کد خبر: ۱۴۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۰

۵ نشانه برای اینکه شما در یک جمع اضافی هستید!

گاهی اوقات، دوستانتان طوری رفتار می‌کنند که شاید مجبور باشید آن‌ها را کنار بگذارید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، همان طور که قبلاً گفتیم، آیا تا به حال شده است که بعد از گذراندن یک شب با دوستانتان، احساس‌ افسردگی کرده باشید تا جایی که احساس کنید از خود متنفر هستید و بدنبال آن نیز، آرزو کنید که کاش، کسی پیدا شود و شما را دوست داشته باشد و به شما اهمیت دهد؟

این مشکل شما نیست چرا که اگر شخصی یا گروهی از افراد باعث می‌شوند که شما نسبت به خودتان احساس بدی داشته باشید، یک نشانه است تا به فکر فراموش کردن این جمع و انتخاب دوست‌های جدیدی برای خود باشید.

همه ما چنین تجربه‌ای داشته‌ایم و در چنین موقعیتی قرار گرفته‌ایم که به یکباره متوجه شده ایم این افراد، دوستان به اصطلاح مناسبی برای ما نیستند. چرا که درواقع، این افراد همان کسانی هستند که از پشت خنجر می‌زنند و زندگی و دیدگاهشان به حدی کوچک است که در زندگی بزرگ شما جایی ندارند.

اگر شما فردی هستید که اغلب افراد دور و برتان دوست ندارند در اطرافتان باشند و از نحوه رفتار آن ها با خودتان مطلع هستید، می‌توانید از طریق گفت وگو با آن‌ها، بیشتر به این موضوع پی ببرید.

به عنوان مثال، در بسیاری از مواقع، شخصی که با او صحبت می کنید به دلیل این که به شما علاقه ای ندارد، به دنبال راه فرار از شماست و می خواهد از شما دور شود.

اصلا به خود نگرانی راه ندهید و چنین افرادی را به حال خود رها کنید چرا که در نهایت، آن‌ها هستند که ضرر می‌کنند و شما می‌توانید براحتی به دنبال دوستان واقعی جدیدی باشید اما این بار در انتخاب دوست مراقب باشید و به همین منظور، بهتر است  نشانه های دیگری که برخی از افراد دوست ندارند در اطرافتان باشند را بشناسید و با این تفاسیر، در انتخاب دوستان جدید خود دقت کنید.

زیاد دردسر کشیدن

آیا تا به حال از شخصی، یک سؤال اجتماعی خوب پرسیده‌‎اید که فرد در پاسخ دادن به این سؤال به دردسر بیفتد؟

آیا واقعا خوب بودن تا این حد دشوار است؟

گاهی اوقات، افراد دیگر می‌خواهند با سخت جواب دادن به سؤال شما این پیام را برسانند که حضور شما در اطراف آن‌ها دردسر ساز است و از بودن شما در آن مکان، آزرده خاطر هستند.

در این گونه مواقع، به خودتان سخت نگیرید و در عوض، لبخند بزنید و مؤدبانه رفتار کنید. یعنی سعی کنید همیشه فرد بهتری باشید و از طرف دیگر، به دنبال دوستان واقعی دیگری باشید و در اجتماعات نیز شرکت کنید و به دنبال جمع‌هایی باشید که دیگران خودِ واقعی‌شان را نشان می‌دهند.

هیچ کس، وقتِ بودن با شما را ندارد

این موقعیت را در نظر بگیرید که شما در طول شب، با دوستان خود تماس گرفته‌اید تا ببینید آیا وقت دارند که با شما زمان بگذرانند یا خیر؟ اما پاسخ‌هایی شبیه به هم ‌شنیده اید که یکی می‌گوید سرش شلوغ است و دیگری می‌گوید آنفلوانزا گرفته است و در حقیقت، هریک از آن ها به هر بهانه‌ای هم شده، وقت گذراندن با شما را رد می‌کنند.

در حالی که بعضی از افراد، دلایل موجهی برای معاشرت نکردن با شما را دارند، امّا گروهی از دوستان شما هم هستند که اگرچه برای شما وقت ندارند اما زمان کافی برای معاشرت کردن با دیگر دوستان مشترکان را دارند و گویی، شما آن فرد عجیب و غریب در میان آن ها هستید. بنابراین، وقت آن است که یک یا دو دوست واقعی جدید پیدا کنید که در واقع می‌خواهند با شما معاشرت کنند.

حرف های  بدی پشت سر شما زده می‌شود

ممکن است، به یکی از دوستان متظاهر خود در مورد مسئله‌ای بسیار شخصی اعتماد کرده و انتظار نداشته اید که او راز شما را فاش کند اما باید بدانید که گاهی مجبورید خلاف انتظار خود را داشته باشید.

شما با اعتماد کردن به دیگران و گفتن رازتان به آن‌ها، بهانه‌ای دست آن‌ها می‌دهید که در مورد شما شایعاتی درست کنند و در نهایت، متوجه می شوید که حرفی که پشت سر شما زده شده است از زبان همان شخصی بوده که به او اعتماد کرده بودید.

شایعات، ویرانگر و در اغلب اوقات، بیش از حد دور از واقعیت هستند و اولین قانون کلی در این مطلب، این است که هرگز مسائل بسیار شخصی را با دوستان متظاهر خود در میان نگذارید.

موارد شخصی فقط برای دوستان واقعی و قدیمیِ چندین ساله است که حتی در این صورت هم باید مراقب میزان اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارید، باشید.

کسی موفقیت شما را جشن نمی‌گیرد

آیا کسی را می‌شناسید که توسط دیگران تحسین شود؟

برخی از افراد، حتی اگر کوچک ترین کاری را انجام دهند مورد تحسین قرار می گیرند تا جایی که برای آن ها جشن گرفته می شود. این در حالی است که شاید شما جزء افرادی باشید که هیچ گاه انتظار چنین چیزی از اطرافیانتان را نداشته باشید چرا که می دانید برای شما این کار را انجام نمی دهند و این موضوع بسیار آزاردهنده است.

وقتی به دوستان متظاهر خود خبر مهمی می دهید، آن ها به خبر شما اهمیتی نمی‌دهند؛ به طوری که حتی اگر برای خبر خوب خود یک تبریک هم دریافت کنید، خوش شانس هستید، اما نیازی نیست خودتان را آزار دهید چراکه موفقیت شما برای چنین افرادی هیچ اهمیت و معنایی ندارد. بنابراین، به فکر دوستان واقعیِ جدیدی برای خود باشید.

شما زمانی ارزش دارید که فرد دیگری در اطراف نباشد

فرض کنید که ناگهان، یکی از دوستان متظاهر شما به شما زنگ می‌زند و می‌خواهد زمانی را با شما بگذراند و شما هم قبول می‌کنید که با او باشید. مشکل اینجاست که وقتی با او بیرون می‌روید، او فقط در مورد این موضوع صحبت می‌کند که سرِ دوستان دیگرش شلوغ بوده است.

در این میان، یکی دیگر از دوستانش به طور ناگهانی وقتش آزاد می‌شود و او شما را رها می‌کند تا با دوست دیگرش باشد و به شما اهمیتی نمی‌دهد. در این صورت، سعی کنید برای محافظت از احساسات خودتان هم شده، دور چنین دوستانی را خط بکشید.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان