کد خبر: ۱۴۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
مدیرکل بیمه سلامت فارس در گفتگو اختصاصی با «شیرازه»:

حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت در استان فارس /محاسبه آزاد دارو به بهانه عدم پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تخلف است

فرهاد لطفی گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه چاپ دفترچه درمانی بیمه سلامت همگانی، بیمه روستایی از خرداد ماه و سه صندوق بیمه ای دیگر از تیرماه سال جاری متوقف و پس از آن خدمات به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، فرهاد لطفی مدیرکل بیمه سلامت فارس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این رسانه در خصوص طرح حذف دفترچه های درمانی بیمه سلامت گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه چاپ دفترچه درمانی بیمه سلامت همگانی، بیمه روستایی از خرداد ماه و سه صندوق بیمه ای دیگر از تیرماه سال جاری متوقف و پس از آن خدمات به صورت الکترونیک ارائه می‌شود. 

وی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده سلامت در استان فارس از خدمات این بیمه استفاده می‌کنند، گفت: بیمه شدگان می توانند با مراجعه به پزشک از خدمات بیمه ای با ارائه کد ملی برخوردار شوند.

لطفی افزود: افرادی که اکنون دفترچه در اختیار دارند تا اتمام تاریخ و یا اتمام برگ می توانند از دفترچه بیمه خود استفاده نمایند در غیراین صورت بیمه شدگان می توانند با مراجعه به پزشک از خدمات بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با اشاره به اینکه درآینده نسخه نویسی الکترونیک برای تمام پزشکانی که طرف قرار داد با بیمه سلامت نیستند، اجباری خواهد بود؛ اظهار داشت: اگر پزشکی طرف قرارداد بیمه سلامت بود و موفق به ورود در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی نشد، بر روی سربرگ بنویسد و این وضعیت حداکثر تا آبان ماه سال جاری برای بخش دولتی ادامه پیدا خواهد کرد. 

حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت در استان فارس /محاسبه آزاد دارو به دلیل عدم پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تخلف است

وی آماده سازی بستر نسخه نویسی الکترونیکی را آماده و بدون مشکل دانست و اظهار داشت: اطلاع رسانی و آموزش های لازم به متصدی ها صورت گرفته و تمامی آزمایشگاه ها، رادیولوژی ها، داروخانه ها وارد سامانه شده اند؛ از آبان ماه به بعد تمامی مراحل به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. 

لطفی در خصوص سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر تعیین و تکلیف بیکاری متصدیان صدور دفترچه در مراکز پیشخوان دولت با الکترونیکی شدن دفترچه ها گفت: هیچ صدور دفترچه ای در اداره کل بیمه سلامت صورت نمی پذیرد و این کار توسط ۷۲ دفتر منتخب پیشخوان خدمات دولت انجام می شد لذا بعضی از امور مثل ثبت نام و امور جاری بیمه شدگان، اطلاع رسانی ها و... توسط این دفاتر ادامه خواهد داشت؛ بدین ترتیب امنیت شغلی افراد متصدی این امور به خطر نخواهد افتاد. 

محاسبه آزاد دارو به دلیل عدم پرداخت مطالبات داروخانه ها تخلف است

مدیرکل بیمه سلامت فارس درخصوص شنیده هایی شیرازه مبنی بر محاسبه آزاد داروها توسط داروخانه ها به بهانه عدم پرداخت مطالبات توسط بیمه گفت: این کار غیرقانونی و تخلف است چرا اینکه تمامی مطالبات داروخانه ها تا پایان مهر ماه 1399 پرداخت شده و حتی داروخانه هایی که به صورت الکترونیک ثبت کرده اند، مطالبات تا اسفند ماه تسویه شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف می‌توانند مراتب را با شماره تماس ۰۷۱۳۲۱۱۱۱۱۸ اداره کل بیمه سلامت استان فارس درمیان بگذارند تا پس از بررسی با متخلفین برخورد شود.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان