کد خبر: ۱۴۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
فرماندار فیروزآباد؛

اعتماد عمومی اصلی‌ترین سرمایه اجتماعی است

فرماندار شهرستان فیروزآباد گفت: اعتماد عمومی اصلی‌ترین سرمایه اجتماعی است و باید کوشش کنیم تا ضمن حفظ اعتماد مردم و پابرجاماندن آن، شاهد رشد شاخص‌ها در بخش های مختلف باشیم.
 به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، حسین آرگیو در جلسه تکریم و معارفه رئیس اداره خدمات کشاورزی شهرستان فیروزاباد که در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: تلاش برای خدمت به مردم  وظیفه اصلی همه مسئولان است.

وی مسئولیت‌ها در نظام اسلامی را امانت الهی دانست و افزود:‌ باید با تلاش برای رفع مشکلات مردم این امانت را به درستی حفظ کرده و به مسئولان بعدی واگذار کنیم.

فرماندار فیروزآباد ادامه داد: مبنای پاسخگویی این است که کسی که مسئولیتی را بر عهده گرفته باید متعهد باشد که آن وظایف خود را به نیکی انجام دهد.

آرگیو افزود: مسئولیت، حاکم شدن نیست، بلکه خادم شدن است و نشان افتخاری برای خدمت به مردم جامعه به شمار می‌آید.

ارائه خدمت به مردم باید اولویت اصلی مدیران باشد

وی بیان داشت: ارائه خدمات به مردم در تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان باید اولویت اصلی مدیران و کارکنان باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزآباد افزود: مردم ایران مردمی هستند که بی اعتمادی‌های بسیاری را پیش از انقلاب در دوران تاریخ در همه سلسله های پادشاهی و مقامات عالی این مملکت داشتند و نظام جمهوری اسلامی آمد تا این بی‌اعتمادی را تبدیل به اعتماد کند.

آرگیو گفت: مهمترین عامل شکست جامعه و تضعیف دولت های مقتدر در طول تاریخ، نبود اعتماد عمومی است و در واقع، سرمایه اجتماعی را می توان در کنار سرمایه های اقتصادی و انسانی، بخشی از ثروت ملّی به حساب آورد که بستر مناسبی برای بهره‌برداری از سرمایه انسانی و فیزیکی و راهی برای نیل به موفقیت قلمداد شود.

وی خاطر نشان کرد: اعتماد عمومی اصلی‌ترین سرمایه اجتماعی است و باید کوشش کنیم تا ضمن حفظ اعتماد مردم و پابرجاماندن آن، شاهد رشد شاخص‌ها در بخش های مختلف باشیم.

فرماندار فیروزآباد تصریح کرد: کشاورزی به عنوان بخشی عظیم در اقتصاد ملی می تواند با تکثیر و تولید نقش قابل توجهی در ارزآوری، صادرات، اشتغال و امنیت در درآمد ملی داشته باشد.

آرگیو افزود: کشاورزان ثابت کردند بهره وری اگر با دانش همراه و هنرمندانه با آب و خاک رفتار شود، افزایش بهره وری محصول را خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: امروز مردم متعهد و انقلابی ایران در همه حماسه ها با حضور پرشور خود جواب دشمنان را می‌دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزآباد خطاب به مسئولان ابراز داشت: آنچه رسالت شماست تصمیم گیری خردمندانه و مطابق با منافع نظام و اجرای کارشناسانه و خردمندانه تصمیمات است تا مصالح نظام و مردم تامین شود.

فرماندار شهرستان فیروزاباد خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم برای تکریم از خدمات فرد تودیع شونده اشاره کرد و افزود: این گونه جلسات مراسم و آیین تقدیر از عزیزانی است که در عرصه خدمت گزاری به مردم تلاش نموده اند و به پاسداشت این زحمات، لازم است که گردهم آییم و تقدیر نمائیم.

اعتماد عمومی اصلی‌ترین سرمایه اجتماعی است

توزیع 20 هزار تن انواع نهاده‌های دامی در فیروزآباد

سید کاظم موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با اشاره به بخشی از عملکرد توزیع نهاده ها گفت: توزیع نهاده دامی بر اساس دو سامانه الکترونیکی برای دامداران و مرغداران صنعتی از طریق بازارگاه و برای دامداران روستایی و عشایری از طریق سامانه سپند توزیع می گردد.

وی افزود: در سامانه بازارگاه نهاده هایی مانند جو، سویا و ذرت تخصیص توزیع می یابد و سامانه سپند تاکنون انواع خوراک دام پرواری و شیری در اختیار دامداران قرار داده می شود که در سال پیش با برنامه ریزی و پی گیری های انجام شده قریب به 8 هزار تن جو، ذرت و سویا و بیش از 2 هزار تن خوراک دام پرواری و شیری توزیع گردیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد ادامه داد: در ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۹ بیش ۱۰ هزار تن نهاده های کشاورزی از قبیل بذر، انواع کودهای شیمیایی و بویژه اوره از طریق سامانه برکت توزیع گردیده است.

موسوی اضافه کرد: در سال ۹۹ جهت نظارت و شفاف سازی در فرایند توزیع از ۳ سامانه رونمایی و براساس این سه سامانه درشهرستان توزیع انجام شده که رضایت نسبی بهره برداران را به همراه داشته است.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات علی اکبر قهرمانی، نجف سرداری به عنوان رئیس جدید اداره خدمات کشاورزی شهرستان فیروزاباد معرفی شد.

انتهای پیام/چ/ر
برچسب ها: فیروزآباد ، آرگیو ، تودیع
نظرات بینندگان