کد خبر: ۱۴۵۸۴۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
فعال سیاسی در گفتگو با «شیرازه»؛

مذاکرات وین، دامی برای پیشرفت ایران در عرصه جهانی/ تنها راه موفقیت در مذاکرات وین لغو همه تحریم‌ها است

سیروس سجادیان، کارشناس مسائل سیاسی به تحلیل مذاکرات وین پرداخت و تنها راه موفقیت در مذاکرات وین را تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی لغو همه تحریم ها دانست.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سیروس سجادیان جانشین سابق مرکز مطالعات راهبردی ناجا و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار این رسانه به تحلیل مذاکرات وین پرداخت و تنها راه موفقیت در مذاکرات وین را تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی لغو همه تحریم‌ها دانست و گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، امسال سال مانع زدایی است، لذا بر کارگزاران نظام است که موانع پیش روی کشور را مرتفع تا ایران اسلامی در تحقق چشم انداز 1404سربلند باشد. 

وی ادامه داد: بد نیست بدانیم که در اصول و فنون مذاکره، راهبردی داریم با عنوان راهبرد کالباسی که در این راهبرد طرف مذاکره کننده خواسته خود را مرحله به مرحله مطرح می‌کند این راهبرد یکی از طرفندهایی است که طرف مقابل ما دنبال می‌کند تا به اهداف خود برسد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه پیش بینی مقام معظم رهبری در ادامه مذاکرات برجامی خاصه مذاکرات وین مبنی بر راهبرد لغو همه تحریم‌ها و راستی آزمایی توسط جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: این پیش بینی، دولتمردان آمریکا و کشورهای اروپایی و عوامل آنان را در این پروژه غافلگیر کرده و سبب شده تا آمریکا از راهبرد کالباسی استفاده و بر راهبرد جمهوری اسلامی ایران فائق آید، غافل  از اینکه فرمانده راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، دشمن شناسی را بخوبی آموخته و می‌داند که در چه زمانی از چه راهبردی استفاده کند.

این فعال سیاسی معتقد است: در شرایطی که آمریکا برای برگرداندن ایران به تعهدات برجامی، خواسته تا ایران فعالیت خود را تعطیل و آمریکا تنها تحریم ها را تعلیق کند آن هم در فواصل مختلف، نشان از نگاه کردن از بالا به پایین به جمهوری اسلامی است، پس مذاکره کنندگان ایرانی لازم است عزت و شرف کشورمان را در برابر استکبار حفظ و از خطوط قرمز نظام که منویات رهبری است عبور نکنند.

وی افزود: قطعا با تعیین راهبرد کالباسی توسط آمریکایی ها، توافقی انجام نخواهد شد و در صورت انجام نیز پایه و اساسی نخواهد داشت زیرا همانند گذشته و بلکه بدتر نیز خواهد بود.

سجادیان تصریح کرد: مذاکره کنندگان ایرانی نباید فراموش کنند که آمریکا همان بد عهدی است که در توافقنامه برجام علی رغم یکطرفه بودن تعهدات، بازهم به گفته های خود عمل نکرد و امضاهای تضمینی و... نیز اثری نداشت، لذا باید سعی کنند از یک سوراخ برای چندمین بار گزیده نشوند و پیشرفت کشور را معطل مذاکرات بی اثر و فرسایشی آمریکا و اروپایی ها نکنند.

وی در پایان اظهار کرد: کارشکنی برای تحقق منویات رهبری و انجام تعارفات سیاسی در مذاکرات وین توسط هر شخص و مقامی محکوم به شکست است و باید با اقتدار از حق مسلم کشورمان دفاع کرد.

انتهای پیام/س/ر
برچسب ها: مذاکرات ، وین ، برجام
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
فعالان سیاسی باید با هدش باشند
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
مذاکر کنند ها با هوش باشند
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
مذاکر کنند ها با هوش باشند
مجید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
مذاکرات وین با سیاست کار کند
سعید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
خدا کنه مذاکرات وین خوب پیش رود