کد خبر: ۱۴۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

مهار کامل آتش سوزی ارتفاعات صعب‌العبور کوه گُرم شهرستان جهرم

پس از اطلاع از وقوع حریق در منطقه نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند و پس از انجام گسترده عملیات اطفاء حریق در نهایت آتش سوزی متوقف و مهار شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه،  آتش سوزی گسترده در ارتفاعات صعب‌العبور کوه گُرم شهرستان جهرم پس از چندین روز تلاش بی وقفه نیروهای منابع طبیعی و مردمی بطور کامل مهار گردید .

ابراهیم شهسواری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم در تشریح علت وقوع این آتش سوزی و عملیات انجام شده در منطقه گفت: پس از اطلاع از وقوع حریق در منطقه نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند و پس از انجام گسترده عملیات اطفاء حریق در نهایت آتش سوزی متوقف و مهار شد.

وی افزود: بدلیل سخت بودن مسیر و پوشش گیاهی منطقه عملیات اطفاء با مشکل مواجه شده و این مسئله باعث سرایت آتش و گسترش آن به بقیه نقاط گردید اما با تلاش نیروهای عملیاتی سرانجام پس از اعزام یکدستگاه بالگرد هلال احمر به منطقه در نهایت این عصر دیروز به طور کامل مهار و تحت کنترل درآمد.

شهسواری که خود و دیگر همکارانش از ساعات اولیه آتش سوزی در این عملیات حضور داشتند اظهار داشت: پس از اجرای عملیات اطفاء حریق نیز چند اکیپ از نیروهای منابع طبیعی و مردمی جهت اطمینان بیشتر از خاموش شدن و جلوگیری از شعله‌ور شدن مجدد آتش در منطقه حضور داشتند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم ضمن قدردانی از تلاش نیروهای امدادی دراین عملیات از نیروهای منابع طبیعی شهرستانهای جهرم و گراش، فرمانداری، بخشداری ، هلال احمر، فرودگاه ، کوهنوردان ، محیط زیست ، شوراهای روستا ها، نیروهای محلی جهرم و شهرستان کوار و نیروی انتظامی تقدیر کرد و افزود :بدون مشارکت و همدلی و دلسوزی های نیروهای مردمی کار مهار این آتش سوزی امکان پذیر نبود.

 شهسواری از عموم مردم خواست با توجه به فصل گرما و پوشش علف های خشک ، هنگام تفریح در مناطق جنگلی و مرتعی از روشن کردن آتش خودداری کرده و در صورت مشاهده آتش و یا دود در هر نقطه از عرصه های منابع طبیعی مراتب را با شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.


انتهای پیام/ع/ر

برچسب ها: جهرم ، شیرازه ، حریق
نظرات بینندگان