کد خبر: ۱۴۵۷۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر؛

امروزه نیازمند قوی شدن در فضای مجازی همراه با کسب تخصص هستیم/ برگزاری ۹دوره تخصصی برای اقشار مختلف ویژه ماه مبارک رمضان در استان فارس

محمد صحت گفت: ما باید در همه زمینه‌ها به خصوص در زمینه فضای مجازی قوی باشیم تا جبهه انقلاب اسلامی با قوت نقش آفرینی کند و حضور خودش را به منصه ظهور بگذارد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، محمد صحت مسئول سازمان فضای مجازی سپاه فجر استان فارس در مراسم افتتاحیه معرفی ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان و طرح هادیان رسانه که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: ادعا سربازی رهبر انقلاب را داریم و چنین فردی باید گوش به فرمان باشد، صحبت‌های ایشان را یک به یک اجرا کند، لذا رهبر انقلاب جملات خیلی صریح در خصوص فضای مجازی گفته‌اند و همه شنیده‌اند. 

وی افزود: ما باید در همه زمینه ها به خصوص در زمینه فضای مجازی قوی باشیم تا جبهه انقلاب اسلامی با قوت نقش آفرینی کند و حضور خودش را به منصه ظهور بگذارد؛ اگر بخواهیم یک قدرت باشیم و تاثیر گذار باشیم، هیچ راهی نداریم که تخصص به دست آوریم و هرکاری که در این فضا انجام می‌دهیم به صورت عالمانه انجام دهیم.

صحت با بیان اینکه به وجود آوردن تخصص نیاز به دانش دارد و امروزه باید تمرین کنیم، مهارت کسب کنیم تا به تخصص تبدیل شود، اظهارداشت: اگر تاثیرگذاری می خواهیم، باید به این شیوه کار کنیم لذا اگر می‌خواهیم قوی کار کنیم باید تاثیرگذار باشیم و این موضوع سلسله وار است. 

این مقام مسئول دوره‌های تدوین شده ویژه ماه مبارک رمضان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اجرای ۹دوره تخصصی برای اقشار مختلف ویژه ماه مبارک رمضان در استان فارس تدوین و برنامه‌ریزی شده است که اولین دوره‌ای که قرار است اجرا شود طرح "هادیان رسانه" است که در این طرح به انسجام، توانمند سازی شعب نهضت سواد رسانه ای در سطح استان فارس پرداخته می شود، گام یکم و دوم این طرح در ماه مبارک رمضان و سه گام دیگر بعد از ماه رمضان خواهد بود. 

به گفته مسئول سازمان فضای مجازی سپاه فجر استان فارس، در گام اول تمامی شعب استان طی چند جلسه روی اقدامات توجیه می‌شوند و بعد ازآن نیروها را ارتقا می دهیم و آنها را توانمندخواهیم کرد؛ گام سوم که بعد از هم افزایی شعب نسرا استان است، زمانی موفق می شویم که ۴۰ شعب یکدیگر را پیدا کنند و با هم افزایی، موثرتر وارد عرصه شوند.

وی تصریح کرد: در این مدتی که شعب نسرا در سطح استان فعال هستند، مسئولین شعب تجربه ای دارند که نتیجه موفقیت آن ها بوده و در نهایتا اجرا و گسترش نسرا در سطح استان به صورت قوی رقم خواهند خورد.

امروزه نیازمند قوی شدن در فضای مجازی همراه با کسب تخصص هستیم/ برگزاری ۹دوره تخصصی برای اقشار مختلف ویژه ماه مبارک رمضان در استان فارس

دوره رسانه پلاس در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

صحت برنامه دیگر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی فارس را "رسانه پلاس" عنوان کرد و بیان داشت: هدف از این دوره تربیت مدرس سواد رسانه ای مدنظر است که با سرفصل های، مبانی سواد رسانه ای، امنیت در فضای مجازی، تربیت رسانه ای و... از یکم تا بیست و دوم اردیبهشت ماه به صورت برخط و غیربرخط برگزار خواهد شد.

این کارشناس حوزه فضای مجازی، تولید محتوای قوی نیازمند سیستم قوی دانست و اظهار داشت: کسانی که سربازان انقلاب هستند با کمترین امکانات بیشترین کارها را انجام خواهند داد، لذا دوره "تولید محتوا با تلفن همراه" توسط نسرا استان برگزار می شود که بعد از پایان این دوره افراد توانایی این را خواهند داشت که عکس نوشته تولید کنند و تدوین فیلم را با تلفن همراه انجام دهند.

به گفته صحت، اولین دوره «کنش گری موثر در فضای مجازی» جهت آشنایی با شبکه های اجتماعی، آسیب شناسی، نصب و راه اندازی، آشنایی با بخش ها و اصطلاحات، افزایش فالور و نحوه جذب مخاطب، جریان شناسی در محیط پیام رسان ها و... از سرفصل های این دوره بسیار موثر است که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب باید در هر محله یک رسانه داشته باشد، موضوعات را بدانند تا روشن گری ها انجام شود، گفت: لذا دوره خبرنگاری و عکاسی موبایلی پیش بینی کرده‌ایم که با کمترین امکانات نیروهای انقلابی ماموریت خودشان را انجام دهند؛ در این دوره آشنایی با خبر و اصطلاحات، رسانه های خبری، ارزش و عناصر خبر، تنظیم خبر، خبرگزاری آنلاین و عکاسی خبری با موبایل انجام خواهد شد.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه فجرفارس، نقش فضای مجازی در خانواده را بسیار تاثیرگذار برای تک تک اعضا دانست و اظهار داشت: دوره ویژه خانواده ها با عنوان "خانواده ایمن در فضای مجازی" با سرفصل های سبک زندگی، شایعات و واقعیت ها، ازدواج و طلاق، آسیب شناسی فضای مجازی در خانواده، روابط همسر در فضای مجازی، خانواده مقاوم در برابر رسانه و... برای توانمند سازی خانواده ایرانی در برابر شبیخون فرهنگی دشمن از طریق فضای مجازی برگزار خواهد شد. 

بنابه عقیده این مقام مسئول، نیازمند یک کار قوی در سیستم فضای مجازی هستیم چرا اینکه این فضا مرزها را از بین برده و دیگر مرزهای جغرافیایی هیچ معنایی ندارد و با گوشی موبایل با اقصا نقاط دنیا می توانید تفکر خود را به اشتراک بگذارید لذا از برقراری ارتباط غافل نباشیم و حرف خودمان را که گسترش جمهوری اسلامی در دنیا است، منتقل کنیم؛ در همین راستا دوره زبان انگلیسی را برگزار کرده‌ایم و پس از ثبت نام، تعیین سطح، نیازسنجی و کلاس بندی ها انجام شده و اول هفته آینده به صورت رسمی این دوره آغاز می گردد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنی در فضای مجازی و حقیقی داریم که این دشمن از دشمنی خودش دست نخواهد کشید لذا این دشمن قسم خورده ما آموزش زبان فارسی را به عروسک های خودش در فضای مجازی یاد می‌دهد؛ ما باید به زبان خود دشمن جواب دشمن را دهیم لذا باید بداند که با یک لشکر از نیروی جوان مومن انقلابی رو برو است؛ ما نیازمندی را مشخص کردیم و کلاس آموزشی "دوره زبان عبری" ویژه فعالان فضای مجازی استان فارس تهیه و برگزار خواهد شد.

صحت در پایان نیز به دوره ضیافت مجازی ویژه طلاب اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از اقشار مهم جامعه طلاب و خانواده های آنان می باشد بر اساس تفاهم نامه سازمان فضای مجازی سپاه فجر و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کل کشور اولین و دومین دوره آموزش مجازی سواد رسانه ای با عنوان ضیافت مجازی در سال ۱۳۹۹برگزار شد که سومین دوره سواد رسانه‌ای ضیافت مجازی در سطح دو و تخصصی‌تر ویژه طلاب سراسر کشور و خانواده های آنان در ماه مبارک رمضان امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح/ر
نویسنده :
حمیدرضا ثابت نسب
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علي اصغر كريمي
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
0
سلام
با توجه به اينكه پير و جوان - زن و مرد كوچك و بزرگ .. .. اين روزها از فضاي مجازي استفاده مي كنند. نقش ائمه جماعت مساجد براي راهنمايي مومنين و مومنات كليدي است.
اميد است روحانيت معظم - حوزه هاي علميه - هيات امنا مساجد از اين امر مهم غفلت ننمايند. ان شاءالله