کد خبر: ۱۴۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث «شیرازه»:

از دستگيری مزاحم سايبری در فسا تا متهمی که قبل‌از ارتكاب جرم دستگيرشد

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

كشف بیل مکانیکی قاچاق در مرودشت


فرمانده انتظامي استان از کشف یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق به ارزش 40 میلیارد ریال در شهرستان مرودشت خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي، بيان كرد: ماموران انتظامي شهرستان مرودشت با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردی با یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق اقدام به حفاری غیر مجاز می‌كند كه بررسي موضوع در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند يك دستگاه بيل مكانيكي قاچاق و فاقد هرگونه مدارك قانوني را كشف كنند.

فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه 40 ميليارد ريال برآورد شده است، گفت: با توجه به كوهستاني بودن منطقه و تاريكي هوا راننده متواري كه تلاش براي دستگيري وي ادامه دارد.

سردار حبيبي ضمن تأکيد بر عزم پليس در برخورد با قاچاق کالا، از مردم خواست در صورت اطلاع از فعاليت هاي قاچاقچيان، مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

توقيف بولدوزر 30 ميلياردي درکازرون  

 جانشين فرمانده انتظامی استان از توقيف یک دستگاه كاميون کشنده حامل یک دستگاه بولدوزر قاچاق به ارزش 30 میلیارد ریال در شهرستان كازرون خبر داد.

سردار يوسف ملك‌زاده، اظهار داشت: ماموران پليس آگاهي حین گشت زنی در محور بوشهر-کازرون به یک دستگاه كاميون کشنده حامل یک دستگاه بولدوزر مشكوك و آن را براي بررسی بيشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پليس آگاهي كازرون در بررسی اوليه مطلع شدند كه بولدوزر از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

جانشين فرمانده انتظامی استان با بيان اينكه ارزش بولدوزر مكشوفه برابر نظر کارشناسان، 30 میلیارد ریال برآورد شده است، تصريح كرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

دستگيري مزاحم سايبري در فسا

فرمانده انتظامی فسا گفت: مزاحم سایبری که فضای مجازی را برای تسویه حساب شخصی انتخاب کرده بود توسط پلیس فتا اين شهرستان شناسایی و روانه دادسرا شد.

 محمدهاشم قسام، در تشریح این خبر بيان كرد: در پی مراجعه خانمی جوان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر ایجاد مزاحمت برای وی توسط شخصي ناشناس از طریق شبکه‌های اجتماعی، رسیدگی به موضوع در دستور کار افسران آن پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارشناسان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، کاربر مزاحم که با سوء استفاده از خطوط ناشناس برای شاکی مزاحمت ایجاد می‌کرد را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه متهم در تحقیقات انگیزه خود را اختلاف شخصی و انتقام جویی از شاکی عنوان کرد، گفت: وی پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

 قسام به کاربران فضای مجازی هشدار داد هرگونه تهديد و ايجاد مزاحمت از طريق ارسال پيامك و ... برابر قانون جرم است و مورد پيگيري قرار می‌گیرد.

متهم قبل از ارتكاب جرم دستگير شد

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که با انتشار تصاویر خصوصی شاکی در شبکه اجتماعی واتساپ و اینستاگرام قصد اخاذی از وی را داشت خبر داد.

 حشمت سلیمانی، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه خانمی شیرازی و ارائه مرجوعه قضایی مدعی بود فردی ناشناس در فضای مجازی با انتشار تصاویر خصوصی‌اش در واتساپ و اینستاگرام قصد اخاذی به مبلغ 450 میلیون ریال را دارد كه رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.

وی گفت: كارشناسان پليس فتا با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند متهم را شناسايي و وي را در یکی از محلات شیراز به همراه ادوات هوشمند ارتکاب جرم دستگیر كنند.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: در بازجویی اولیه مشخص شد که متهم خواستگار سابق شاکی بوده كه به دلیل شنیدن جواب رد اقدام به انتشار تصاویر وي در فضای مجازی کرده است.

 سلیمانی افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

اين مقام انتظامي خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

توقيف نیسان حامل 2 تن مرغ فاقد مجوز درلارستان

فرمانده انتظامي لارستان از توقيف دو دستگاه وانت نیسان حامل 4 تن مرغ فاقد مجوز حمل خبر داد.

 داود امجدی، بيان کرد: مأموران انتظامی لارستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی منتهي به اين شهرستان، به دو دستگاه وانت نیسان مشكوك و آن ها را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامي در بازرسي از اين خودروها، 4 هزار كيلوگرم مرغ گرم فاقد مجوز حمل كشف كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بيان اينكه در اين خصوص دو نفر دستگير و براي سیر مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موارد را با تلفن 110به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان