کد خبر: ۱۴۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس:

ساماندهی کوچ بهاره در مراتع فارس

صمدنژاد گفت: همزمان با اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل کوچ، مبادی ورودی وخروجی دام به مراتع ییلاقی استان فارس تحت کنترل قرار گرفت.
به گزارش سرویس دریافت خبر اجتماعی شیرازه، عبدالحسن صمدنژاد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: همزمان با اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل کوچ ، مبادی ورودی وخروجی دام به مراتع ییلاقی استان فارس تحت کنترل قرار گرفت.

وی افزود: تمامی مبادی ورودی و خروجی به مراتع استان با استقرار اکیپ های ثابت و سیار کنترل کوچ بهاره تحت رصد کامل قرار دارند .

صمدنژاد با بیان اینکه کوچ ماشینی عشایر و دامداران کوچ رو توسط تریلی، کامیون و کامیونت بر اساس زمان بندی تقویم کوچ از 23 اردیبهشت ماه آغاز خواهد شدافزود: با پیگیریهای صورت گرفته با ستاد ساماندهی کوچ عشایر استان،فرمانداری،دستگاه‌های اجرایی،نیروي انتظامي و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدامات لازم جهت رعایت برنامه زمانبندی کوچ بهاره عشایر و عدم جابجایی دام غیر مجاز مقرر گردید از صدور بارنامه برای خودروهای حامل دام خارج از تقویم کوچ بهاره جلوگیری و کارت هوشمند رانندگان متخلف با هماهنگی پلیس راه ضبط و خودوری آنان نيز توقیف خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی فارس اظهار کرد: اکیپ های ثابت و سیاربا همکاری ادارات امور عشایر و دامپزشکی در محورهای مواصلاتی و پلیس راه ها با حاملان دام غیر مجاز برخورد و خودروی رانندگان متخلف نیز پس از ضبط مدارک با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای توقیف و دام های آنان نیز به محل مبدا بازگردانده خواهد شد.

وی با بیان اینکه کوچ زود هنگام موجب تخریب پوشش گیاهی وخاک در مراتع ییلاقی و آسیب گسترده به پوشش مرتعی می شود تصریح کرد: دامداران و بهره ‌برداران باید از ورود زود هنگام و خارج از تقویم زمان بندی کوچ به مراتع ییلاقی خودداری نمایند در غیر اینصورت این اداره کل وظیفه دارد برابر مقررات با متخلفان برخورد نماید. 

صمدنژاد در پایان از مردم طبیعت دوست استان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخریب و یا تخلف در مراتع با تلفن های 139 و یا 1504 یگان امداد جنگل و مرتع تماس حاصل و مراتب را گزارش نمايند.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان