کد خبر: ۱۴۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
جمعه‌های مهدوی؛

در زمان غیبت چگونه می‌توانیم با امام زمان(عج) ارتباط برقرار کنیم؟

جمعه‌های مهدوی در راستای ارتقا سطح آگاهی عموم جامعه نسبت به امام زمان(عج) در پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» هرهفته روز آدینه منتشر خواهدشد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، جمعه های مهدوی در راستای ارتقا سطح آگاهی عموم جامعه نسبت به امام زمان (عج) در پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» هر هفته روز آدینه منتشر خواهدشد. 

حجت الاسلام و المسلمین محمود صحرایی مدیر مدرسه علمیه کازرون در یادداشتی برای واکاوی ارتباط با امام زمان(عج) نوشت:

ارتباط با امام زمان به دو گونه ظاهری و معنوی تقسیم می شود که در زمان غیبت هر دو ممکن و امکان پذیراست.

البته ارتباط ظاهری ویژه افراد خاص آن هم محدود نه اینکه در هر زمان بخواهند می توانند امام زمان(عج) را ببیند لذا اگر کسی ادعا کرد که من دائماً و هر وقت بخواهم می توانم با امام دیدار داشته باشم دروغ می‌گوید و باید او را تکذیب نمود.

در زمان غیبت چگونه می توانیم با امام زمان(عج) ارتباط برقرار کنیم؟


بنا بر توصیه خود حضرت در دیدار با قفل‌ساز تبریزی؛ نیاز به تلاش بر ارتباط ظاهری و دیدار ظاهری نیست بلکه آنچه لزوم و ضروری است و برای همگان امکان دارد "ارتباط معنوی" است.

در ارتباط معنوی اول باید از نظر روحی با امام انس داشته باشیم و روزانه از امام زمان (علیه السلام) را یاد کنیم.

دعاهای مانند: دعای ندبه دعای عهد و زیارت آل یاسین از راه های بسیار مناسبی برای ایجاد ارتباط معنوی است؛ اینکه روزانه برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام دعا کنیم، صدقه بدهیم و خود را در محضر بقیه الله (عج) بدانیم از مصادیق ارتباط معنوی است.

ایجاد آمادگی های لازم برای ظهور حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) مانند آمادگی ایمانی و تقویت تدین و مراقبت از خود در برابر فتنه ها و خودسازی و تلاش برای اصلاح جامعه و ایجاد زمینه برای حضور آن حضرت و دفاع از حق و مظلوم و مبارزه با ظالم در هر زمان همگی به نوعی می توانند ما را با امام زمان(عج) مرتبط کنند‌.

آخرین نکته اینکه: از موارد بارز ارتباط معنوی و روحی عرضه خود و اعمال روزانه به امام زمان(عج) است.

هر روز هنگام غروب آفتاب ضمن سلام به حضرت و خواندن دعای سلامتی و فرج اعمال خود را به ایشان عرضه کنیم و از او کمک خواسته تا امورمان را در مسیر رضایت خدا و ولایت اهل البیت (ع) قرار گیرد.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان