کد خبر: ۱۴۵۸۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

سردرگمی تل آویو درمورد منشأ انفجار نزدیک دیمونا

پایگاه خبری عکا از سر در گمی نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس در مورد منشأ انفجار نزدیک نیروگاه هسته‌ای دیمونا خبر داد.
به گزارش سرویس رصد سیاسی شیرازه، به نقل از پایگاه خبری عکا در گزارشی به بررسی سر در گمی نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مورد منشأ انفجار نزدیک نیروگاه هسته‌ای دیمونا خبر داد.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های اسرائیلی روز پنجشنبه از به صدا درآمدن آژیر خطر در جنوب منطقه النقب خبر دادند. این رسانه‌ها افزودند شمار زیادی از شهروندان اسرائیلی صدای انفجار‌های متعددی را در چند شهر از جمله در اسدود، قدس و جفعات زئیف شنیدند.

«الموگ بوکر» خبرنگار شبکه ۱۳ اسرائیل گفت یکی از ساکنان منطقه ابو قرینات نزدیک دیمونا که صدای آژیر خطر در آن شنیده شد، گفت صدای انفجاری بسیار قوی، خانه‌های آنان را لرزاند و هم زمان صدای آژیر خطر شنیده شد.

در همین حال «تألیف رام» خبرنگار روزنامه اسرائیلی معاریو هم گفت تا این لحظه هیچ گزارشی در این مورد منتشر نشده است که موشکی از نوار غزه شلیک شده باشد.

هم زمان پایگاه عبری زبان ۰۴۰۴ اعلام کرد ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که یک فروند موشک از سوریه شلیک شده و در منطقه‌ای باز در شرق منطقه النقب فرود آمده است.

اور هیلر، روزنامه نگار اسرائیلی هم در توئیتی نوشت: حدود ساعت یک و ۴۵ دقیقه بامداد، آژیر خطر در دیمونا به صدا درآمد و پس از آن صدای چند انفجار در مرکز اسرائیل شنیده شد و پس از آن بود که گزارش‌هایی در سوریه منتشر شد که نیروی هوایی اسرائیل چند حمله در سوریه انجام داده است. دستگاه امنیتی اسرائیل به زودی بیانیه‌ای منتشر خواهد کرد و درباره این اتفاق غیر معمول توضیح خواهد داد.

گفتنی است اگر خبر‌های منابع اسرائیلی صحت داشته باشد، اتفاقی غیر معمول رخ داده است؛ زیرا صدای انفجاری نزدیک روستای ابوقرینات نزدیک به نیروگاه هسته‌ای دیمونا شنیده و سامانه پاتریوت نزدیک این نیروگاه فعال شده است.

آنچه موجب شگفتی است، این است که سامانه پاتریوت فعال شده است و نه سامانه گنبد آهنین,، زیرا سامانه پاتریوت، ضد موشک‌های بالستیک با برد بالا به کار می‌رود در حالی که گنبد آهنین در اصل برای مقابله با موشک‌هایی با برد کوتاه و متوسط است.

این در حالی است که ارتش اسرائیل اعلام کرد شلیک هیچ موشکی را از غزه رصد نکرده است و هم اکنون در پی این است که بفهمد موشک از کجا شلیک شده است.

انتهای پیام/ش/ر
برچسب ها: اسراییل ، عکا ، دیمونا ، قدس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
ایرانی هاعرضه که ندارند مثل اسراییل به تاسیسات هسته ای نفوذ کنند ، اینا حملات کور هست.