کد خبر: ۱۴۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

واکسیناسیون ۶۰ درصد کادر درمان در ۳ شهر جنوبی فارس

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: یک هزار و ۹۹۸ نفر یعنی حدود ۶۰ درصد از کادر بهداشت و درمان در لارستان، خنج و اوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، محمد علی اسروش سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان بیان کرد:  از زمان اجرای طرح واکسناسیون کرونا نیز تاکنون سه هزار و ۳۱۰ دوز واکسن به دانشکده علوم پزشکی لارستان تحویل داده شده که ۲ هزار نفر از بیماران خاص و کادر بهداشت و درمان واکسن دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به موج چهارم کرونا و روند فزاینده آن در منطقه و شهرستان های لارستان، خنج و اوز، وضعیت در شهرستان خنج همچنان خطرناک و نگران کننده است.

اسروش، ادامه داد: طبق رنگ‌بندی اعلام شده وزارت‌ بهداشت هر سه شهرستان تحت پوشش علوم پزشکی شهرستان لارستان هم اکنون قرمز هستند.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان، افزود: بر اساس رنگ بندی که از سوی دانشکده علوم پزشکی لارستان طراحی شد کل سه شهرستان به ۳۵ منطقه تقسیم شده که هشت منطقه در خنج، پنج منطقه در اوز و ۲۳ مورد نیز در لار است.

وی اضافه کرد: از هشت منطقه پیش بینی شده شهرستان خنج  سه منطقه آن تا پنجم اردیبهشت ۱۴۰۰ فوق‌قرمز، سه منطقه قرمز ،یک منطقه نارنجی و یک منطقه  زرد است.

اسروش، اظهار کرد: از مناطق پنج گانه شهرستان اوز نیز دو منطقه قرمز، دو منطقه نارنجی و یک منطقه زرد و از مناطق ۲۳ گانه لارستان سه منطقه فوق قرمز، چهار منطقه قرمز، ۱۱ منطقه نارنجی و چهار منطقه زرد است.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان، با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون نیز ۱۰ هزار مورد کرونای مثبت در لارستان، خنج و اوز شناسایی شده، گفت: در دو هفته اخیر موارد سرپایی، بستری و فوتی ناشی از کرونا رو به افزایش بوده است.

وی بیان کرد: ۱۰ هزار مورد شناسایی شده در قالب بیش از ۵۲ هزار نمونه آزمایش کرونا در سطح سه شهرستان لارستان بوده که تعداد فوتی های ناشی از این ویروس مرگبار در منطقه نیز ۱۸۹ نفر بوده است.

اسروش، تصریح کرد: از هفته گذشته میزان بستری ها در بیمارستان امام رضا (ع) لار به بالای دو برابر رشد یافته که گنجایش تخت های کرونایی در این مرکز درمانی تکمیل است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان با تاکید بر اینکه میزان توجه به شیوه نامه های بهداشتی در بخش ها و حتی روستاها تا حدود زیادی در منطقه کمرنگ شده، ادامه داد: بر اساس بررسی ها و تحلیل های آماری از مبتلایان به کرونا در لارستان ، مهمترین  میزان ابتلای افراد ناشی از دورهمی‌های خانوادگی بوده است.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان