کد خبر: ۱۴۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
یادداشت//

از نطنز تا وین

یکشنبه بود که خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف خبر از یک خرابکاری در سایت اتمی نطنز دادند، اتفاقی که تروریسم هسته‌ای معرفی شد و رژیم صهیونیستی عامل این خرابکاری معرفی شد، اما پس از این اتفاق مردم و جریانات انقلابی خواستار پاسخ و انتقام از رژیم صهیونیستی شدند و معتقد بودند اولین پاسخ بایستی قطع مذاکرات وین باشد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمد امین محمدی مسئول مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در یادداشتی که در اختیار این رسانه قرار داد، نوشت: یکشنبه بود که خبرگزاری ها و رسانه های مختلف خبر از یک خرابکاری در سایت اتمی نطنز دادند، اتفاقی که تروریسم هسته ای معرفی شد و رژیم صهیونیستی عامل این خرابکاری معرفی شد. اما پس از این اتفاق مردم و جریانات انقلابی خواستار پاسخ و انتقام از رژیم صهیونیستی شدند و معتقد بودند اولین پاسخ بایستی قطع مذاکرات وین باشد.

اما از سوی دیگر دولتی‌ها و رسانه‌های منتسب به آنها و جریانات غربگرا و اصلاح‌طلبی قطع مذاکرات وین را پاسخی در خور ندانستند و حتی گفتند با قطع مذاکرات یک سیلی دیگر به خودمان زدیم و انتقام را باید مسئولان نظامی و نظامی‌گری ایران دهد، این آقایان که اثبات شد از حافظه صحیحی برخوردار نیستند یادشان رفته که روزگاری نه چندان دور می‌گفتند چرا در مذاکرات موشک می‌ساختید و روی آن شعار می‌نوشتید، و این اعمال موجب تضعیف ما در مذاکرات می‌شد.

اولاً که ساخت موشک و قدرت نظامی قطعا امتیازی شگرف برای مذاکرات بود و ثانیاً آیا طبق منطق شما نباید این اقدامات تروریستی که شامل زدن کشتی ما در دریای سرخ هم می‌شود بایستی موجب قطع مذاکرات شود؟

اما؛ پس از مدتی که غربگرایان نداشتن کفایت خود را بار دیگر به مردم اثبات کردند، رهبر معظم انقلاب طی سه اقدام بزرگ ضربه مهلکی را به پیکره رژیم صهیونیستی وارد کردند: ۱- آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی ۲- حمله موشکی به کشتی اسرائیلی در فجیره ۳- انهدام پایگاه شنود و جاسوسی موساد در شمال عراق و هلاکت تنی چند از صهیونیست‌ها به علاوه افسر ارشد موساد تا بار دیگر رهبری و نیروهای نظامی کشور ضعف دولت را جبران کنند.

البته بایستی آگاه باشیم که این اقدامات اسرائیلی برای ادامه روند مذاکرات است، بدین معنا که طرف مقابل ظاهراً بگوید از مذاکرات راضی نیست و این مذاکرات مثلاً به سود ایران است، در حالیکه ما شاهد آن هستیم که مذاکره کنندگان دولت به سادگی به دنبال گذشتن از خط قرمزها هستند و به جای لغو تمامی تحریم ها از هسته‌ای تا حقوق بشر و ... تنها به دنبال لغو تحریم های ترامپی (تحریم های وضع شده توسط ترامپ) هستند و برای آن نیز حاضر به دادن امتیازات کلان اند، که شائبه های انتخاباتی بسیار نیز به آن وارد است.

در نهایت به افشای جزئیاتی از خسارات های حادثه نطنز توسط علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:‌

۱-در اتفاق اخیر چندین هزار سانتریفیوژ از رده خارج شد!‌ 

۲-بخشی از تاسیسات را برای تعمیر به خارج از کشور می‌فرستند و آن قطعات با 300 پوند مواد منفجره بر می‌گردد و سیستم امنیتی توجهی نمی‌کند.

اخیرا نمایندگان از برخی تاسیسات بازدید داشتند؛ بعد از بازدید از میزان خسارات وارد شده خون گریه می کردن،. بخشی از تأسیسات کاملاً تعطیل شده و از بین رفته است.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان