کد خبر: ۱۴۶۰۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کارشناس علوم سیاسی؛

تایید افراد مسئله‌دار به بهانه ‌مشارکت، رسمیت بخشیدن به فساد است

هادی رضایی در یادداشتی نوشت: کسانی که سال‌ها در پست های مختلف مشغول به کار بوده‌اند باید بر نهادهای نظارتی این حق را قائل شوند که نگاهی به کارنامه کاری آنها انداخته و نسبت به آینده کاری آنها در مناسب حساس تصمیم گیری کنند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، هادی رضایی کارشناس علوم سیاسی در یادداشتی اختصاصی برای «شیرازه» درخصوص "اصرار برخی از افراد برای تایید صلاحیت افراد مسئله دار در انتخابات" نوشت: در پاسخ به سوال‌ها مبنی بر اینکه برخی افرد اعتقاد دارند کمتر شدن ردصلاحیت‌ها رابطه معکوس در مشارکت مردم در انتخابات آتی دارد باید گفت آسیب شناسی انتخابات با رویکرد جامعه شناسی و روانشناسی انتخاباتی در طول حیات سیاسی جمهوری اسلامی خلاف این نظر را به اثبات رسانده است.

آنجا که عملکرد دولت‌ها در مواجهه با مشکلات مردم ناقص و زمینه سوء استفاده افراد فاسد و نالایق در مسئولیت‌ها فراهم آمده موجبات نارضایتی مردم در بلند مدت را ایجاد کرده و موجبات دلسردی مردم و نهایتا فاصله از صندوق رای و کاهش مشارکت را دربر داشته است خلاف آن نیز در فرایند انتخابات قابل مشاهده است؛ مشارکت حداکثری همواره راهبرد کلان ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی در فرایند انتخابات بوده است چرا که یکی از مولفه های قدرت و مشروعیت نظام محسوب می‌شود لذا طرح این مباحث در شرایط انتخابات از سوی افرادی که بعضا در معرض احراز صلاحیت قرار گرفته‌اند امری عادی و قابل انتظار است.

ورود افراد مسئله‌دار به عرصه انتخابات به بهانه بالا رفتن مشارکت به معنای به رسمیت شناختن فساد در نهادهای حاکمیتی است.

آزموده را آزمودن خطاست کسانی که سال‌ها در پست های مختلف مشغول به کار بوده‌اند باید بر نهادهای نظارتی این حق را قائل شوند که نگاهی به کارنامه کاری آنها انداخته و نسبت به آینده کاری آنها در مناسب حساس تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
فقط دارید جانب داری از یک جناح می‌کنید
باقریان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
اصلا این طور نیست، با این کار مشارکت پایین میاد بابا، بیشتر افراد .....طلب داخل شیراز رد صلاحیت شدند،، این چه وضعشه!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
فقط دارید جانب داری از یک جناح می‌کنید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
در همه گروه های سیاسی آدم های سالم پیدا می شوند البته عکس آن هم صادق است در همه گروه های سیاسی آدمهای فاسد وجود دارد کم و زیاد دارد
مسئولین باید خوب ها را شناسایی کنند و از آنها استفاده کنند
اینکه رد صلاحیت ها باید دقیق باشد حرف درستی است
این همه فساد و دستگیری در شوراها یعنی تایید قبلی درست نبوده است