کد خبر: ۱۴۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۰

احداث و تکمیل ۱۰۰ خانه عالم توسط بسیج سازندگی فارس در سال ۱۴۰۰

طی تفاهم نامه‌ای بین بسیج سازندگی استان و سازمان تبلیغات اسلامی فارس، ۱۰۰ خانه عالم توسط بسیج سازندگی و کمک جهادگران گروه‌های جهادی در استان فارس در سال ۱۴۰۰ احداث، بازسازی و تکمیل می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، اسماعیل قزل سفلی مسئول بسیج سازندگی استان فارس صبح امروز در آئین انعقاد تفاهم نامه ساخت و تکمیل ۱۰۰ خانه عالم فی ما بین این سازمان و سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان این که بر این باوریم که اگر می‌خواهیم جامعه خوب، سالم و شهر تکامل یافته به لحاظ فرهنگی داشته باشیم، گفت: جهت رسیدن به این جامعه آرمانی بایستی روستا‌های قوی که در همه مولفه‌های فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی از رشد خوبی برخوردار باشند داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای همین منظور مجموعه‌های مختلف از جمله سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس ویژه برنامه‌های در این حوزه دارند که یکی از این ویژه برنامه‌ها استقرار روحانی و عالم به عنوان امام روستا‌ها در کل پهنه استان فارس است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به فراهم آوری زمینه برای حضور روحانیون در روستاها گفت: برای اینکه زمینه استقرار روحانی در روستا‌ها به خوبی شکل بگیرد نیاز خانه‌های عالمی است و بسیج سازندگی در این راستا تفاهم نامه‌ای را با تبلیغات اسلامی تهیه و تنظیم کرده است.

بنابه گفته قزل سفلی، برابر آن چیزی که در جلسه امضای تفاهم نامه مشترک بین بسیج سازندگی استان فارس و سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس عنوان شد روستا‌های بالای ۱۰۰۰ نفر را با احداث خانه عالم، روحانی مستقر داشته باشد.

وی با بیان این که ۵۳۰ خانه عالم در سراسر استان فارس نیاز داریم، اظهار کرد:ما به عنوان مجموعه بسیج سازندگی در کنار مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفته ایم تا زمینه استقرار روحانیون عزیز را در جای جای این استان پهناور انشالله فراهم کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به این که به کمک جهادگران بسیجی در حوزه‌های فنی و عمرانی در ساخت این خانه‌های عالم، گفت: در سال ۱۴۰۰، ۱۰۰ خانه عالم توسط جهادگران و بسیج سازندگی در حوزه احداث، بهسازی و تکمیل در دستور کار است که ان شالله بتوانیم به این هدف برسیم.

قزل سفلی در پایان اظهارداشت: هدف مجموعه بسیج سازندگی در عرصه ساخت و تکمیل خانه‌های عالم، کمک پیشرفت فرهنگی و معنوی روستا‌ها در کنار مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس است.

گفتنی است در متن این تفاهم نامه که به امضای اسماعیل قزل سفلی، مسئول بسیج سازندگی استان فارس و حجت الاسلام محمد صادق مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس رسیده است، احداث، تکمیل و به بهره برداری رساندن خانه‌های عالم و دیگر پروژه‌های تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان