کد خبر: ۱۴۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
فرماندار ارسنجان در گفتگو با«شیرازه»؛

آب آشامیدنی مردم در گرو بودجه دولت/ پنج ساله کارخانه جمع آوری شیر ارسنجان تعطیل است

رحیم عزیزی گفت: متاسفانه شهرستان ارسنجان به لحاظ صنعت وضعیت مناسبی ندارد، گر چه داری یک شهرک صنعتی به مساحت 70 هکتار است که سال‌هاست عملیات اجرایی آن شروع شده و زمین‌ها هم به سرمایه گذار واگذار شده اما به دلیل برخی مشکلات از جمله مشکلات شخصی سرمایه‌گذار و کمبود آب و آسفالت معابر و... هنوز شروع به کار نکرده‌اند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، رحیم عزیزی فرماندار شهرستان ارسنجان در گفتگو با خبرنگار این رسانه در ابتدا اشاره‌ای به بحث جمعیت و مساحت شهرستان کرد و گفت: شهرستان ارسنجان با یک نقطه شهری و ۶۸ نقطه روستایی و عشایری دارای حدود ۴۵ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد حدود ۱۸ هزار نفر در شهر و مابقی در روستاها ساکن هستند.

وی افزود: این شهرستان به لحاظ وسعت نیز حدود 1500کیلومتر مربع وسعت دارد.

عزیزی در ادامه به بحث انتخابات که موضوع داغ این روزهای جامعه است اشاره کرد و گفت: در این راستا 25 نفرثبت نام داوطلب شورای شهر و 118نفر داوطلب روستا و عشایری هستند که از این تعداد،96 درصدمرد و 4درصد زن هستند و در کل به لحاظ تعداد مشارکت در ثبت نام انتخابات نسبت به دوره قبل افزایش داشته است.

فرماندار ارسنجان با بیان اینکه حدود ۴۷ درصد دارای تحصیلات عالی هستند ادامه داد: اکثریت قاطع آنان شغل آزاد دارند و ۱۱ درصد از خانواده شهدا و ایثارگران می‌باشند.

آب آشامیدنی مردم در گرو بودجه دولت/ پنج ساله کارخانه جمع آوری شیر ارسنجان تعطیل است

صنعت نیمه تعطیل ارسنجان

عزیزی در بخش دوم سخنان خود اشاره‌ای به وضعیت صنعت این شهرستان کرد و گفت: متاسفانه شهرستان ارسنجان به لحاظ صنعت وضعیت مناسبی ندارد، گر چه داری یک شهرک صنعتی به مساحت 70 هکتار است که سال‌هاست عملیات اجرایی آن شروع شده و زمین‌ها هم به سرمایه گذار واگذار شده اما به دلیل برخی مشکلات از جمله مشکلات شخصی سرمایه‌گذار و  کمبود آب و آسفالت معابر و... هنوز شروع به کار نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه به لحاظ معادن نیز وضعیت نسبتا مناسبی دارد و حدود 14کارگاه معدنی فعال و غیرفعال در شهرستان وجود دارد و در مجموع ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معدنی خوبی را دارا می‌باشد، تصریح کرد: متاسفانه مزاحمت‌های مردمی دامداران و کشاورزان باعث شده به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده نشود.

تعطیلی پنج ساله کارخانه جمع آوری شیر

عالی ترین مقام دولت در شهرستان در پاسخ به این سوال «شیرازه» که چه تعداد واحد تولیدی واگذار شده یا غیرفعال یا نیمه تعطیل دارید؟ عنوان کرد: کارخانه جمع آوری شیر که متعلق به تعاونی دامداران است پنج سال به دلیل کمبود نقدینگی تعطیل شده است.

اکثر مراکز بهداشت فرسوده و با قدمت بسیار است

عزیزی در ادامه به شرایط بهداشت، درمان و مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان اشاره کرد و افزود: به لحاظ شرایط بهداشت و درمان نیز شرایط و ظرفیت مناسبی نداریم چون اکثر مراکز بهداشت فرسوده و با قدمت بسیار است، تنها یک بیمارستان درمان بستر 30 تختخوابی داریم که به لحاظ تجهیزات دچار کمبود شدید هستیم و به لحاظ تعداد تخت خواب نیز جوابگوی جمعیت شهرستان نیست و بالغ به 50 تختخواب دیگر به منظور رفاه حال مردم این شهرستان نیاز است.

آب آشامیدنی مردم در گرو بودجه دولت/ پنج ساله کارخانه جمع آوری شیر ارسنجان تعطیل است

وی افزود: اگر چه کلنگ احداث یک بیمارستان چند سالی است به زمین خورده اما به دلیل کمبود شدید اعتبارات و نقدینگی روند ساخت به کندی پیش می‌رود.

رئیس شورای تامین شهرستان با بیان اینکه کمبود فضاهای بهداشت و درمانی یکی از نیازهای اصلی مردم شهرستان ارسنجان به شمار می‌رود، اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان و مرکز بهداشت شهرستان هیچ کدام یک ساختمان اداری ندارند گر چه چند سالی است ساختمان شبکه بهداشت در دست احداث است اما روند کار به خاطر کمبود اعتبار متوقف شده است.

فرسوده بودن ناوگان آمبولانس شهرستان از مهم‌ترین مشکلات این حوزه است همچنین نیمه تمام بودن چندین طرح بهداشتی درمانی در سطح شهرستان از دیگر موانع و معضلات بخش بهداشت این شهرستان به شمار می‌رود که عزیزی به آنها اشاره کرد.

کرونا با رنگ قرمز در ارسنجان جان می‌گیرد

فرماندار ارسنجان با بیان اینکه از ابتدای کرونا تا کنون قریب به 7هزار مورد تست کرونا در این شهرستان گرفته شده است، اظهار کرد: از این تعداد بیش از 2هزار و 100مورد کرونای مثبت و 27مورد فوتی اعلام شده است.

عزیزی عنوان کرد: اگر چه در پیشگیری از کرونا شهرستان ارسنجان موفق عمل کرده به گونه ای که در طرح شهید سلیمانی مقام نخست استان، را کسب کردیم اما سهل انگاری مردم در تعطیلات نوروز و رفت و آمدهای بی حساب و کتاب باعث شد شهرستان به سمت قرمز شدن پیش برود.

عمده ترین چالش‌های شهرستان ارسنجان از زبان فرماندار

نماینده دولت در ارسنجان به برخی چالش ها و مشکلات پیش روی مردم این منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیش از 80 درصد مردم شهرستان درآمدشان از بخش کشاورزی، دامداری و باغداری است اصلی و مهم‌ترین معضل مردم منطقه بحث خشکسالی است که کشاورزان را با مشکل روبرو کرده و خسارات بسیاری را به مزارع و چاه‌ها وارد کرده تا جایی که کاهش بارندگی در سال‌های اخیر موجب کمبود منابع آبی شده است.

آب آشامیدنی در گرو بودجه دولت

وی با بیان اینکه مردم این شهرستان در بحث آب آشامیدنی، هم در مرکز شهرستان و هم در روستاها دچار مشکل هستند، اظهار کرد: در حال حاضر پروژه‌ای جهت انتقال آب از سد درودزن به این منطقه آغاز شده که حدود پنجاه درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به دلیل رقم بسیار بالای بودجه همچنان نیمه کاره مانده است و در صدد هستیم با برخی اقدامات اولیه همچون بازسازی چاه‌ها و... مشکل کم آبی را موقت مرتفع کنیم.

به گفته فرماندار ارسنجان یکی دیگر از مطالبات مردم تعمیر، بازسازی و اتمام راه شهر ارسنجان به دهستان خبریز است، که جاده اصلی ارسنجان به شیراز هم محسوب می‌شود، همچنین اتمام جاده ارسنجان به خرامه، سروستان، جهرم، لار و هرمزگان نیز از دیگر مطالبات مردمی است که نیاز به اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان جهت اتمام این پروژه دارد که همچنان مغفول مانده است.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان