کد خبر: ۱۴۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث«شیرازه»:

از رهایی قاتل از قصاص با وساطت پلیس تا هشدار پليس به روزه خواران در اماكن عمومی

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید


با وساطت نیروی انتظامی، قاتل از قصاص رهایی یافت

با وساطت نیروی انتظامی استان و تلاش ها و پیگیری های مستمر، قاتل با رضایت اولیاء دم پس از 5 سال از قصاص رهایی یافت.

فرمانده انتظامی استان فارس، در این خصوص اظهار داشت: 5 سال پیش در پی به قتل رسیدن دختر بچه 6 ساله ای در یکی از شهرستان های تابعه استان فارس توسط یک زن جوان، در این خصوص پرونده ای تشکیل و از سوی دستگاه قضایی حکم قصاص برای قاتل صادر می شود.

سردار رهام بخش حبیبی ادامه داد: در این راستا جلسات متعددی برای اصلاح فی ما بین و صلح و سازش بین دو خانواده برگزار و در نهایت طی جلسه نهایی که 24 فروردین ماه سال جاری در دفتر ستاد انتظامی استان برگزار شد، به رضایت اولیا دم منجر و قاتل از قصاص رهایی یافت.

وی افزود: قصاص حق اولیای دم بود اما این عزیزان ضمن بسط و گسترش فرهنگ عفو و بخشش،زندگی دوباره به قاتل نادم و پشیمان بخشیدند.

فرمانده انتظامی استان فارس ضمن تقدیر و تشکر از اقدام خداپسندانه و دوستانه خانواده آن مرحوم، اظهار داشت: امیدواریم با این اقدامات بتوانیم در راستای ارج نهادن به سنت های دینی و گسترش فضای صلح و سازش در بین جامعه موثر واقع شویم و سنت های دینی و مذهبی از جمله گذشت و بخشش را رواج دهیم .

راننده سواري چانگان با 197 كيلو حشيش در ني‌ريز زمين‌گير شد

فرمانده انتظامي استان از توقیف یک سواري چانگان و کشف 197 کیلو مواد مخدر از نوع حشيش در شهرستان ني‌ريزخبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي، اظهار داشت: در راستاي تشديد اقدامات انتظامي و برخورد قاطع با قاچاقچيان مواد مخدر، روز گذشته ماموران انتظامي ني‌ريز به همراه كاركنان يگان تكاوري استان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی منتهي به اين شهرستان، به یک سواري چانگان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامي موفق شدند در بازرسي از آن خودرو، 197کیلو مواد مخدر از نوع حشيش کشف و راننده را نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه راننده قاچاقچي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، تصريح كرد: نيروي انتظامی فارس با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان مي‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش دهند.

كشف احشام قاچاق ميلياردي در خرمبيد

فرمانده انتظامي خرمبيد از كشف 6 راس گاو قاچاق و بدون مجوز به ارزش يك ميليارد و 800 ميليون ريال در اين شهرستان خبر داد.

 حميد جوكار، بيان كرد: ماموران ايست و بازرسي شهيد جنتي فر خرمبيد حين گشت زني در محورهاي مواصلاتي، به يك كاميون حامل احشام مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: ماموران موفق شدند در بازرسي از آن خودرو، 6 راس گاو  قاچاق و بدون مجوز كشف کنند.

فرمانده انتظامي خرمبيد با بيان اينكه برابر نظر كارشناسان ارزش احشام مكشوفه، يك ميليارد و 800 ميليون ريال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده دستگیر و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.


هشدار پليس به روزه خواران در اماكن عمومي

حميد افرامن رئيس مركز اطلاع رساني پليس فارس به روزه خواران در اماكن عمومي هشدار داد.

روزه داران گرامي در جهت تقويت خويشتن داري و گسترش ارزش‌هاي اخلاقي و رعايت حرمت اين ماه عزيز از هرگونه تظاهر به روزه خواري و سرو غذاي سرد يا گرم در پارك‌ها، تفرجگاه‌ها، معابر عمومي و ... خودداري كنند.

در حال حاضر به دليل شرايط قرمز و پر خطر شهرها ناشي از شيوع ويروس منحوس كرونا، مراكز پذيرايي بين راهي، پايانه‌هاي مسافربري، فرودگاه‌ها، ايستگاه‌هاي راه‌آهن و بيمارستان‌ها مجاز به فعاليت و ارائه خدمات نيستند.

از شهروندان به ويژه رانندگان محترم وسايل نقليه عمومي انتظار مي‌رود با رعايت نكات بهداشتي و ضد عفوني كردن مداوم خودروها، از تظاهر به روزه‌خواري و استعمال دخانيات در داخل خودرو پرهيز كنند.

اماكن پذيرايي در حال حاضر مجاز به خدمات نيستند و فعاليت آنها جهت عرضه غذاي سرد و گرم يك ساعت قبل از افطار منوط به صدور مجوز و موافقت ستاد ملي مقابله با كرونا است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در خرمبید

فرمانده انتظامي خرمبيد گفت: در بازرسي از يك دستگاه کامیون، مقدار زيادي مواد اولیه ساخت دارو خارجي قاچاق به ارزش 3  میلیارد  ريال كشف شد.

 حمید جوکار، بيان كرد: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا و جلوگيري از هدر رفتن سرمايه‌هاي ملي، ماموران انتظامي خرمبيد حين کنترل محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به يک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را توقيف كردند.
وي ادامه داد: مأموران موفق شدند در بازرسي از اين کامیون، 4 پالت آپادر (مواد اولیه ساخت دارو) که قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی بود کشف كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان خرمبيد با بيان اينكه ارزش كالاي قاچاق مكشوفه برابر نظر كارشناسان، 3  میلیارد ريال برآورد شده است، گفت: در اين راستا يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني به مقام قضائي معرفي شد.

پلمب 22 واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از شناسایی و پلمب 22 واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نداشتن پروانه کسب خبر داد.

 محمد نیکبخت، بيان كرد: علی رغم اطلاع‌رسانی‌ها و تذکرات قبلی به واحدهای صنفی در راستای اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، پلیس امنیت عمومی از عدم رعایت دستورالعمل های کرونایی و نداشتن پروانه کسب در 22 واحد صنفی مطلع شدند.

وي با بیان اینکه در اجرای مصوبات شورای تامین شهرستان برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات ممنوع می‌باشد، تاکید کرد: گشت اداره اماکن پلیس امنیت عمومی تاکنون از 105 واحد صنفی سرکشی و بازدید به عمل آورده که منجر به پلمب 22 واحد صنفی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی افزود: در صورت مشاهده چنین تخلفاتی با مالکان و برگزار کنندگان برابر مقررات قاطعانه برخورد خواهند شد و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد عده‌ای سلامتی مردم و جامعه را مورد تهدید قرار دهند.

 نیکبخت در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، گفت: اين مجموعه از ابتدای شیوع ویروس کرونا با تمام ظرفیت با دستگاه های متولی امر همکاری لازم را داشته و ماموران گشت انتظامی به طور مستمر بر نحوه فعالیت تمامی واحدهای صنفی نظارت و نحوه کارکرد آنان را مورد ارزیابی و پالایش قرار می‌دهند.

اين مقام انتظامي از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.


كشف 41راس گوسفند قاچاق درآباده

فرمانده انتظامي آباده از توقيف يك دستگاه وانت نيسان حامل 41 راس گوسفند قاچاق به ارزش يك ميليارد و 200 ميليون ريال خبر داد.

 سيدابوالفضل مسعودي، بیان داشت: در راستاي اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامي در ایست و بازرسی مقطعی در محورهاي مواصلاتي شهرستان آباده، به يك دستگاه وانت نيسان حامل احشام مشکوک و آن را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.

وي افزود: ماموران موفق شدند در بازرسي از اين خودرو، 41 راس گوسفند قاچاق و بدون پروانه بهداشتي را كشف كنند.

فرمانده انتظامي آباده با اشاره به اينكه برابر نظر كارشناسان ارزش احشام مكشوفه، يك ميليارد و 200 ميليون ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.

کشف خودرو مسروقه درکازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف یک دستگاه پراید داراي سابقه سرقت از شيراز خبر داد.

 اسماعیل زراعتیان، بيان كرد: عوامل گشت انتظامی پاسگاه پل آبگینه حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به يك سواري پرايد كه به صورت بلاصاحب در كنار خيابان پارك بود مشكوك شدند.

وی ادامه داد: پس از آنکه عوامل گشت انتظامی از این خودرو استعلام به عمل آورند مشخص شد سواری پراید دارای سابقه سرقت از شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بيان اينكه تلاش براي دستگيري سارق متواري ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده خودرو یا موتورسیکلتی که مدتی در محل رها شده است سريعا با پلیس 110 تماس تا اقدامات قانوني صورت بگيرد.

کشف سوخت قاچاق درلارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف 4 هزار لیتر سوخت قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

 داود امجدی، در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامي لارستان با اقدامات فني و تخصصي از دپو سوخت قاچاق در یکی از روستاها مطلع و رسیدگی به موضوع در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران انتظامي با انجام اقدامات فني و اطلاعاتی و هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند 4 هزار ليتر گازوئيل قاچاق كشف كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، تصریح کرد: از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمينه قاچاق سوخت را به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

پلمب 77 واحد صنفي متخلف درفسا


فرمانده انتظامي فسا از پلمب 77 واحد صنفي متخلف طی هفته گذشته به دليل عدم رعايت مقررات و اجراي مصوبات ستاد ملي مقابله با کرونا در آن شهرستان خبر داد.

 محمدهاشم قسامی، در تشريح اين خبر بيان كرد: در راستاي اجراي طرح نظارت و كنترل اصناف و  با توجه به محدودیت هاي اعلامي از ستاد ملي مقابله با كرونا، ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی فسا با همکاری معاونت بهداشت و درمان طی هفته گذشته از 290 واحد صنفي بازديد كردند.

وی اظهار داشت: در اجرای اين طرح‌ها به 163واحد صنفی تذکر، از 60 واحد تعهد اخذ و 77 واحد متخلف نیز پلمب گردید.

فرمانده انتظامي فسا ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب شهروندان خصوصا اصناف و بازاریان با خادمان خود در نیروی انتظامی، خاطر نشان كرد: از شهروندان انتظار می‌رود در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی، مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اعلام کنند.

پلمب 13  واحد صنفي متخلف دركوه چنار

فرمانده انتظامي شهرستان كوه چنار از پلمب 13  واحد صنفي متخلف به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

 دوم لطف‌اله محمدي، در تشريح اين خبر بيان كرد: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و ساماندهي صنوف متخلف، طرح نظارت و كنترل بر اصناف توسط ماموران انتظامي اين فرماندهي و حضور رئیس اداره صنعت و معدن كوه‌چنار طي  48  ساعت گذشته در اين شهرستان اجرا شد.

وي اظهار داشت: در همين راستا 98 واحد صنفي مورد بازديد قرار گرفت كه در جريان اين طرح، 13 واحد متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و همچنين عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد.

كشف حدود 10 كيلو شيشه از 2 مسافر اتوبوس درخرمبيد  

فرمانده انتظامي خرمبيد گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان در بازرسي از 2 مسافر اتوبوس، 9 كيلو و 900 گرم شيشه كشف كردند.

 حمید جوکار، اظهار داشت: مأموران انتظامي ايست و بازرسي شهيد جنتي فر خرمبيد هنگام کنترل خودروهاي عبوری در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به یک دستگاه اتوبوس مسافربري مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي بيان داشت: مأموران موفق شدند در بازرسي از چمدان همراه 2 نفر از مسافران، 9 كيلو و 900 گرم شيشه که به طرز ماهرانه ای جاساز شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبيد با بيان اينكه در اين خصوص 2 نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند، ضمن تاكيد بر مبارزه جدی و بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان