کد خبر: ۱۴۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
صالحی در تذکر شفاهی؛

اصلاح قانون احتساب سنوات خدمت فرهنگیان مدنظر قرار گیرد

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات فرهنگیان که در دوره ای به دلیل عدم به کارگیری آموزش و پرورش فعالیتی نداشتند و سال های خدمت آن ها محاسبه نشده است، گفت: کمیسیون آموزش اصلاح قانون احتساب سنوات خدمت فرهنگیان را باید در دستور کار قرار دهد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، مسلم صالحی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: گروهی از فرهنگیان در سال های 72 تا 75 از دانشسرای مقدماتی با مدرک دیپلم فارغ التحصیل شدند و طی 2 یا 3 سال بعد در سیستم آموزش و پرورش به کار گرفته نشدند و تقریبا 2 الی 4 سال از زمان فارغ التحصیلی تا به کارگیری در آموزش و پرورش فاصله افتاده است.

وی افزود: دیوان عدالت اداری در همین راستا رأی صادر کرد مبنی بر اینکه سنوات بین سال های فارغ التحصیلی و به کارگیری فرهنگیان به عنوان سنوات خدمت محاسبه شود برهمین اساس هم از حقوق افراد مبالغی کسر و به صندوق بازنشستگی توسط کارگزاری ادارات واریز شد.

به گفته نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با گذشت یک دهه از این موضوع، معاونت نظارت دیوان عدالت اداری این رأی را باطل کرده است و به فرهنگیان اعلام کرده که این سال ها جزو سنوات خدمت لحاظ نخواهد شد.

صالحی بااشاره به اینکه با توجه به اینکه طبق تعهد این افراد به آموزش و پرورش در این مدت نتوانستند جای دیگری مشغول به کار شوند، گفت: همچنین دلیل کوتاهی عدم به کارگیری آن ها دولت است و از سوی دیگر اینکه بسیاری از فرهنگیان با همان سنوات بازنشسته شدند عدالت حکم می کند که این سنوات شامل همه فرهنگیان شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برهمین اساس کمیسیون آموزش و تحقیقات باید قانون احتساب سنوات خدمت را اصلاح کند تا حق این افراد ضایع نشود، لایحه رتبه بندی معلمان نیز پس از سال ها به کمیسیون آموزش ارسال شده که امیدواریم هرچه زودتر در دستورکار قرار گیرد.

انتهای پیام/ح/ر


نظرات بینندگان