کد خبر: ۱۴۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۱ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰

صدور اسناد تک برگ برای ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان لارستان

در راستای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی و پیشگیری از زمین خواری مالكيت ۱۲۰ هزار و ۸۰۲ هکتار از اراضی ملی شهرستان لارستان با اخد سند تک برگ تثبیت شد .
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، مسعود لادنی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با اشاره به اهمیت تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی گفت : در راستای تحقق اهداف و سیاستهای سازمانی و تثبیت مالکیت دولت بر روی اراضی ملی و نیز حفاظت از انفال ۱۲۰ هزار و ۸۰۲ هکتار دیگر از اراضی ملی شهرستان لارستان داراي سند تک برگ شد.

وی افزود: اسناد صادر شده مربوط به ۱۰ پلاک شهرستان بنام های گود قلات بخش صحرای باغ، صحرای بهاءالدینی هرمود، سایبان و بلوچی ، زاهد محمود ، مراتع پشت راه دارابی صحرای بریز ، مراتع غربی و جنوبی صحرای دهکویه، مراتع جنوبی حسین آباد و دشتی و خلور، برکه انجیر و برکه زهرا، صحرای نیمه شمالی و کهن رینگی است.

لادنی با بیان اینکه پیشگیری از تعرض به اراضي دولتی از اولویتهای مهم اساسی در حفاظت از منابع طبيعي است تصریح کرد: با صدور اسناد تک برگ بر روی اراضی دولتی علاوه بر تثبیت و تایید مالکیت دولت و اموال بیت المال از تخریب و تصرف افراد سود جو و فرصت طلب نیز جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد : مهم ترین نکته در خصوص حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بویژه جنگل ها توجه به ماده ۹ قانون حدنگار یا کاداستر است تا ضمن صدور سند مالکیت کاداستری برای این عرصه ها از هر گونه تعارض و دست اندازی به آنها نیز پیشگیری شود .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با اشاره به همکاری و تعامل خوب اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان در صدور اسناد تک برگی با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی ، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه های دولتی نیز رفع خواهد شد .

لادنی افزایش ضریب حفاظتی ، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی ، به روز رسانی ودسترسی آسان به اطلاعات و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از ديگر اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد .

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان