کد خبر: ۱۴۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس؛

وزارت جهاد کشاورزی وابستگی به واردات نهاده‌های دامی را کاهش دهد

عسکری نماینده داراب و زرین دشت در مجلس گفت: وزارت جهاد کشاورزی با توجه به شعار سال ۱۴۰۰ باید اقداماتی در زمینه کاهش وابستگی به واردات نهاده‌های دامی داشته باشد و به ظرفیت بخش کشاورزی کشور توجه کند.
به گزارش سرویس رصد خبر اقتصادی شیرازه، محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص واگذاری وظایف واردات نهاده‌های دامی به وزارت جهاد کشاورزی، گفت: یکی از مشکلاتی که در زمینه واردات، توزیع و قیمت گذاری نهاده‌های دامی وجود داشت تداخل وظایف وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت بود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه با پیگیری‌ها و ورود کمیسیون کشاورزی مقرر شد تمامی وظایف حوزه واردات، توزیع و قیمت گذاری نهاده‌های دامی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی باشد، ادامه داد: پاسخگویی تنها یک دستگاه در زمینه واردات نهاده‌های دامی موجب می‌شود تا مجلس شورای اسلامی بتواند نظارت دقیق‌تری بر موضوع داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد بتواند در زمینه واردات و توزیع نهاده‌های دامی عملکرد مناسبی داشته باشد، عنوان کرد: وزارت کشاورزی باید نقشه راهی در زمینه واردات نهاده‌های دامی ترسیم کند تا دامداران در جریان تولید خود با مشکل مواجه نشوند.

عسکری با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی با توجه به شعار سال 1400 باید اقداماتی در زمینه کاهش وابستگی به واردات نهاده‌های دامی داشته باشد و به ظرفیت بخش کشاورزی کشور توجه کند، گفت: به زودی شاهد بر طرف شدن مشکلات حوزه قیمت گذاری و توزیع نهاده‌های دامی خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

منبع: خبرگزاری خانه ملت
نظرات بینندگان