کد خبر: ۱۴۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
فرماندار ممسنی در گفتگو با «شیرازه»؛

بیش از ۶۰درصد داوطلبان ورود به شورا در مرحله اول تایید و احراز صلاحیت شدند

رییس ستاد انتخابات شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه استقبال از انتخابات شوراهای اسلامی و تیره‌های عشایری نیز خوب بوده است، گفت: بیش از ۶۰درصد داوطلبان ورود به شورا در مرحله اول تایید و احراز صلاحیت شدند.
به گزارش سرویس سیاسی شهرستان‌های شیرازه، داود ایوبی فرماندار ممسنی در گفتگو با خبرنگار این رسانه با بیان اینکه داوطلبان در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری برای تصاحب ۵۵۱کرسی در ۱۷۳روستا و تیره‌های عشایری و سه نقطه شهری رقابت خواهند کرد، گفت: آمار کل ثبت نام داوطلبان در روستاها ۹۵۲نفر بوده که ۹۴۱نفر نهایی شده است.

وی افزود: بیشترین تعداد مربوط به بخش مرکزی شهرستان با ۷۷ روستا و شهر و تیره‌های عشایری و در بخش ماهورمیلاتی با ۴۴نفر و در بخش دشمن  زیاری۳۱نفر و در بخش جوزار ۲۴نفر به ترتیب بیشترین رقابت را خواهند داشت.

انصراف پنج نفر کاندیدا از رقابت در کرسی شورا

ایوبی با اشاره به اینکه در این شهرستان تعداد سه روستا و ۲شهر دارای ۵کرسی شورا و شهر نورآباد مرکز شهرستان با توجه به جمعیت دارای ۷کرسی و دیگر مناطق روستایی و تیره‌های عشایری سه نفره خواهند بود، افزود: در سه شهر نوراباد و خومه‌زار و بابامنیر تعداد ۸۷نفر برای کرسی های شورای شهر ثبت نام کرده اند که تا کنون ۵ نفر از ادامه رقابت‌ها انصراف داده‌اند و صلاحیت مابقی توسط هیات اجرایی و نظارت با توجه به تقویم اجرایی در حال انجام است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه استقبال از انتخابات شوراهای اسلامی و تیره‌های عشایری نیز خوب بوده است، اظهار کرد: بیش از ۶۰درصد داوطلبان ورود به شورا در مرحله اول تایید و احراز صلاحیت شدند.

رییس هیات اجرایی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و تیره‌های عشایری همچنین از افزايش ١٥ درصدی داوطلبان عضويت در شوراهای اسلامی روستاها نسبت به دوره پنجم در شهرستان خبر داد و گفت: از کل تعداد ثبت نامی‌های انجام شده در روستاها تعداد ۸۹ زن و ۸۵۲ مرد نام نویسی کردند.

فرماندار ممسنی با بیان اینکه ۱۲ اردیبهشت آخرین فرصت اعتراض به صلاحیت می باشد که به فرمانداری ارایه نمایند، گفت: ۲۱۵ شعبه اخذ رای در شهرستان پیش بینی شده است و در حال حاضر در حال فراهم کردن تمامی امکانات لازم برای انتخابات پرشور در ۲۸خرداد می‌باشیم.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان