کد خبر: ۱۴۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
آوای آرامش «شیرازه»۱۵-؛

زندگی تلخ زنی که پی عشق تازه‌ای رفت

زن جوان همچنان که گریه میکرد، گفت: خیلی از کرده‌ام پشیمانم، کاش از همسر اولم جدا نشده بودم و فرزندانم پیشم بودند به خاطر اخلاق و رفتار نامناسب همسر جدیدم خیلی ناراحتم، او هم دیگر مرا درک نمی‌کند و متفاوت شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، «آوای آرامش شیرازه» سلسله موارد دردودل‌ و مشاوره و تحلیل‌های مرکز مشاوره فارس است که تقدیم مخاطبان گرانقدر می‌شود

کاش از همسر اولم جدا نشده بودم و فرزندانم پیشم بودند 

صدای فریاد خانم جوانی از محوطه شنیده می شد که به فردی که همراهش بود ناسزا می گفت و به شدت اشک می ریخت و گریه می کرد. با راهنمایی یکی از افسران به اتاق مشاوره راهنمایی شد. 

در ابتدا سعی کردم که او را به آرامش دعوت کنم،. بعد از گدشت مدتی آرام شد و از او خواستم موضوع را تعریف کند.

شیدا ماجرای زندگی اش را اینگونه آغاز کرد: در یک خانواده نسبتا مذهبی به دنیا آمدم، فرزند چهارم خانواده بودم، پدرم بسیار سختگیر بود و رفتار او روی مادرم هم تاثیر گداشته بود، هیج صمیمیتی بین خانواده ما نبود حتی با خواهر و برادرهایم هم نمی توانستم راحت گفتگو کنم. 

در خانه ما تنها چیزی که حرف اول و آخر را می زد، چشم گفتن ما در برابر پدرم بود، 20 سالم که شد به اجبار پدرم با پسر دوستش ازدواج کردم، در ابتدا برایم اهمیتی نداشت که تصمیم و انتخاب من نبوده، اما بعد از به دنیا آمدن دخترم احساس کمبود داشتم.

شوهرم تنها چیزی که برایش اهمیت داشت شغلش بود و به من و نیازهایم هیچگونه توجهی نداشت، هیچ امید و هدفی در زندگی نداشتم، همه چیز برایم تکراری بود و هیچ لذتی از زندگی نمی بردم.

تا اینکه فرزند دومم به دنیا آمد و بیشتر از قبل احساس افسردگی می کردم  چند سالی گذشت تا یکبار شوهرم به همراه دوستش به خانه آمد، این فرد نزدیکترین دوست همسرم بود که خیلی وقتها از او در خانه صحبت می کرد و گاهی اوقات من با او تماس می گرفتم و در مورد شوهرم با او درد و دل می کردم تا روزی که به منزل ما آمد. احساس می کردم می تواند حمایتم کند و تمام نداشته ها، آرزوها و انتظاراتم را برآورده کند.

او تمام کمبودهایم را جبران می کرد و دوست داشتن را بلد بود، کم کم به او وابسته شدم و پنهانی با او ارتباط تلفنی و بعضاْ حضوری داشتم، او تمام فکر و ذکرم شده بود، تا جایی که با همکاری این فرد، تصمیم گرفتم از همسرم جدا شوم و با ایشان ازدواج کنم.

حدود یکسال و نیم طول کشید تا من از همسرم جدا شدا شدم و در حال حاضر یک ماه است که طلاق گرفته ام. دو فرزندم نیز نزد همسرم ماندند، اما کم کم رفتار همسر جدیدم خیلی عوض شد و دیگر مثل قبل نبود، خیلی اصرار کردم که من را به خانواده اش معرفی کند اما هر دفعه یک بهانه می آورد، از همسر سابقم شنیده بودم که وضع مالی خوبی دارد، اما در این مدت برای من هزینه ای نمی کند.

زن جوان همچنان که گریه میکرد، گفت: خیلی از کرده ام پشیمانم، کاش از همسر اولم جدا نشده بودم و فرزندانم پیشم بودند به خاطر اخلاق و رفتار نامناسب همسر جدیدم خیلی ناراحتم، او هم دیگر مرا درک نمی کند و متفاوت شده است.

نظر مشاور
نجمه ودیعی مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری 28 صدرا در این باره میگوید: زوجین در ازدواج و زندگی مشترک شان نیاز های عاطفی مختلفی دارند که یکی از مهمترین آنها روابط صمیمانه است. 

صمیمیت در روابط زوجین تامین کننده شادمانی، معنا و رضایتمندی از زندگی زناشویی است، هرچه صمیمیت در ابعاد مختلف بین زوجین بیشتر و عمیق تر باشد، رضایت زناشویی، شادمانی و تداوم ارتباط آنها با هم بیشتر است و آنها بهتر و مفید تر می توانند در مواجهه با تغییرات و مشکلات رابطه زناشویی خود عمل کنند.

ودیعی افزود: عوامل مختلفی می توانند سلامت خانواده و ازدواج را با چالش مواجه کنند که خیانت زناشویی یکی از مهمترین و مخرب ترین آن هاست.

عمده مشکل زنان در بروز خیانت های زناشویی، به عوامل خانوادگی بر می گردد، زندگی زناشویی متشکل است از زن و شوهری که محبت آن دو را به هم الفت داده است، شاید در عوامل فردی خیانت زناشویی به تنهایی بتوانیم خود شخص را در این امر مقصر بدانیم ولی در علل خانوادگی که شوهر و خانواده را در برگرفته، افراد دیگری هم در پدیدایی خیانت زناشویی
می توانند دخیل باشند. 

وی ادامه داد: زنی که از همسر خود محبت ندیده است و نیز در خانواده ای بزرگ شده است که مادر و  یا پدر او همچون رفتاری را داشته اند، می تواند زمینه ساز خیانت زناشویی او در زندگی اش باشد. 

یکی از مهم ترین نیازهای زنان، نیاز به محبت است که باید این نیاز در درون خانواده ارضا و تامین شود، زن دوست دارد، دوست داشته شود.

حال زنی که در خانه، به عنوان همسر در کنار مردی زندگی می کند که احساسات ندارد و یا به خاطر نوع تربیت خانواده ای که دارد، ابراز محبت را امری ناپسند می داند، استعداد آن را دارد که اگر مرد دیگری خارج از چارچوب های زناشویی به او ابراز علاقه کند، به راحتی دل به این ابراز محبت دهد و به سمت خیانت قدم بردارد. 

این مشاور پلیس فارس اظهار کرد: در کیس مورد نظر، پایبند نبودن زوجه به تعهدات زناشویی، ناتوانی در حل مساله، عدم توانایی در برقراری مهارتهای ارتباطی و عدم وجود مهر و محبت و عاطفه در همسر اول، باعث شده که زوجه همسر اول خود را طلاق و همسر دوم اختیار کند.

مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس در زمينه های خانوادگی‌، اجتماعی، ازدواج، حقوقی، روانشناسی، تربیتی، مددکاری اجتماعی و... آماده ارائه خدمات مشاوره ای به شهروندان می باشد. 

انتهای پیام/س/ر
برچسب ها: طلاق ، همسر دوم ، پشیمانی
نظرات بینندگان