کد خبر: ۱۴۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس؛

نقش آفرینی مسجد با امام جماعت عالم محقق خواهد شد

آیت الله دژکام گفت: در صدر اسلام مسجد محلی برای بحث علمی بوده است لذا اگر مساجد ما این نقش را ایفا نکنند ضرر بزرگی است و نقش آفرینی مسجد با وجود امام جماعت عالم محقق می شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز امروز در آیین ششمین رزمایش مواسات و همدلی ستاد نماز جمعه شهر شیراز در ماه مبارک رمضان گفت: اگر کسی با مسجد انس بگیرد، آرامش خاصی پیدا می‌کند؛ امام حسن مجتبی(ع) می‌فرمایند که اگر کسی رفت و آمدش به مسجد دائمی باشد توسط خداوند متعال هدایت می شود و در ادامه این حدیث آمده است که انسان در مسجد برادر دینی ارزشمند را پیدا می کند که در لحظات سخت زندگی به کمکش می آید. 

وی افزود: در صدر اسلام مسجد محلی برای بحث علمی بوده است و کسب دانش تازه یکی از نعمت های ارزشمندی است برای کسانی که در مسجد حضور پیدا می کنند و در نهایت مورد رحمت خداوند قرار می گیرند؛ اگر مساجد ما این نقش را ایفا نکنند ضرر بزرگی است و نقش آفرینی مسجد با و جود امام جماعت عالم محقق می شود. 

آیت الله دژکام

به گفته آیت الله دژکام، کسی که مسجد را آباد می‌کند امام جماعت آن است لذا امروزه برخی از مساجد لاکچری هستند، امام جماعت به لاکچری گری و ژست و قیافه نیست بلکه شاخص آن علم است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه با حضور در نماز جماعت انسان مورد رحمت خداوند قرار می گیرد، اظهار داشت: بنابه حدیث امام حسن مجتبی(ع)، فراگیری مسئله دینی، جلوگیری از انحراف در زندگی، ترک گناه به دلیل ایجاد حیا و خشم از خداوند از دیگر مزایای انس با مسجد است.

نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس با اشاره به روز جهانی کارگر و با تقدیر از جمعیت کارگری کشور خاطرنشان کرد: گاهی کارگر یک قشر خاصی از کارگران مدنظر قرار می گیرند در صورتی که جمعیت کثیری از خادمان اجتماعی جامعه را کارگر می گویند و دارای درجه و طبقاتی هستند؛ عمده بر مسائل بر سر این شده است که دستمزد را به شکل خاصی محدود کرده اند و مبلغ پرداخت حقوق با نیاز کارگران فاصله زیادی دارد.

ستاد نماز جمعه شیراز

آیت الله دژکام تصریح کرد: معضل بی عدالتی در حقوق مشکل عمومی جامعه بشری است و غیر از مزد ریالی گاهی می‌شود برای دستمزد های بالاتری کار کرد که در قرآن کریم داستان حضرت خضر(ع) و حضرت موسی(ع) به همین موضوع اشاره دارد.

وی با تاکید براینکه کار را به حساب مزدی که به حساب می‌ریزند نگذاریم، خاطرنشان کرد: در انجام کار خیر فرد از خداوند عالم مزد خواهند گرفت؛ امروز مردم ما مشکل دارند و در تحریم هستیم، اگر یک کاری را بهتر ارائه کردیم خداوند متعال مزد آن را خواهد داد‌. 

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان