کد خبر: ۱۴۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
مدیرکل تعاون فارس عنوان کرد:

پرداخت تسهیلات کرونا به بیش از ۳۰هزار کارگاه در فارس/ بیش از ٧٣هزار نفر مشمول بیمه بیکاری شدند

مختاری گفت: تاکنون به ٣٠ هزار و ٢٠٢ کارگاه تسهیلاتی بالغ بر ۵۰۴ میلیارد و ٨٨٧ میلیون تومان پرداخت شده و مورد تایید دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سهراب مختاری در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان فارس به آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده کرونا در استان اشاره و اضافه کرد: تاکنون به ٣٠ هزار و ٢٠٢ کارگاه تسهیلاتی بالغ بر ۵۰۴ میلیارد و ٨٨٧ میلیون تومان پرداخت شده و مورد تایید دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۸۴ درصد کارگاه‌های متقاضی تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است، گفت: هنوز بانک‌های مختلف در فارس کار توزیع ۳۹ میلیارد تومان تسهیلات مربوط به ٧٩٣ پرونده را نهایی نکرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه از ١٥ اسفند ٩٩ تاکنون پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا متوقف شده است، از نظام بانکی خواست تا در پرداخت پرونده‌های باقی مانده تسریع کند.

وی ادامه داد: از نظر برش پرداختی در شهرستان، شهرستان‌های قیر و کارزین، مهر، زرین‌دشت، خنج، فراشبند، ارسنجان، داراب و فیروزآباد بهترین وضعیت را داشته اند، اما از نظر مبلغ شهرستان‌های شیراز، مرودشت، کازرون، فسا، داراب و فیروزآباد بهترین عملکرد را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

مختاری به عملکرد دستگاه‌های اجرایی هم اشاره و بیان کرد: سازمان صمت از پیشرفت خوبی برخوردار بوده، وضعیت راه و شهرسازی نسبت به گذشته بهتر شده و اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و ورزش جوانان نیز در صورت تسریع نظام بانکی در پرداخت‌ها از وضعیت خوبی برخوردار خواهند شد.

وی اظهار کرد: بانک‌های دولتی از جمله ملی، ملت، صادرات، تجارت و سپه در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا نسبت به بانک‌های خصوصی در فارس بسیار بهتر عمل کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس همچنین خاطرنشان کرد: در سال گذشته و با شیوع بیماری کرونا ٨٨ هزار و ٦٠١ ثبت نامی ناشی از آسیب این بیماری داشتیم که ٧٣ هزار و ٦٧٦ نفر از آن‌ها مشمول بیمه بیکاری شدند.

مختاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته با چالش‌هایی مواجه بودیم، تشکیک در ارائه آمار را از جمله این چالش‌ها ذکر و تاکید کرد: این مهم موجب آسیب زدن به کل ساختار سرمایه اجتماعی می‌شود و لذا باید با آسیب شناسی ایراد‌های این موضوع در سال ١٤٠٠ احصاء شود.

وی ادامه داد: اگرچه همه دستگاه‌های اجرایی باید دارای پیوست اشتغال باشند، اما برخی از دستگاه‌ها وظایف خود را در خصوص ثبت سامانه رصد اشتغال انجام نداده‌اند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به ضرورت توسعه آموزش‌های مهارتی کشور و دستور رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت دوران خدمت سربازی، به صورت متمرکز قرارگاه مرکزی مهارت آموزی تشکیل شد.

هاله فولادفر با بیان اینکه سال ٩٨ تفاهم نامه‌ای بین وزارت کشور و این قرارگاه منعقد و اوایل سال ٩٩ آن را به استانداری‌ها ابلاغ کردند، به اقداماتی که در استان در این باره انجام شده اشاره و عنوان کرد: رسته‌های پر اشتغال استان با در نظر گرفتن مطالعات میدانی و اخذ نظر از همه دستگاه‌های اجرایی با بیش از ٣٠٠ عنوان رسته مشخص و به قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ارسال شد.

فولادفر همچنین شناسایی افراد مهارت دیده که از خدمت سربازی ترخیص شده‌اند و ارائه لیست آن‌ها به اداره کل تعاون را از مهمترین مصوبات انجام شده در این باره در استان ذکر و موانع و مشکلات این برنامه اشاره کرد و گفت: مغایرت برنامه‌های کمی ابلاغی به استانداری‌ها، عدم برگزاری کلاس‌های تخصصی حضوری به دلیل شیوع بیماری کرونا، عدم حضور مربیان مربوطه در پادگان‌ها و عدم وجود اعتبارات برای اماده سازی زیرساخت‌ها در پادگان‌ها از جمله این موانع است.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان