کد خبر: ۱۴۵۷۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
معاون درمان وزیر بهداشت درگفتگو اختصاصی با «شیرازه»:

سطح دوم واکسیناسیون کشور به زودی آغاز می‌شود/ به دنبال تغییر وضعیت نیروهای طرح و شرکتی وزارت بهداشت به قراردادی هستیم

قاسم جان‌بابایی گفت: در ایجاد ساختار واکسیناسیون، شهر شیراز در واکسیناسیون کووید۱۹یک نوآوری به وجود آورد که قابل تقدیر است و همه دانشگاه‌های سراسر کشور می‌توانند به عنوان یک الگو استفاده کنند؛ تیم درمان و بهداشت از این هفته تکمیل می‌شوند و به زودی وارد سطح دوم واکسیناسیون کشور خواهیم شد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه سفر خود به شهر شیراز پس از بازدید از بیمارستان علی اصغر(ع) در گفتگو اختصاصی با خبرنگار «شیرازه» گفت: خوشبختانه در بازدیدهایی که داشتم هر ۴ بیمارستان کرونایی شیراز، بیماران را ساماندهی می کنند که پس از تریاژ و سطح بندی بیماران با سطح علائم متوسط روبه به پایین درصورت نیاز به مراقبت، در یک مرکز نگهداری می شوند و بقیه بیماران در سطح های مختلف نیز به بخش های دیگر جهت ادامه درمان هدایت می شوند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) کانون مراجعه مردم است و از آنجا بیماران تقسیم می شوند، بیان کرد: عملکرد اورژانس بیمارستان ها نسبت به گذشته خیلی بهتر شده و همچنین راه اندازی «بخش های سرپایی» خیلی کمک کننده است؛ تشکیل تیم‌های تنفسی که تامین اکسیژن را برعهده دارند و تیم ترخیص به بهبود روند کار کمک به سزایی کرده است

جان بابایی افزود: علی رغم اینکه شیراز در پیک کرونا قرار دارد، مدیریت به خوبی عمل کرده و همکاران ما در کادر درمان اعم از پزشک، پرستار، نیروی خدمات و ... با تلاش توانستند در ساماندهی مراجعه کنندگان به خوبی عمل کنند لذا نسبت به دفعات گذشته روند خوبی را به دلیل تجربه‌های بسیار شاهد هستیم. 

معاون درمان وزیر بهداشت عملکرد واکسیناسیون کووید۱۹ را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در ایجاد ساختار واکسیناسیون، شهر شیراز در واکسیناسیون کووید۱۹ یک نوآوری به وجود آورد که قابل تقدیر است و همه دانشگاه های سراسر کشور می توانند به عنوان یک الگو استفاده کنند؛ تیم درمان و بهداشت از این هفته تکمیل می شوند و به زودی وارد سطح دوم واکسیناسیون کشور خواهیم شد

وی با تاکید بر شیوع گسترده ویروس کرونا در پیک چهارم خطاب به مردم ایران خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی شد و اظهار داشت؛ خواهش می‌کنیم پروتکل های بهداشتی را مردم رعایت کنند، از دورهمی های خانوادگی پرهیز نمایید و به غیر از انجام کارهای ضروری از منزل خارج نشوند لذا در غیر این صورت سیکل طول خواهد کشید و ما باید این موج را بشکنیم. 

جان بابایی با بیان اینکه در برخی از استان ها که پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان مراعات نگردید، پیک کرونا طولانی شد، خاطرنشان کرد: کاهش مبتلایان کرونا و جانباختگان، همراهی و همکاری همه اقشار جامعه و نهادها را می‌طلبد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر پرداخت مطالبات عقب مانده نیروهای شرکتی، پیمانی و قراردادی کادر درمان، اظهار داشت: هر هفته به سه استان سرکشی داریم و تقریبا هیچ جایی از مبلغ حقوق ناراضی نیستند و در سال گذشته حقوق کادر درمان تا ۲.۵ برابر افزایش یافت و اختلاف دریافتی بابت حق کرونا دریافت کردند.

به گفته معاون درمان وزیر بهداشت، پرسنل درمان بیشتر از امنیت شغلی نگران هستند و در سال ۱۳۹۹ به دلیل وجود بیماری کرونا بی‌سابقه بود و اولین بار بالغ بر ۵۰ هزار نفر وزارت بهداشت استخدامی داشت؛ یک دسته از همکاران ما با آزمون استخدامی چه شرکتی، قراردادی و ۸۹ روزه باشند، در این آزمون موفق شده و استخدام می شوند. 

وی تاکید کرد: بنا داریم که در ستاد ملی کرونا برای کسانی که جز "نیروهای طرح و شرکتی" هستند و مهارت کافی و تجربه کسب نموده‌اند؛ طرحی را تصویب کنیم تا به وضعیت نیروی قراردادی تغییر پیدا کنند.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
0
دمشون گرم