کد خبر: ۱۴۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
رئیس ستاد انتخابات فارس؛

تایید صلاحیت قریب به دو سوم داوطلبان شوراهای اسلامی شهرهای فارس

احمد زاده گفت: از مجموع سه هزار و ۲۶۸ نفر داوطلب شوراهای اسلامی ۱۱۵ شهر فارس پس از بررسی هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان ها ، صلاحیت یک هزار و ۸۵۰ نفر تایید شده و صلاحیت یک هزار و ۱۸۷ نفر هم احراز نشده است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سید احمد احمدی‌زاده،افزود: همچنین تاکنون ۲۳۴ نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای شهرهای استان انصراف داده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه ۱۲ اردیبهشت (امروز) آخرین مهلت اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت‌هاست، لذا از داوطلبان رد صلاحیت شده تقاضا داریم که از فرصت اعتراض استفاده کرده و شکایت خود را برابر قانون به همراه مستندات  به هیات نظارت استان ارائه دهند.

احمدزاده ادامه داد: در حوزه شهری در این دوره انتخابات شوراها ۶۰۳ کرسی شورا در استان داریم که این تعداد در دور پنجم انتخابات شوراها ۵۴۰ کرسی بوده است.

به گفته رئیس ستاد انتخابات فارس؛ تعداد داوطلبان نیز در شورای پنجم سه هزار و ۶۸۲ نفر بوده که در این دوره با ۱۱ درصد کاهش به سه هزار و ۲۶۸ نفر رسیده است؛ در حوزه شوراهای روستایی نیز حدود ۱۴ هزار و ۶۵۸ نفر در ۲ هزار و ۲۹۸ روستا و ۲۶۶ تیره عشایری اقدام به ثبت نام کردند که در ۱۲۲ روستا تعداد داوطلبان به حد نصاب لازم نرسیده است.

احمدی‌زاده تصریح کرد: تعداد کرسی‌های شوراهای روستایی و عشایری نیز که در دوره پنجم هفت هزار و ۹۲۷ کرسی بوده در این دوره به هشت هزار و ۶۲ کرسی رسیده است لذا تعداد داوطلبان انتخابات شورای روستایی و عشایری هم که در دوره پنجم ۱۴ هزار و ۹۵۰ نفر بوده در این دوره با ۲ درصد کاهش به ۱۴ هزار و ۶۵۸ نفر رسیده است.

گفتنی است، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان