کد خبر: ۱۴۵۹۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

آغاز واکسیناسیون عمومی در فارس با تزریق واکسن به افراد بالای ۸۰ سال از امروز

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و یازدهمین نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، از آغاز واکسیناسیون عمومی در فارس با تزریق واکسن به افراد بالای ۸۰ سال از امروز، سه شنبه هفتم اردیبهشت خبر داد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از امروز واکسیناسیون علیه کروناویروس برای سالمندان بالای ۸۰ سال در فارس آغاز شد و امیدواریم در آینده ای نزدیک تمام مردم از دریافت واکسیناسیون علیه این ویروس منحوس بهره مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آغاز واکسیناسیون عمومی علیه کروناویروس، یادآور شد: فراخوان انجام واکسیناسیون عمومی، از سوی مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های بهداشتی تحت پوشش به ترتیب اولویت بندی به گروه های هدف اطلاع رسانی صورت می گیرد و تاکید می شود هم استانی ها از مراجعه به مراکز انجام واکسیناسیون خودداری کنند. 
 
وی با اشاره به فرآیند انجام واکسیناسیون علیه کووید۱۹ اظهار کرد: با همت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ به گروه های هدف در سه نوبت صبح، عصر و شب در حال انجام است.

رییس دانشگاه با بیان اینکه انجام واکسیناسیون علیه کووید۱۹، پایان کرونا نیست، تاکید کرد: باید تا ریشه کنی این بیماری قرن، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشیم و رسیدن به این هدف، نیازمند مشارکت جدی تمام مردم جامعه است.
 
وی با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا و فوت ناشی از کروناویروس در استان، ادامه داد: امید است با همراهی و همکاری مردم بتوانیم هر چه زودتر شاهد کنترل این بیماری، روند کاهشی ابتلا و بستری در استان باشیم.

لطفی با بررسی وضعیت ابتلا به کروناویروس در استان؛ ظرفیت تخت های ویژه در همه شهرستان های استان را نیز مورد ارزیابی قرار داد.

رییس دانشگاه همچنین فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، وضعیت سلامت بیماران عادی و ویژه بیمارستانی و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی را مورد بررسی قرار داد.
 
وی در این نشست ضمن بررسی آخرین روند اقدامات شهرستان های استان در مقابله با کووید۱۹، آمار روزانه و تجمعی موارد بستری و مرگ ناشی از بیماری کووید۱۹ را پایش کرد.

در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص فرآیند انجام واکسیناسیون به گروه های هدف، ظرفیت تخت های عادی و ویژه بیمارستانی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، انجام تست های تشخیصی کرونا، فعالیت بیمارستان پشتیبان، وضعیت شهرستان های استان در زمینه شیوع کروناویروس، الزامات قانونی در پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ و حفظ سلامت کارکنان مراکز درمانی ارائه کردند.

سیصد و یازدهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت مقابله با کرونا ویروس صبح امروز، هفتم اردیبهشت، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/ع/ر
برچسب ها: واکسن ، کرونا ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
Banaki
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
به امید روزی که تمام مردم سرزمینم واکسیناسیون بشن .