کد خبر: ۱۴۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
فرماندار شهرستان کوار در گفتگو با «شیرازه»؛

تایید صلاحیت ۳۰درصد داوطلبان انتخابات شورای شهرستان کوار/ شهر طسوج به حدنصاب انتخابات نرسید

اشکان کاظمی: ۴۰ نفر در حوزه شهری شهرستان کوار داوطلب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شده‌اند که از این تعداد ۱۲ نفر ردصلاحیت توسط هیئت اجرایی و نظارت شدند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، اشکان کاظمی فرماندار شهرستان کوار در گفتگو با خبرنگار این رسانه درخصوص تعداد افراد تایید صلاحیت شده برای انتخابات شورای شهر و روستا گفت: ۴۰ نفر در حوزه شهری داوطلب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شده‌اند که در شهر کوار از ۲۵ نفرداوطلب فقط ۸ نفر تایید صلاحیت شده اند و در شهر طسوج از ۱۵ نفر داوطلب شورای شهر، فقط ۴ نفر تایید صلاحیت شده اند لذا شهر طسوج به حد نصاب برگزاری انتخابات نرسیده است. 

فرماندار کوار در خصوص آمار داوطلبان انتخابات حوزه روستایی این شهرستان بیان داشت: به دلیل انصراف و تغییرات در ثبت نام‌ها هنوز آمار دقیقی در حوزه روستایی موجود نیست و در اطلاعیه های بعدی اعلام می گردد.

وی در خصوص تعیین و تکلیف برگزاری انتخابات در شهر طسوج گفت: منتظر رای تجدید نظر هیئت استانی هستیم تا تصمیم گیری نهایی اتخاذ شود؛ تایید صلاحیت داوطلبان شورای روستاها نیز در حال بررسی بوده و نتیجه استعلام ها رسیده اما فرآیند کمی طولانی است.

به گفته کاظمی داوطلبان از نهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه فرصت دارند تا اعتراض خود را به هیئت اجرایی تسلیم نمایند.

فرماندارشهرستان کوار در خصوص شعبه های پیش بینی شده اخذ رای در این شهرستان اظهار داشت: در دوره های گذشته ۵۹ صندوق اخذ رای در شهرستان کوار وجود داشته که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و انتخابات شورای شهر تا ۱۵ درصد افزایش شعب اخذ رای خواهیم داشت. 

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان