کد خبر: ۱۴۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

پرداخت تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان کشت گیاهان دارویی در مرودشت

کارشناس مسئول گیاهان دارویی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از ابلاغ پرداخت تسهیلات کم بهره با نرخ چهار درصد به منظور کشت و توسعه انواع گیاهان دارویی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سرویس دریافت خبر اقتصادی شیرازه، محمد رضا مختاری از پرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان کشت گیاهان دارویی در مرودشت خبر داد و اظهار کرد: این تسهیلات شامل تسهیلات سرمایه  ثابت و در گردش است و به گیاهان دارویی آبی و دیم یک ساله و چند ساله تعلق می گیرد.

به گفته مختاری گیاهان دارویی مشمول طرح شامل زعفران، گل محمدی، شیرین بیان، رازیانه، زیره سیاه، آنغوزه، باریچه ، پنیرک، بادرنجبویه، نعناع و نعناع فافلی، اسطو خدوس ،رزماری، حنا، موسیر بنفشه معطر، گزنه، بومادران، گل ختمی، زیره سبز، سیاه دانه، گشنیز، بابونه، ماریتیغال و ... است.

وی با بیان اینکه طول دوره سرمایه در گردش طرح یکساله است، افزود: طول دوره سرمایه گذاری طرح گیاهان دارویی چند ساله آبی و دیم شامل یک سال دوره اجرای طرح، یک سال تنفس و شروع بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی توسط متقاضی بلافاصله پس از پایان سال دوم (تنفس) و طی چهار قسط سالیانه خواهد بود.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی خاطر نشان کرد: سقف تسهیلات پرداختی به هر متقاضی حقیقی و حقوقی مبلغ 40 میلیارد ریال است و طرح های بالاتر منوط به تایید معاونت باغبانی ، معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید است.

این کارشناس تصریح کرد: متقاضیان به منظور دریافت تسهیلات پس از در نظر گرفتن طرح مورد نظر در مرحله نخست به سامانه سیتا به آدرس https://cita.maj.ir  مراجعه کنند و پس از ارجاع طرح به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به منظور پیگیری به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه سهم آورده برای گیاهان دارویی آبی و دیم 20 درصد مجموع هزینه های سرمایه ثابت و در گردش تعیین می شود، ابراز کرد: در صورتی که متقاضی اجرای طرح از ایثارگران و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی باشند از 50 درصد آورده معاف می گردند.

مختاری افزود: متقاضیان ایجاد، تکمیل و توسعه زنجیره ارزش، تولید کنندگان محصولات ارگانیک و سالم، فارغ التحصیلان رشته های گیاهان دارویی و باغبانی و تولید کنندگان، صادر کنندگان و صنایعی که در چارچوب کشاورزی قراردادی گیاهان دارویی فعالیت می کنند  در اولویت دریافت تسهیلات هستند.

وی با بیان اینکه به منظور دریافت تسهیلات دارا بودن سند و پروانه چاه کشاورزی الزامی است، یادآور شد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرایط باز پرداخت تسهیلات و  کسب اطلاع از مدارک لازم  به مراکز جهاد کشاورزی بخش ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان