کد خبر: ۱۴۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
جعفر قادری؛

منابع برای جمعیت‌های خارج از محدوده روستاها و حریم شهرها در بودجه ١٤٠٠ پیش بینی شده است

عضو مجمع نمایندگان فارس گفت: در بودجه ١٤٠٠ برای جمعیت‌های خارج از محدوده روستاها و حریم شهرها نیز منابعی پیش‌بینی شده است که باید سهم استان نیز در این باره جذب شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، جعفر قادری نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ٧ اردیبهشت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس به صندوق پروژه اشاره کرد و گفت: طرح صندوق پروژه در کمیسبون جهش تولید ارائه و نهایتا در مجلس به تصویب رسید و براساس آن، نقل و انتقال سهام از و به صندوق پروژه‌ها کاملا معاف از مالیات است و آورده غیر نقدی شرکت‌های در حال تاسیس نیز مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند.

وی افزود: کل بودجه‌های عمرانی اگر ١٠٠ درصد تخصیص داده شود باز هم بیش از دو سه هزار میلیارد تومان بیشتر نیست و در این راستا امکان خوبی در بودجه ١٤٠٠ پیش آمده تا صندوق پروژه برای پروژه‌های عمرانی راه‌اندازی شود.

قادری با بیان اینکه صندوق پروژه هزینه تامین مالی پروژه‌های عمرانی را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: به عنوان مثال پروژه کمربندی شمال شرق شیراز به نرخ روز نزدیک به ٩٠٠ میلیارد تومان برآورد شده که با اجرای طرح صندوق پروژه ٣٠ درصد شهرداری شیراز، ۳۰ درصد وزارت راه و شهرسازی و ٤٠ درصد هم شرکت سرمایه گذاری متقبل شده و اکنون صندوق در حال تاسیس و در مرحله انعقاد قرار دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس به تسویه بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی در قانون بودجه هم اشاره و عنوان کرد: سال گذشته تهاتر مطالبات و بدهی‌ها به صورت نوع یک (تسهیلات بانکی) و نوع دو به صورت مالیات بود.

وی افزود: در سال جدید نوع یک در بخش تهاتر، به جای بانک‌ها ابتدا باید اسناد خزانه توسط سازمان برنامه و بودجه ارائه شود تا مطالبات تهاتر شود.

قادری همچنین تصریح کرد: بنا نیست که بخش خصوصی در این شرایط بیش از این‌ها ضرر کند لذا باید به موقع بدهی‌ها تسویه شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به موضوع تامین قیر نیز اشاره کرد و ادامه‌داد: دهیاری‌ها توان تامین همه منابع مالی قیر برای بهسازی‌ها را ندارند و باید یک سوم را کمیته برنامه ریزی استان از محل منابعی که در اختیار شهرستان است پیش‌بینی کند و یک سوم را بنیاد مسکن و یک سوم هم دهیاری‌ها و در این صورت شاید فشار کمتری ایجاد شود و دهیاری‌ها بتوانند سهمیه قیر را جذب کنند.

عضو مجمع نمایندگان فارس در پایان با بیان اینکه منابع خوبی برای دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد، ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان ویژه اشتغال‌هایی که منابع مالی زیادی نیاز ندارند پیش‌بینی شده که باید در استان به خوبی از این ظرفیت استفاده شود، اظهار کرد: در بودجه ١٤٠٠ برای جمعیت‌های خارج از محدوده روستاها و حریم شهرها نیز منابعی پیش‌بینی شده است که باید سهم استان نیز در این باره جذب شود.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان