کد خبر: ۱۴۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

جان باختن ۳۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون، از جان باختن ۳۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش سرویس دریافت خبر سلامت شیرازه، عبدالرسول با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۷۴ هزار و ۲۲۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۲۰ هزار و ۶۲۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۸۵ هزار و ۴۱۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۱هزار و ۲۷۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۳۱ هزار و ۸۹۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وضعیت وخیم ۳۴۴ بیمار کووید۱۹ در بخش های ICU

وی با اشاره به افزایش آمار بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند، مجموع این بیماران را دو هزار و ۳۹۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۴۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۳۵ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۶۷۴ اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۰۰ هزار و ۳۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بحرانی خواند وضعیت کنونی فارس و اعلام اینکه در حال حاضر هیچ نقطه بی خطر و یا کم خطری در استان فارس وجود ندارد، هشدار داد: پیش بینی نشان دهنده این است که طی هفته جاری و هفته آینده، با بالا رفتن آمار ابتلا، بستری و جان باختگان، به اوج قله پیک چهارم بیماری در استان می رسیم و امید است با مشارکت و همکاری مردم، این آسیب ها به کمترین میزان ممکن برسد.

دکتر همتی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، همکاری خوبی از سوی مردم استان را شاهد بوده ایم و یاری دهنده مدافعان سلامت بوده اند که امیدواریم این همکاری ها به ویژه در شرایط کنونی تداوم داشته باشد.

وی رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی از دیگران، پرهیز از حضور در مکان های شلوغ، خیابان ها و پایبندی به قرنطینه خانگی را مهم ترین نکاتی عنوان کرد که در شرایط کنونی می تواند در کاهش چرخه های انتقال بیماری موثر باشد.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان