کد خبر: ۱۴۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰

جان باختن ۶۴ هم استانی دیگر در اثر کرونا طی ۳ روز گذشته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز بیست و هشتم فروردین، اعلام کرد.
به گزارش سرویس دریافت خبر سلامت شیرازه، عبدالرسول همتی با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 767 هزار و 954 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، 218 هزار و 361 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، 84 هزار و 249 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 10 هزار و 934 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 229 هزار و 295 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

وی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز دو هزار و 438 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 327 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن 64 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی سه روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و 639 اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی 198 هزار و 423 نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی وضعیت کنونی در فارس را نگران کننده دانست و با اعلام اینکه سوش غالب در کشور ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی است، هشدار داد: اگر آمار مبتلایان در فارس به همین سرعت افزایش یابد، ممکن است چند شهرستان به ویژه شیراز در حالت فوق حاد درآید.

این مقام مسوول در دانشگاه با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات، از مردم خواست تا ممنوعیت ها و محدودیت های ستاد استانی مقابله با کرونا را بسیار جدی بگیرند.

انتهای پیام/س/ر
برچسب ها: آمار کرونا ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان