کد خبر: ۱۴۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه فارس در گفتگو با «شیرازه»:

ثبت نام۸۰ درصد از خودروهای عمومی در طرح رایگان دوگانه‌سوز خودرو/ زمینه تبدیل ۲۰۰هزار خودرو مسافر برشخصی فراهم شده است

بنی‌کریمی گفت: در استان فارس تا کنون ۳ هزار و ۸۰ خودرو معادل ۸۰ درصد از خودروهای عمومی (تاکسی و وانت بارها) ثبت نام شده‌اند، که این تعداد خودرو بطور کاملا رایگان توسط کارگاه‌های مجاز با مخازن و تجهیزات استاندارد تبدیل شده و مابقی در صف انتظار هستند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، امیر بنی‌کریمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه در خصوص طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی گفت: طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی از جمله طرح‌های ملی در جایگزینی سوخت‌های پاک و غیرآلاینده در سبد سوخت کشور است که در مراحل اول اجرای شامل خودروهای عمومی و در مراحل بعدی تاکسی‌های اینترنتی و آژانس نیز می‌توانند از مزایای این طرح استفاده نمایند.
 
وی با بیان اینکه در استان فارس تا کنون 3 هزار و 80 خودرو معادل 80 درصد از خودروهای عمومی (تاکسی و وانت بارها) ثبت نام شده‌اند، افزود: این تعداد خودرو بطور کاملا رایگان توسط کارگاه‌های مجاز با مخازن و تجهیزات استاندارد تبدیل شده و مابقی در صف انتظار هستند.

ثبت نام۸۰ درصد از خودروهای عمومی در طرح رایگان دوگانه‌سوز خودرو/ زمینه تبدیل ۲۰۰هزار خودرو مسافر برشخصی فراهم شده است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه فارس در ادامه به بخشی از اقدامات انجام شده در این راستا اشاره و اظهارکرد: اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی، افزایش کارگاه‌های مجاز تبدیل وضعیت، فراهم نمودن شرایط برای جذب سرمایه‌گذار و استفاده توان بخش خصوصی برای احداث جایگاه‌های سی ان جی، پایش دوره‌ای جایگاه‌ها، آموزش اپراتورها و کارکنان، ارتقاء سطح کمی و کیفی جایگاه‌ها از جمله اقدامات این شرکت در راستای توسعه صنعت سی ان جی و افزایش مصرف این سوخت در فارس است.

بنی‌کریمی به میانگین متوسط روزانه گاز سی ان جی در استان فارس نیز اشاره‌کرد و گفت: میانگین متوسط روزانه گاز سی ان جی در استان در سال 99 یک میلیون 600 هزار مترمکعب بوده که نسبت به سال 98 حدود 8 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر نیز تعداد 129 باب جایگاه سی ان جی در سطح استان فعال و در حال سوخت رسانی به مردم شریف استان هستند، ادامه داد: بطور میانگین روزانه یکصد و 50 هزار خودرو در فارس در طول شبانه روز از سوخت سی ان جی اسفاده می‌کنند.

به گفته بنی‌کریمی زمینه تبدیل 200 هزار خودرو مسافر برشخصی برنامه ریزی شده و مالکان این خودروها می‌توانند پس از اطلاع رسانی و ارسال پیامک از سوی وزارت کشور مبنی بر داشتن شرایط مورد نظر به سایت شرکت به آدرس WWW.CNG.NIOPDC.IR مراجعه و نسبت به  تکمیل ثبت نام اقدام  نمایند.

ثبت نام۸۰ درصد از خودروهای عمومی در طرح رایگان دوگانه‌سوز خودرو/ زمینه تبدیل ۲۰۰هزار خودرو مسافر برشخصی فراهم شده است 

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور برای این موضوع مولفه‌هایی را در نظر گرفته که سرویس مدارس و تاکسی‌های اینترنتی می‌تواندبخشی از این طرح باشند، عنوان کرد: البته این موضوع شامل حال تمام مسافربرهای شخصی نمی‌شود و تنها خودروهای پرمصرفی که در این حوزه فعال هستند مشمول خواهند شد و حدود سی درصد از هزینه را متقاضی و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه فارس در بخش دیگری از این گفتگو به توصیه‌هایی جهت کاهش و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در جایگاه های سی ان جی پرداخت و گفت: در راستای کاهش و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در جایگاه های سی ان جی  از مردم شریف استان تقاضا می‌شود هنگام ورود به جایگاه‌ها نسبت به رعایت موارد ایمنی زیر همچون اطمینان از سالم بودن مخزن سی ان جی خودرو با انجام تست‌های سالانه توسط کارگاه‌های مجاز، پیاده نمودن سرنشین قبل از ورود به جایگاه، بازبودن صندوق عقب خودرو و رعایت فاصله در زمان سوختگیری، سوختگیری توسط اپراتور جایگاه دقت نظر بیشتر داشته باشند.

به گفته وی در سال گذشته نیز گزارشی مبنی بر انفجار مخازن در خودروها و جایگاه‌های سی ان جی به این شرکت نشده است و در حال حاضر بیش از 90 درصد از جایگاه‌های سی ان جی فعال استان از استاندارهای لازم برخوردار و دارای گواهینامه استاندار هستند.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان