات نصب شیرهای هیدرانت در بافت تاریخی متوقف نشده و تا پایان فروردین ماه 18 دستگاه نصب می گردد که از این تعداد 11 عدد  با همکاری سازمان آبفا و شهرداری منطقه هشت به مرحله اجرا درآمده است.

این مقام مسئول تاکید کرد:  در واقع نصب یک شیر هیدرانت به منزله داشتن یک منبع پایدار اطفایی و ایجاد سرعت عمل مناسب در حوادث آتش سوزی خصوصا در محل هایی که امکان تردد خودرو وجود ندارد و یا اعزام خودرو های زیاد باعث ترافیک سنگین می گردد، می تواند بسیار موثر باشد.  

گفتنی است شیر های آتش نشانی در محل هایی که امکان تردد خودروهای اطفایی سخت و نیاز به سرعت عمل بالایی می باشد یا در محل هایی که حساسیت و احتمال بروز حریق های وسیع زیاد است نصب می شود تا در هنگام وقوع آتش سوزی آتش نشانان بتوانند بوسیله پمپ های پرتابل از آب موجود در شیرهای هیدرانت به منظور  مهار آتش بهره برند.

سقوط خودروی سواری دو مصدوم بر جای گذاشت

سقوط یک دستگاه خودرو سواری در جاده کمربندی رکن آباد به داخل گودال حاشیه جاده، دو مصدوم به جای گذاشت

به گفته روابط عمومی سازمان آتش نشانی، با اعلام این حادثه به سامانه 125 از سوی رانندگان خودروهای عبوری، بلافاصله نیروهای آتش نشانی ایستگاه 15 با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، ساعت 16:37 دقیقه روز گذشته به جاده کمربندی رکن آباد اعزام شدند.

یک دستگاه خودرو سواری جیلی در حال حرکت در جاده بود که به علت نامشخصی از مسیر اصلی خارج شده و از کناره پل به عمق گودال حاشیه جاده پرتاب شد.

شدت این حادثه به حدی بود که یکی از سرنشینان (زن 50 ساله) در اتاقک این وسیله نقلیه محبوس شده بود که نیروهای آتش نشانی به محض رسیدن به محل حادثه جریان برق خودرو سواری را قطع کردند و با استفاده از تجهیزات هیدرولیکی مشغول امداد رسانی به فرد مصدوم شدند و بعد از رها سازی، بوسیله برانکارد وی را به سطح جاده رساندند.

گفتنی است آتش نشانان در کوتاه ترین زمان ممکن هر دو مصدوم این حادثه ( راننده 60 ساله و سرنشین خانم 50 ساله) خودرو را برای معاینات پزشکی تحویل عوامل اورژانس دادند.

از تعطیلی 10 مراسم عروسی و دستگیری مسببان آن در داراب تا برخورد شدید دو خودروی سواری و برجای گذاشتن 5 مصدوم در شیراز

برخورد شدید دو خودروی سواری در بلوار اتحاد 5 مصدوم بر جای گذاشت

به گفته روابط عمومی سازمان آتش نشانی، با تماس رانندگان خودروهای عبوری از محل حادثه، با سامانه 125 آتش نشانی شیراز مبنی بر برخورد شدید دو دستگاه خودروی سواری با یکدیگر، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز بلافاصله ساعت 22:11 شب گذشته زنگ ایستگاه 10 را به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه گروه امداد و نجات روانه محل حادثه شدند.

پس از رسیدن نیروهای عملیات به محل حادثه مشاهده شد که یکدستگاه خودروی سواری پراید و پیکان به علت عدم توانایی کنترل خودرو به به شدت با یک دیگر برخورد کرده بودند.

بر اثر این حادثه هر 5 سرنشین در اتاقک خودروها گرفتار شده و قادر به خارج شدن نبودند که سه سرنشین خودروی پیکان (2 آقا و یک خانم) قبل از رسیدن تیم آتش نشانی توسط افراد عبوری از خودرو خارج شده بودند.

آتش نشانان پس از حضور،  بلافاصله ضمن ایمنی محل ، قطع برق هردو خودرو و کشیدن دو رشته لوله ی آبدهی برای احتیاط ، با توجه به بیرون آوردن دو مصدوم آقای خودروی پراید توسط تجهیزات هیدرولیکی از داخل خودرو از نشت بنزین نیز جلوگیری کردند.

با حضور عوامل اورژانس سرنشینان خودروهای سواری که دارای وضعیت وخیم جسمانی بودند به سرعت ً برای ادامه مداوا و انتقال به مراکز پزشکی به امدادگران اورژانس تحویل داده شدند.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان