کد خبر: ۱۴۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

تولید ۲۰ میلیون نشاء مکانیزه در نی ریز

مدیرجهادکشاورزی نی‌ریز از تولید سالیانه ۲۰ میلیون نشای مکانیزه سبزی و صیفی در سطح پنج هزار متر مربع در گلخانه تولید نشاء این شهرستان خبرداد.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، علیرضا بصیری با اشاره به اینکه برای راه اندازی  طرح تولید نشاء مکانیزه در این شهرستان، مبلغ یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: از مبلغ مذکور ۹۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بانک کشاورزی و ۲۸۰ میلیون تومان نیز آورده مجری بوده است.

به گفته مدیر جهادکشاورزی نی ریز، تولیدات این گلخانه علاوه بر فارس به استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خوزستان و جنوب کرمان نیز ارسال می‌شود.

بصیری اظهار کرد: از مزایای تولید نشایی می‌توان به کوتاه‌تر شدن دوره پرورش گیاهان، تولید و عرضه محصول به بازار پیش از موعد(زودرسی)، یکنواختی بیشتر در محصول که معمولا در کشت مستقیم کمتر مشاهده می‌شود. مکان کنترل بهتر در مراحل داشت، استفاده بهینه از فضای زمین، مدیریت مطلوب‌تر آفات و بیماری ها، نیاز به بذر کمتر، امکان استفاده از فصل رشد به مدت بیشتر، بالاتر بودن کیفیت گیاهان به دست آمده وامکان انتخاب گیاهان قوی و سالم برای کاشت اشاره کرد.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان