کد خبر: ۱۴۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
مدیرکل بهزیستی فارس خبرداد؛

ساماندهی ۵۶۷ کودک کار و خیابان در استان فارس

سید محمد صادق کشفی نژاد گفت: با تغییر رویکرد طرح‌های ضربتی به مدل های حمایتی و اجتماع محور، ۵۶۷ کودک کار و خیابان در سال ۹۹ ساماندهی شده اند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید محمد صادق کشفی نژاد مدیرکل بهزیستی فارس با تشریح روند پذیرش و حمایت از کودکان کار و خیابان در شرایط قرمز کرونا بیان کرد: این کودکان پس از انجام تست سریع غربالگری کرونا در مراکز بهزیستی پذیرش می‌شوند و در بدو ورود به مراکز هم علیرغم انجام تست کرونا، در قرنطینه قرار می‌گیرند و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نظر ابتلا به سایر بیماری ها نظیر ایدز و هپاتیت و... نیز مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند، در حال حاضر تعداد دو مرکز نگهداری کودکان کار و خیابان با تفکیک سنی و جنسیتی در شیراز فعال هستند که در شرایط قرمز کرونا نیز پذیرش این کودکان را متوقف نکرده اند.
 
به گفته این مقام مسئول، اجرای طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان با تاکید بر توانمندسازی کودک و خانواده و حذف کار کودک از اقدامات شاخص بهزیستی است که گام اول این طرح آگاهی بخشی به جامعه است. 

مدیرکل بهزیستی فارس تصریح کرد: بهزیستی فارس با ساماندهی ۵۶۷ کودک کار در سال ۹۹ و تلاش برای توانمندسازی این کودکان و ادامه این روند در سال ۱۴۰۰ پرونده درخشانی در این زمینه داشته است و به عنوان سازمان متولی سلامت اجتماعی اقدام به توانمندسازی کودکان کار و خیابان و خانواده های آنان در ابعاد روانی، اجتماعی، مهارتی، تحصیلی و شغلی می نماید و با بهره گیری از ظرفیت های موجود در بخش غیردولتی در جهت ساماندهی و بازتوانی کودک و خانواده تلاش می‌کند، اما در این بین نقش عموم مردم جامعه و تغییر دیدگاه با آگاهی بخشی به جامعه را نباید نادیده گرفت.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان