کد خبر: ۱۴۶۰۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
پنج شنبه‌های شهدایی؛

دو برادر که دوشادوش هم در یک روز شهید شدند

شهید "عبدالحميد داوودی" شهریور سال ۱۳۴۴ در شهرستان نی ريز دیده به جهان گشود، او اخلاق خوب و پسندیده ای داشت و سال اول دبیرستان را می گذراند که سنگر مدرسه را رها کرد و با برادرش عازم جبهه شد...
به گزارش سرویس ایثار و شهادت شیرازه، شهید "عبدالحميد داوودی" 24 شهریور ماه 1344 در ميان خانواده ای متدين و مذهبی در شهرستان نی ريز دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در سايه دست های مهربان و با عطوفت پدر و مادر خود سپری کرد. 7 ساله بود که راهی مدرسه شد. دوره ابتدايی و راهنمايی را با موفقيت پشت سرگذاشت.

شهید عبدالحميد داوودی

عازم جبهه

عبدالحميد در جریان قبل از انقلاب همراه با دوستانش دوشادوش مردم در تظاهرات و راهپيمايی ها شرکت می کرد. یک روز در تظاهرات توسط ژاندارمری بازداشت و مدت کوتاهی را در زندان گذراند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بسيج ثبت نام کرد.

عبدالحمید اخلاق خوب و پسندیده ای داشت او همیشه با پدر و مادر خود با احترام و ادب سخن می گفت. سال اول دبیرستان را می گذراند که سنگر مدرسه را رها کرد و عازم جبهه شد. او پس از مدتی مجروح به خانه بازگشت و پس از بهبودی برای بار دوم با برادرش مجید به جبهه رفت.

آسمانی شدن دو برادر در رمضان

عبدالحمید و برادرش دوشادوش یکدیگر بر دل دشمن زدند و مردانه جنگیدند و سرانجام 23 تیر ماه 1361 در عمليات رمضان، هردو در یک روز آسمانی شدند. پیکر پاک هر دو شهید عزیز در گلزار شهدای نی ریز به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ح/ر

منبع: پرونده فرهنگی، مرکز اسناد ایثارگران فارس
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز ، جبهه
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
شادی روحشان صلوات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
روحشان قرین رحمت الهی
به رسم فتوت و جوانمردی،تمام شهدای برادر شیراز را کار کنید،به عنوان نمونه،مهندسان برادر شهید،کمال،جمال و مهدی ظِل انوار که در یک شب و به فاصله چند دقیقه در اروند در لباس غواصی آسمانی شدند
همه را یاد کنید،تا شهدا هم یادتان کنند...