کد خبر: ۱۴۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان؛

پیش‌بینی اولیه ۲۷۷ شعبه اخذ رای در شهرستان لارستان/ صلاحیت ۷۰ درصد داوطلبان شوراهای اسلامی شهرهای لارستان تایید شد

جلیل حسنی گفت: صلاحیت ۱۰۷ نفر از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای لارستان تایید و ۴۹ نفر از داوطلبان از سوی هیات نظارت بر انتخابات شهرستان رد صلاحیت شدند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان درخصوص احراز صلاحیت داوطلبان ششمین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا این شهرستان گفت: صلاحیت ۴۹ نفر از داوطلبان شورای اسلامی شهرهای لارستان به دلایل مختلف، از سوی هیات نظارت شهرستان رد شده‌ که ۱۳ نفر مربوط به داوطلبان شهر لار، ۱۰ نفر مربوط به شهر جویم،۳ نفر مربوط به شهر بیرم، ۷ نفر مربوط به شهر بنارویه، ۵ نفر مربوط به شهر عمادشهر، ۵ نفر مربوط به شهر خور، ۴ نفر مربوط به شهر لطیفی و ۲ نفر مربوط به داوطلبان شهر دهکویه است.

وی ادامه داد: حدود ۷۰ درصد از داوطلبین حضور در کرسی شوراهای اسلامی شهرهای لارستان تأیید شدند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان لارستان مجموع ثبت نام کنندگان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای منطقه لارستان را ۱۶۹ نفر عنوان و بیان کرد: از این تعداد ۹ نفر از داوطلبان انصراف دادند، که ۶ نفر مربوط به شهر لار، ۱ نفر مربوط به شهر جویم و ۲ نفر نیز مربوط به شهر عمادشهر هستند.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: ۴ نفر از داوطلبان که در هیات اجرایی رد صلاحیت شده‌اند، مربوط به شهرهای لار، عمادشهر، بیرم و دهکویه هستند، که ۹۷.۵ درصد داوطلبین از سوی هیات اجرایی تایید شدند.

حسنی همچنین با بیان اینکه تایید یا رد صلاحیت داوطلبان از دیروز هشتم اردیبهشت ماه به صورت کتبی از سوی فرمانداری به داوطلبان ابلاغ شده‌است، افزود: داوطلبان ردصلاحیت شده درصورت اعتراض می‌توانند از امروز ۹ اردیبهشت، به مدت چهار روز به هیات نظارت استان؛ واقع در شیراز، بلوار سیبویه، خیابان حسینی، میدان آستانه، مجتمع تجاری بین الحرمین، جنب حرم مطهر حضرت سید علاء الدین حسین(ع) طبقه دوم، واحد ۱۲ مراجعه کنند.

وی البته این را هم گفت که به استناد تبصره ۲ ماده ۵۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور، شاکیان می توانند شکایت خود را ظرف مهلت مقرر به فرمانداری ویژه لارستان نیز تسلیم نمایند.

معاون استاندار فارس در پایان با اشاره به پیش‌بینی اولیه ۲۷۷ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی لارستان در خرداد ۱۴۰۰ گفت: بیش از ۳۵۰۰ نفر عوامل اجرایی در لارستان بزرگ روند انتخابات را انجام خواهند داد.

گفتنی است، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، ۲۸ خردادماه همزمان با سراسر کشور، در ۸ شهر، ۷۱ روستا و ۱۴منطقه عشایر نشین لارستان نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان