کد خبر: ۱۴۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز؛

ظرفیت تخت‌های اختصاص یافته به کووید ۱۹ در فارس تکمیل شد

دکتر مهرزاد لطفی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۹۲ بیمار مثبت و مشکوک مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های مرجع کووید ۱۹ استان بستری هستند و ظرفیت تخت های اختصاص یافته به کووید ۱۹ تکمیل شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و دهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با اعلام ۴۴۶ ورودی جدید در ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان های استان، گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۹۲ بیمار مثبت و مشکوک مبتلا به کروناویروس در بیمارستان های مرجع کووید ۱۹ استان بستری هستند و ظرفیت تخت های اختصاص یافته به کووید ۱۹ تکمیل شد.
 
وی با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز واکسیناسیون در کشور، استان فارس به عنوان استان پیشرو در کشور بالاترین آمار تزریق را داشته است، اظهارداشت: این روند موفق نتیجه همدلی و همکاری تمامی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است و پیش بینی زیرساخت های لازم برای اجرای واکسیناسیون در مرحله عمومی در استان نیز در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد: از فردا سه شنبه هفتم اردیبهشت، مرحله نخست واکسیناسیون عمومی در استان فارس با تزریق واکسن به سالمندان بالای ۸۰ سال آغاز می شود و امیدواریم بتوانیم به زودی شاهد فازهای بعدی این اقدام در استان و کشور باشیم.

دکتر لطفی با این هشدار که کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی سبب اوج گیری بیشتر کرونا می شود؛ از مردم خواست اطلاعات موثق در مورد واکسیناسیون را از سایت وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، صدا و سیما و رسانه های رسمی پیگیری کنند و برای نام نویسی واکسن نیاز به حضور در مراکز بهداشتی و بیمارستان ها نیست.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان