کد خبر: ۱۴۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

باز پس‌گیری ۲۴ هکتار از اراضی ملی شهرستان داراب از چنگال زمین خواران

با دستور و حمایت ویژه دستگاه قضایی ۲۴ هکتار از اراضی ملی تصرف شده در منطقه مروارید شهرستان داراب ازچنگال زمین خواران آزاد و به بیت المال بازگردانده شد.
به گزارش سرویس رصد اجتماعی شیرازه، عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و ‌آبخیزداری استان فارس با اعلام این خبر از رفع تصرف حدود ۲۴ هکتار از اراضی ملی منطقه مروارید شهرستان داراب از دست متصرفان خبر داد و گفت: این اراضی تصرفی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و با دستور دادستان و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان و همکاری نیروی انتظامی باز پس گیری و به دولت بازگردانده شده است.

وی ارزش اراضی آزاد شده را حدود ۲۴ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در عملیات رفع تصرف پس از قلع و قمع نهال‌های غیر مجاز غرس شده تمامی بنا‌ها و مستحدثات ایجاد شده بر روی این اراضی تخریب و پس از پاکسازی منطقه، اراضی به حالت اولیه بازگردانده شد.

 صمد نژاد اظهار داشت: در راستای اعمال قانون و برآورد خسارت‌ها به اراضی ملی این منطقه، پرونده متخلفان در مراجع قضایی در حال بررسی است.

او با تاکید بر ضرورت احساس مسئولیت اجتماعی و مشارکت همگانی برای پیشگیری از وقوع تخریب و تصرف اراضی ملی تصریح کرد: مشارکت مردم در حفاظت از اراضی ملی و انفال رمز موفقیت ما در حفاظت از این منابع ارزشمند است.

مدیر کل منابع طبیعی و‌آبخیزداری استان فارس در ادامه بر لزوم فراهم ساختن بستر مناسب جهت مشارکت‌های بیشتر مردم با منابع طبیعی تاکید و خاطرنشان کرد: حفاظت از انفال یک وظیفه شرعی و قانونی است و همکاری مردم در این راستا نشان دهنده حس مسئولیت پذیری و تعهد آنان به حفظ و نگهداشت طبیعت است.

وی ضمن قدردانی از دوستداران و همیاران طبیعت شهرستان‌های فارس خواستار همکاری بیش از پیش با نیرو‌های منابع طبیعی در حفاظت از اراضی ملی شد و گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و بهره برداری غیر مجاز در این عرصه‌ها با شماره تلفن‌های ١٣٩ و ١٥٠٤ امداد جنگل و مرتع تماس و مراتب را گزارش دهند.

انتهای پیام/ش/ر

نظرات بینندگان