کد خبر: ۱۴۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

اردیبهشت پایان تخفیف بهای خدمات و عوارض شهرداری شیراز

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز از افزایش ۵۰ درصد‌ی قیمت‌های ملاک عمل عوارض و خدمات، از ابتد‌ای خرداد سال جاری خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، محمود رضا مهرجهانیان با اشاره به جزئیات طرح دو فوریتی شهرداری شیراز در خصوص نرخ عوارض و بهای خدمات سال جدید، یاد آور شد: شورای اسلامی شهر شیراز با تصویب این لایحه به شهرداری اجازه داده است که عوارض و بهای خدمات را تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری براساس مصوبه سال ۱۳۹۸ و از ابتد‌ای خرداد ماه بر مبنای مصوبه بهمن ماه سال گذشته دریافت کند.

وی افزود: بر اساس تبصره این ماده واحده، مؤدیانی که بهای عوارض و خدمات را در فروردین ماه سال جاری بر اساس مصوبه بهمن ماه سال ۱۳۹۹ پرداخت کرده باشند بستانکار خواهند شد.

وی با بیان این که اگر هزینه‌ها برای اداره شهر از محل عوارض و بهای خدمات تأمین نشوند، شهر از شاخصه‌های مناسب برای زیست و رفاه شهری محروم خواهد شد، افزود: در هر نقطه از شهر، طرح های عمرانی با هدف رفاه شهروندان، آغاز و در حال انجام است و این، جز با تکیه بر درآمد‌های شهروند‌ی از محل عوارض و مشارکت‌های همشهریان میسر نمی‌ شود.

مهرجهانیان با تأکید بر نیاز مدیریت شهری به تأمین نقدینگی در ابتد‌ای سال، به افزایش ۵۰ درصد‌ی بهای خدمات و عوارض از خرداد ماه اشاره کرد و اظهارداشت: افزایش تعرفه‌ها به صورت سالانه، بر اساس منطق اقتصاد‌ی و طبق شاخص هزینه‌های اداره شهر صورت می‌گیرد که این مهم از ابتد‌ای خرداد لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان