کد خبر: ۱۴۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث«شیرازه»؛

از كشف بيش از ۴تن روغن نباتی در فسا تا مهارآتش سوزی ۳۰هکتار از مراتع طبیعی در لارستان

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

توقيف لندكروزر 50 میلیاردی در شيراز

فرمانده انتظامي استان از توقيف یک سواري لندكروزر قاچاق به ارزش 50 میلیارد ریال در منزلي مسكوني در شيراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي، بيان كرد: ماموران پليس آگاهي استان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند یک سواري لندكروزر قاچاق در منزلي در يكي از محله‌هاي شيراز پارك مي‌باشد كه رسيدگي به موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي عنوان داشت: ماموران سريعا ضمن هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند يك سواري لندكروزر سفيد رنگ قاچاق و فاقد مدارك گمركي را كشف كنند.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، گفت: برابر نظر كارشناسان مربوطه ارزش این خودرو، 50 میلیارد ريال برآورد شده است.

دستگيري راننده پرايد و كشف 169 دستگاه موتور کولر مسروقه در شیراز

فرمانده انتظامي شیراز از کشف 169 دستگاه موتور کولر آبی و 5 کپسول گاز یخچال به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال خبر داد.

 فرج شجاعی، در تشریح این خبر بيان كرد: در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و برخورد با سارقان، روز گذشته مأموران انتظامي کلانتری 24 ابوذر هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظي، به يك سواري پراید حامل بار مشکوک و دستور ايست را صادر كردند.

وي با بيان اينكه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران موفق شدند خودرو را توقيف كنند، عنوان داشت: در بازرسي از آن خودرو 169 دستگاه موتور کولر آبی و 5 کپسول گاز یخچال مسروقه كشف شد.

فرمانده انتظامي شیراز با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد كرده‌‌اند، گفت: راننده كه از خريداران اموال مسروقه بود پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

 شجاعي تصریح کرد: شهروندان ضمن جدی گرفتن توصیه‌های پیشگیری از سرقت، هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع رسانی کنند.

كشف بيش از 4 تن روغن نباتی خارج از شبکه عرضه در فسا
 
فرمانده انتظامی فسا از توقيف یک دستگاه کامیون و کشف 4 هزار و 200 کیلوگرم روغن نباتی جامد خارج از شبکه عرضه در آن شهرستان خبر داد.

 محمدهاشم قسام، در تشریح این خبر بيان كرد: در اجرای طرح مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای اساسی، ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی در حوزه استحفاظی و کنترل محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل بار روغن مشکوک و آن را براي بررسی بيشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از اين کامیون، ۸۴۰ قوطی روغن ۵ کیلویی جامد فاقد بارنامه و مجوز حمل کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه ارزش کالای مکشوفه برابر نظر كارشناسان، یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: راننده کامیون روانه دادسرا و روغن‌های مکشوفه نیز با دستور مقام قضائی به اداره صمت شهرستان داراب تحویل شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در پاسارگاد

فرمانده انتظامي شهرستان پاسارگاد از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 3 ميليارد و 500 ميليون ريال خبر داد.

 مصطفی توکلی، اظهار داشت: در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامي پاسارگاد حين كنترل محورهاي مواصلاتي به 3 دستگاه سواري حامل بار مشكوك و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي ادامه داد: ماموران انتظامي موفق شدند در بازرسي از اين خودروها، تعدادي لوازم یدکی خودرو، لوازم جانبی موبایل، لوازم بهداشتی، سشوار، لپ تاپ، تلویزیون، کولر گازی، ال‌ای‌دی و لباسشویی خارجي قاچاق و فاقد مدارك گمركي کشف كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان پاسارگاد با اشاره به اينكه ارزش كالاهاي قاچاق كشف شده برابر نظر كارشناسان، 3 ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در اين راستا 5 نفر دستگير و با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به دادسرا معرفي شدند.

پلمب 24 واحد صنفي متخلف در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از پلمب 24 واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

 محمدعلی فرهادی، اظهار داشت: در راستای طرح کنترل واحدهای صنفی، ماموران اداره نظارت بر اماكن عمومي این شهرستان طی یک هفته گذشته از 150 واحد صنفی بازدید کردند.

وي افزود: در نتیجه اجرای اين طرح‌ها، 24 واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت مقررات صنفی و انتظامی و همچنين عدم رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي پلمب شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طريق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

تشديد طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در سپيدان

فرمانده انتظامي شهرستان سپيدان از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با تشديد اقدامات پليسي در اين شهرستان خبر داد.

 احمد فداکار، در تشريح اين خبر بيان كرد: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و جلب رضايت شهروندان، مأموران انتظامي شهرستان سپيدان طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را  طي هفته گذشته اجرا کردند.

وي گفت: در نتيجه اجراي اين طرح، دستاوردهاي مطلوبي به دست آمد که در اين راستا 16  نفر سارق دستگير و 16 فقره انواع سرقت از اماکن خصوصي، سرقت درون خودرو و کش روي اعتراف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان سپيدان ادامه داد: كشف 2 هزار ليتر سوخت از نوع گازوييل، 3 راس گوساله، 57 طاقه پارچه و 168 بسته نوار دور پارچه قاچاق و همچنين پلمب 49 واحد صنفي متخلف از ديگر نتايج اجراي اين طرح‌ها بود.

 فداكار خاطر نشان کرد: پيشگيري از جرايم نيازمند عزم همگاني بوده و هدف پليس از اجراي طرح هاي ارتقاء امنيت اجتماعي، پيشگيري از وقوع جرم، مقابله با جرايم و از همه مهمتر جلب اعتماد عمومي شهروندان است و از مردم درخواست مي‌شود هرگونه موارد مشکوک را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

مهارآتش سوزی30 هکتار از مراتع طبیعی در لارستان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از مهار آتش سوزی30 هکتار از مراتع طبیعی در ارتفاعات صعب العبور خرده دره از توابع این شهرستان خبر داد.

 داود امجدی، اظهار داشت: در پی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت های پلیسی110 مبنی بر وقوع آتش سوزی در مراتع کوههای صعب العبور خرده دره، بلافاصله ماموران انتظامي به همراه عوامل امدادی و منابع طبیعی به محل مورد نظر  اعزام شدند.

وی افزود: در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد حدود 30 هکتار از مراتع طبيعي به علت نامعلومی دچار آتش‌سوزی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بيان اينكه پس از چند ساعت تلاش توسط عوامل امدادي آتش مهار شد، گفت: علت وقوع آتش سوزی در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان به شهروندان توصیه کرد: هنگام عزیمت به کوه از روشن کردن آتش در مراتع خودداری تا شاهد چنین حوادث تلخ  که باعث  از بین رفتن گونه‌های مختلف گیاهی می شود، نباشیم.

سرقت در شیراز و کشف در فیروزآباد

 فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد از کشف یک دستگاه پژو 405 دارای سابقه سرقت از شيراز خبر داد.

 مهدی جوکار، اظهار داشت: ماموران انتظامی فيروزآباد هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظي به یک خودرو پژو 405 مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وي افزود: ماموران در بررسی اولیه متوجه دستکاری در ارکان و شماره موتور خودرو شدند و آن را برای کارشناسی به همراه راننده به پلیس آگاهی دلالت دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه در کارشناسی صورت گرفته مشخص شد که این خودرو از شهرستان شیراز سرقت و در سامانه پلیس آگاهی تحت تعقیب می‌باشد، گفت: راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

  جوكار به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد حتما از وسایل بازدارنده و تجهیزات تاخیری برای خودروهای خود استفاده و پلیس را در کاهش جرایم یاری کنند.

توقيف موتورسيكلت قاچاقچيان با 17 كيلو ترياك

فرمانده انتظامي داراب از توقيف یک دستگاه موتورسيكلت و كشف 17 كيلو ترياك خبر داد.
 عليرضا نوشاد، بيان كرد: ماموران انتظامي داراب در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر، با رصد اطلاعاتي و استقرار در محورهاي فرعي و خاكي، يك دستگاه موتورسيكلت حامل مواد مخدر را شناسايي و دستور ايست را صادر كردند.

وي افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي موفق شدند راكب و سرنشين را دستگير و در بازرسي از آنها 17 كيلو ترياك را كشف كنند.

فرمانده انتظامي داراب خاطر نشان كرد: متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

توقيف سمند  با بيش از 23 كيلو شيشه

فرمانده انتظامي جهرم از توقيف سواري سمند و كشف 23 كيلو و 500 گرم شيشه خبر داد.

 خسرو رزمجويي، بيان كرد: ماموران انتظامي شهرستان جهرم در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر حين كنترل محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به يك سواري سمند مظنون و دستور ايست را صادر كردند.

وي افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي موفق شدند سواري سمند با 2 سرنشين را توقيف و در بازرسي از آن، 23 كيلو و 500 گرم شيشه كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف كنند.

فرمانده انتظامي جهرم  با بيان اينكه محموله مكشوفه از مرزهاي شرقي وارد كشور شده است، تصريح كرد: يك سواري سمند با 2 سرنشين كه اسكورت محموله بود نيز توقيف شد.

 رزمجويي خاطر نشان كرد: در اين خصوص هر 4 نفر متهم با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.


انتهای پیام/س
نظرات بینندگان