کد خبر: ۱۴۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث «شیرازه»

از دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی در کازرون تا دستگیری عامل تیراندازی دراقلید

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

سارقان لوازم باغات و مزارع درجهرم دستگير شدند

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم از دستگيري 2 سارق سابقه دار كه اقدام به سرقت لوازم باغات و مزارع مي‌كردند خبر داد.

 خسرو رزمجويي، در تشریح جزئیات این خبر بيان كرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از مزارع و باغات در سطح شهرستان جهرم، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: ماموران يگان امداد جهرم حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي به يک دستگاه پژو 405 حامل قطعات باغباني مظنون که راننده به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار كرد.

وي با بيان اينكه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران موفق شدند خودرو را توقيف و راننده و سرنشين آن را دستگير كنند، گفت: در بازرسي از آن سواري 405 اموالي مسروقه مربوط به اتصالات لوله آب کشاورزي و ترانس برق كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه اقرار كردند اموال مكشوفه را از روستاهاي اطراف لارستان سرقت كرده‌اند، عنوان داشت: كارشناسان ارزش آن را 500 ميليون ريال برآورد كرده‌‌اند.

 رزمجويي به باغداران توصيه كرد: نسبت به گماشتن نگهبان در باغات خود اقدام و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام كنند.

75 راس دام  قاچاق در دام قانون

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان، گفت: با تلاش مأموران انتظامي اين پليس يك دستگاه كاميون متوقف و در بازرسي از آن، 75 رأس گوسفند قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 250 ميليون ريال كشف شد.

 ابراهيم يگانه، بيان كرد: مأموران پليس امنيت اقتصادي استان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در يكي از محورهاي مواصلاتي منتهي به شيراز به يك دستگاه كاميون حامل احشام مظنون و آن را متوقف كردند.

وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 75 راس گوسفند قاچاق كشف شد، تصريح كرد: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان با اشاره به اينكه برابر نظر كارشناسان ارزش احشام قاچاق مكشوفه، يك ميليارد و 250 ميليون ريال برآورد شده است، عنوان داشت: مبارزه با قاچاق دام براي امنيت غذايي جامعه انجام مي‌شود و شهروندان مي‌توانند هرگونه موارد مشكوك را با شماره تلفن 110به پليس اعلام كنند.

عامل تیراندازی دراقلید دستگيري

فرمانده انتظامی اقلید از شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

 مراد صارمی، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی در یکی از روستاهای شهرستان اقلید، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران مشخص شد احدی از شهروندان ضمن مشاهده حفر چاه غیرمجاز در مجاورت زمین کشاورزیش به حفر کننده اعتراض و با یکدیگر درگیر می‌شوند و آن را با یک قبضه اسلحه شکاری مجروح مي‌كند.

فرمانده انتظامی اقلید گفت: با توجه به حساسیت موضوع ماموران انتظامی دستگیری عامل تيراندازي را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و موفق شدند متهم را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر كنند.

 صارمی با اشاره به اينكه در بازرسي از منزل متهم یک قبضه اسلحه شکاری داراي مجوز كشف شد، افزود: عامل تيراندازي براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

کشف زمین خواری 5 میلیاردی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف زمين خواري به مساحت 23 هکتار از اراضي دولتي در این شهرستان خبر داد.

 علیرضا نوشاد، بيان كرد: در پي شکايت اداره منابع طبيعي در خصوص تصرف اراضي ملي به متراژ 23 هکتار واقع در حوالی روستای مروارید، موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.

وي تصریح کرد: با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و بررسی میدانی مشخص شد افرادی به تصرف غیر قانونی 23 هکتار از منابع و اراضی ملی اقدام کرده اند.

فرمانده انتظامی داراب افزود: مأموران با همکاری جانشین دادستان و اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و اقدام به خلع ید اراضی تصرف شده کردند.

 نوشاد با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمين‌هاي رفع تصرف شده را 5 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: تلاش براي شناسايي و دستگيري متصرفان ادامه دارد.

سواري پژو حامل ترياك به مقصد نرسيد

فرمانده انتظامي فسا از توقيف يك سواري 405 و كشف 35 كيلو ترياك در بازرسي از آن خبر داد.

 محمدهاشم قسام، بيان كرد: ماموران انتظامي يگان امداد فسا در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر و كنترل محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به يك سواري پژو 405 مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 35 كيلو ترياك كشف شد، تصريح كرد: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

كشف 53 راس گوسفند قاچاق درزرين‌دشت

فرمانده انتظامي زرين‌دشت از توقيف يك دستگاه كاميون حامل 53 راس گوسفند قاچاق خبر داد.

 محمد بردبار، بیان داشت: در راستاي اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامي در ایست و بازرسی مقطعی در محورهاي مواصلاتي شهرستان زرين‌دشت، به يك دستگاه كاميون حامل احشام مشکوک و آن را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.

وي افزود: ماموران موفق شدند در بازرسي از اين خودرو، 53 راس گوسفند قاچاق و بدون پروانه بهداشتي را كشف كنند.

فرمانده انتظامي زرين دشت با اشاره به اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، گفت: مبارزه با قاچاقچيان به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي است.

كشف كالاي قاچاق ميلياردي درآباده

فرمانده انتظامي شهرستان آباده از توقيف 2 دستگاه اتوبوس و كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش يك ميليارد و 700 ميليون ريال خبر داد.

 سيدابوالفضل مسعودي در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بيان كرد: ماموران انتظامی آباده در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه باقاچاق کالا وارز، حین کنترل خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي شيراز-اصفهان به 2 دستگاه اتوبوس مشکوک و آنها را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از اين خودروها، 22 دستگاه پمپ آب، 2 دستگاه کولرگازی، 3 دستگاه تلويزيون LED و 2 دستگاه موتورسیکلت پاکشتی قاچاق و فاقد مجوز گمركي را کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده با اشاره به اينکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر كارشناسان، يك ميليارد و 700 ميليون ريال برآورد شده است، افزود: در اين خصوص 2 نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند.

دستگيري 2 سارق با 41 فقره سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامي مرودشت گفت: با دستگيري 2 سارق در اين شهرستان پرده از راز 41 فقره سرقت درون خودرو برداشته شد.

 فرشید زینلی بيان كرد: در پي وقوع چندين فقره سرقت درون خودرو در شهرستان مرودشت، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار پليس آگاهی قرار گرفت.

وي افزود: با انجام كار اطلاعاتي گسترده و با تلاش ماموران پلیس آگاهی، 2 نفر از سارقان سابقه‌دار كه همدست يكديگر بودند شناسايي و با جمع آوري اطلاعات و مستندات لازم در يك اقدام غافلگيرانه دستگير شدند.

فرمانده انتظامي مرودشت تصريح كرد: با انجام تحقيقات و بازجويي هاي صورت گرفته در پليس آگاهي، سارقان به 41 فقره سرقت درون خودرو اعتراف كردند.

 زینلی با بيان اينكه متهمان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند، تاكيد كرد: مردم به توصيه‌ها و هشدارهاي پليسي توجه كرده و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت يا تردد افراد مشكوك مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

ساینا سرقت شده از شیراز، در کازرون كشف شد

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه ساینا با سابقه سرقت از شیراز، در اين شهرستان خبر داد.

 اسماعیل زراعتیان، در تشریح این خبر بيان كرد: ماموران کلانتری 12 حضرتی کازرون حین گشت زنی در محورهاي مواصلاتي، به یک سواري ساینا که کنار جاده رها شده بود مشکوک شدند.

وی افزود: با استعلام از سامانه پلیس مشخص شد خودرو موصوف سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون با بيان اينكه تلاش براي دستگيري سارق ادامه دارد، از رانندگان وسايل نقليه درخواست کرد با مجهز کردن خودرو خود به تجهيزات ايمني، سارقان را در رسيدن به اهداف پليد خود ناكام بگذارند.

دستگیری 7 نفر از عوامل نزاع دسته جمعی در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: با تلاش و حضور به موقع ماموران پلیس، 7 نفر از عوامل نزاع دسته جمعی در کازرون دستگیر شدند.

 اسماعیل زراعتیان، اظهار داشت: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع یک مورد نزاع دسته جمعی در شهرستان کازرون، ماموران انتظامی این فرماندهی به سرعت به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران با تلاش فراوان و حضور مقتدرانه خود توانستند به این نزاع دسته جمعی که افراد از سلاح سرد و چوب و چماق استفاده می کردند پایان دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون تصریح کرد: در همین راستا 7 نفر از عوامل اصلی درگیری دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

 زراعتیان با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است؛ گفت: پلیس اجازه خودنمایی به هنجارشکنان نخواهد داد و با برخورد قانونی و مقتدرانه در جهت حفظ نظم و امنیت اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان