کد خبر: ۱۴۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع)؛

ششمین مرحله رزمایش مواسات و همدلی ستاد نمازجمعه شیراز برگزار شد

احمد فخارزاده گفت: ششمین رزمایش مواسات و همدلی ستاد نماز جمعه شیراز در ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، احمد فخارزاده رییس ستاد نماز جمعه شیراز امروز در آیین ششمین رزمایش مواسات و همدلی این ستاد در ماه مبارک رمضان گفت: ستاد نماز جمعه شیراز در راستای تدابیر رهبرمعظم انقلاب اسلامی با شیوع بیماری کرونا و ایجاد شرایط جدید در کشور تلاش کرده است که با همت خیران و همیاری مدیران دستگاه اجرایی استان رزمایش‌هایی را برنامه ریزی کند.

رییس ستاد نماز جمعه شیراز افزود: امروز شاهد ششمین مرحله رزمایش به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) و ماه مبارک رمضان هستیم که در این مرحله ۱۵۰۰ بسته معیشتی به اعتبار ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

وی افزود: بعد از پیام مقام معظم رهبری در رمضان سال ۱۳۹۹ تا امروز بیش از ۹ هزار بسته معیشتی با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال از طریق خیران تهیه و توزیع گردید.

فخارزاده با بیان اینکه دو رویکرد در این رزمایش‌ها در پیش گرفته شده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به موضوع "گذشت و ایثار مردم" در نقشه مهندسی فرهنگی کشور این بخش مدنظر دادیم و از توان اقشار مختلف مردم برای همدلی و ایثار استفاده کردیم. 

رییس ستاد نماز جمعه شیراز نقش مسجد در محلات را بسیار مهم دانست و اظهارداشت: بسته‌های معیشتی در اطراف مسجد شهدای شیراز و حرم مطهر شاهچراغ(ع) برای تاثیر گذاری این مسجد در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: مسجد یک نقش محوری در محلات دارد که در مسجد جامع با حضور نماینده رهبرانقلاب این موضوع ملموس است. 

فخار زاده رویکرد دوم در تامین بسته های معیشتی را طرح مشارکتی اعلام کرد و اظهار داشت: در جهت تهیه اقلام برای کسانی که نیاز به کمک دارند، ۸۰ درصد سهم های نیازمندان است و ۲۰ درصد را ستاد نماز جمعه پرداخت می‌کند تا کنون ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال نماز جمعه شیراز در این طرح مشارکتی کمک هزینه پرداخت کرده است.

به گفته این مقام مسئول، با تدابیر آیت الله دژکام امام جمعه شیراز، قراراست در سال ۱۴۰۰ چهار رزمایش همدلی را برگزار کنیم و ستاد نماز جمعه در راستای کمک به نیازمندان فعال‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان