کد خبر: ۱۴۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۴ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
دستگیری قاچاقچیان چوب در شهرستانهای ممسنی و رستم:

توقیف خودروهای حامل چوب و زغال جنگلی قاچاق در شهرستان ممسنی

با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی و رستم قاچاقچیان چوب دستگیر شدند.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه، بهنام امیران سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی از توقیف خودروهای حامل چوب و زغال جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: درپی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر قطع درختان بلوط در منطقه تنگ آب از توابع بخش مرکزی بلافاصله ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی به منطقه اعزام و پس از تحت نظر قرار دادن منطقه  موفق به دستگیری متخلفان شدند. 

وی در تشریح این عملیات ها افزود: متخلفان به طرز ماهرانه ای و در تاریکی شب اقدام به قطع درختان بلوط وسپس زغال گیری و حمل و بارگیری آن می کردند که در دام ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی گرفتار شدند. 

امیران اظهار داشت: پس از توقیف خودروها و انتقال آن به پارکینگ متخلفان به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی افزود: در این عملیات یک دستگاه اره موتوری نیز از متخلفان کشف و ضبط گردید. 

وی ضمن اشاره به برخورد شدید با متخلفان اراضی ملی و تخریب گران عرصه های جنگلی افزود: جهت مقابله با حمل چوب آلات جنگلی و زغال قاچاق و کاهش این گونه تخلفات با برنامه ریزی های صورت گرفته تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان به صورت شبانه روزی مورد رصد دقیق قرار دارد .

انهدام سر شبکه های قاچاق چوب بلوط در شهرستان رستم

سید بهاء الدین سادات رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم نیز از انهدام سر شبکه های قاچاق چوب بلوط در شهرستان رستم خبر داد و گفت:
شخصی که اقدام به تشکیل شبکه قاچاق چوب در بخش مرکزی شهرستان رستم به خارج از شهرستان و استان کرده بود با تلاش شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شناسایی و به دام افتاد.


وی افزود:در این عملیات یکدستگاه یکدستگاه خودرو سواری پژو و ۴۵۰کیلوگرم چوب بلوط قاچاق نیز کشف و ضبط گردید.

سادات ضمن هشدار جدی به متخلفان و قاچاقچیان چوب و زغال جنگلی در شهرستان رستم افزود: جای امنی دراین منطقه جهت انجام تخلف برای آنان وجود ندارد و تمامی حرکات و رفتارهای آنان به صورت شبانه روزی تحت رصد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی قرار دارد‌.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم از مردم خواست هرگونه موارد مشکوک و تخریب و تصرف در عرصه های ملی را با شماره تلفن های 139 و 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام/س
برچسب ها: قاچاق چوب ، ممسنی ، رستم ، فارس
نظرات بینندگان