کد خبر: ۱۴۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
عضو کمیسیون امنیت ملی:

تحریم‌ها باید یکباره برداشته شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تیم مذاکره‌کننده برجامی ایران نباید اجازه دهد فضا در مذاکرات به سمت فرسایشی شدن برود.
به گزارش سرویس رصد سیاسی شیرازه، عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برگزاری مذاکرات ایران و 1+4 در وین، گفت: اینکه گفته می‌شود نباید مذاکرات فرسایشی شود حرف بسیار درستی است، البته بنده نمی‌دانم استراتژی طرف مقابل برای فرسایشی کردن مذاکرات و کشاندن این موضوع به زمان انتخابات ایران چیست؟ 

وی ادامه داد: آنچه برای منافع ملی ما در مذاکرات مهم است و در سطح کلان نیز رهبر انقلاب بیان کردند، این است که مذاکرات به سمت طولانی شدن و فرسایشی شدن نباید برود. 

نماینده سمنان در مجلس تصریح کرد: مذاکرات فرسایشی معمولا به فضاهای زدوبندهای مسموم و مخالف منافع ملی کشانده می‌شود. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه فرسایشی شدن یعنی امتیاز‌گیری و تیم مذاکره‌کننده ایرانی نباید اجازه بدهد فضا به این سمت برود، اظهار داشت: به هر حال وضعیت هسته‌ای ایران مشخص است و غربی‌ها نمی‌توانند گام‌به‌گام به تعهدات خود عمل کنند. 

گلرو اضافه کرد: باید تحریم‌ها به یکباره برداشته شود، راستی‌آزمایی واقعی درباره برداشته شدن تحریم‌ها انجام شود و در گام سوم نیز ایران تعهدات خود را در برجام عملیاتی خواهد کرد. 

انتهای پیام/ع
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان